فایرفاکس پشتیبانی از ویندوز XP و Vista را تا سال آینده لغو می‌کند

۱۵ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حتی اگر در زمان عرضه‌ی ویندوز ۱۰، یکی از نسخه‌های قبلی ویندوز مثل ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ را داشتید، مایکروسافت این امکان را برای‌تان فراهم کرده بود تا به صورت کاملا رایگان سیستم عامل خودتان را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید. با این حال، افرادی هستند که هنوز از نسخه‌های بسیار قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند.

موزیلا لغو پشتیبانی را تا خرداد ماه سال آینده به عقب انداخته است.

اگر ویندوز اکس پی یا ویندوز ویستا دارید، مدت‌هاست که نمی‌توانید از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید و احتمالا اخیرا به استفاده از فایرفاکس روی آورده‌اید. شرکت موزیلا، سازنده‌ی این مرورگر، گفته است که از سال ۲۰۱۸ قرار نیست دیگر به هیچ صورت از ویندوز اکس پی و ویندوز ویستا پشتیبانی کنند.

آخرین نسخه‌ی فایرفاکس که روی ویندوز اکس پی و ویستا کار می‌کند، چند ماه پیش عرضه شده است. قرار بود پشتیبانی رسمی موزیلا از این دو سیستم عامل از ماه گذشته به پایان برسد، ولی موزیلا لغو پشتیبانی را تا خرداد ماه سال آینده به عقب انداخته است.

موزیلا در وبلاگ خود نوشته است: «ژوئن ۲۰۱۸ پایان پشتیبانی فایرفاکس از ویندوز ایکس پی و ویندوز ویستا را رقم خواهد زد. فایرفاکس از معدود مرورگرهایی است که از ویندوز ایکس پی و ویستا پشتیبانی می‌کند. کاربران این دو سیستم عامل فقط تا تاریخ مشخص شده می‌توانند انتظار آپدیت‌های امنیتی را داشته باشند.»

اگر شما از کاربران این دو ویندوز قدیمی هستید، بهتر است کم کم به فکر ارتقا باشید.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه