فرمول یک: سباستین فتل تصادف کرد، همیلتون جایزه بزرگ آلمان را برد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فرمول یک

یازدهمین مسابقه‌ی جایزه بزرگ فصل جاری فرمول یک در پیست هوکنهایمرینگ آلمان برگزار شد و لوییس همیلتون، راننده‌ی بریتانیایی تیم مرسدس توانست با یک برد دراماتیک، مکان اول جدول امتیاز رانندگان این سری از بازی‌ها را دوباره از آن خود کند. بعد از یازده مسابقه‌ای که در فصل ۲۰۱۸ فرمول یک انجام شده، حالا نام ستاره‌ی تیم مرسدس با ۱۷ امتیاز اختلاف نسبت به راننده‌ی مطرح تیم فراری، یعنی سباستین فتل در صدر جدول امتیازبندی قرار گرفته است. سباستین فتل که تا حد زیادی به برد در خانه امید داشت، به خاطر تصادف نتوانست مسابقه‌اش را در پیست هوکنهایمرینگ به آخر برساند. تا پیش از دور پنجاه‌ویکم بازی که این تصادف رخ داد، فتل راننده‌ی پیشتاز مسابقه‌ی جایزه بزرگ آلمان بود.

در پایان یازدهمین مسابقه‌ی فصل ۲۰۱۸ فرمول یک در پیست هوکنهایمرینگ آلمان، لوییس همیلتون از تیم مرسدس به عنوان راننده‌ی برتر این مسابقه معرفی شد. تا پیش از دور ۵۱ و تصادف اتومبیل تیم فراری، سباستین فتل جایگاه اول این مسابقه را در اختیار خود داشت.

حالا لوییس همیلتون با ۱۸۸ امتیاز بالاتر از سایر رانندگان فصل ۲۰۱۸ ایستاده است. بعد از او سباستین فتل از تیم فراری با ۱۷۱ امتیاز در مکان دوم قرار دارد و رده‌ی سوم هم با ۱۳۱ امتیاز متعلق دیگر راننده‌ی تیم فراری یعنی کیمی رایکونن است. با توجه به قرار گرفتن والتری بوتاس از تیم مرسدس در رده‌ی چهارم می‌توان گفت همچنان رقابت سختی میان تیم‌های فراری و مرسدس برای کسب عنوان قهرمانی در پایان فصل وجود دارد. دنبال کننده‌ی این چهار راننده‌ی برتر در جدول امتیازها دنیل ریکیاردوی استرالیایی و مکس ورستاپن هلندی-بلژیکی هستند که هر دو مسئولیت راندن اتومبیل‌های تیم ردبول را بر عهده دارند. ریکاردیو تا اینجای فصل مسابقات توانسته ۱۰۶ امتیاز را از آن خود کند و هم‌تیمی‌اش با یک امتیاز اختلاف در جایگاه ششم قرار دارد.

با نگاهی به وضعیت تیم‌ها می‌بینیم که درست در نیمه‌ی فصل ۲۰۱۸ و تا اینجای کار تیم مرسدس پیشتاز مسابقات است. دو راننده‌ی افسانه‌ای مرسدس تاکنون توانسته‌اند ۳۱۰ امتیاز را به نام این تیم ثبت کنند. تیم فراری با کسب ۳۰۲ امتیاز با فاصله‌ای نزدیک در تعقیب مرسدس است. تاریخ مسابقات فرمول یک نشان می‌دهد این فاصله‌ی امتیازی به سادگی قابل جبران است و قاعدتا مرسدس برای نگه داشتن جایگاه خود باید به شدت از آن مراقبت کند. تیم‌های ردبول و رنو هم با امتیازهای ۲۱۱ و ۸۰ در مکان‌های سوم و چهارم جدول قرار دارند و خطری جدی برای مدعیان قهرمانی محسوب نمی‌شوند.

مسابقه‌ی بعدی فصل ۲۰۱۸ فرمول یک جایزه بزرگ مجارستان است که در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد)، در پیست هونگارورینگ شهر بوداپست برگزار می‌شود. اما تیم‌ها پس از برگزاری این مسابقه مجارستان را ترک نمی‌کنند. قرار است دو روز پس از برگزاری جایزه بزرگ مجارستان، تیم‌های حال حاضر فرمول یک تست‌های میان‌فصل خود را هم در روزهای ۳۱ جولای و ۱ آگوست در پیست سریع هونگارورینگ انجام دهند. بعد از انجام این تست‌ها تعطیلات تابستانی مسابقات فرمول یک آغاز شده و تیم‌ها به مدت یک‌ ماه استراحت می‌کنند. مسابقه‌ی بعدی جایزه بزرگ بلژیک است که در تاریخ ۲۶ آگوست (۴ شهریور) در پیست اسپا-فرانکورشان بلژیک برگزار می‌شود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    درسته که مکس ورستاپن در بلژیک متولد شده و مادرش هم بلژیکیه ولی ملیتش هلندیه و با پرچم هلند در فرمول یک شرکت می کنه. پدر مکس، جو ورستاپن، از رانندگان قدیمی فرمول یک و ملیتش هم هلندیه.لطفا اصلاح بفرمایید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه