فرم استخدام استیو جابز با قیمت ۱۷۴۷۵۷ دلار به‌فروش رفت

۹ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون ۴- جابز

هفته گذشته بود که فرم استخدام استیو جابز برای فروش در یک حراجی قرار گرفت. این فرم مربوط به سال ۱۹۷۳ می‌شد. جابز سه سال بعد از این تاریخ به همراه استیو وازنیاک شرکت اپل را تایید کردند.

 

فرم استخدامی استیو جابز را به قیمت ۵۰هزاردلار بخرید.

قیمت پایه فرم استخدام جابز ۵۰ هزار دلار بود و پس از به پایان رسیدن حراجی این فرم با قیمت ۱۷۴۷۵۷ دلار به فروش رسید. نکته جالب اینجاست که با همین مبلغ می‌شد ۹۸۱ سهم شرکت اپل را خریداری کرد. حتی می‌شد ۱۶۶ عدد آیفون ۱۰ مدل ۲۵۶ گیگابایت خرید.

به هر حال داشتن فرم استخدام استیو جابز در سال ۱۹۷۳ برای خیلی‌ها هیجان انگیز بود که البته برای داشتنش هم باید پول زیادی پرداخت می‌شد.

جابز در فرم استخدامی‌اش به این اشاره کرده که گواهینامه رانندگی دارد اما دسترسی‌اش به وسیله حمل و نقل به سختی امکان‌پذیر است. او آشنایی با کامپیوتر و ماشین‌حساب را جزو مهارت‌هایش علامت زده است و اشاره کرده که متخصص در تکنولوژی و طراحی این محصولات است. زیر بخش توانایی‌های ویژه نوشته که در زمینه «تکنولوژی الکترونیکی و مهندسی طراحی» مهارت دارد و علاقه ویژه‌اش هم به مقوله «دیجیتال» است. چیزهایی هم در رابطه با تجربه کاری قبلی‌اش در هیولت پاکارد نوشته است.

چیزی که از نظر تاریخی در رابطه با این فرم استخدام مجذوب‌کننده می‌شود این است که استیو جابز و استیو وزنیاک به فاصله سه سال بعد کار روی کامپیوترهای اپل را شروع کردند. سال ۱۹۸۰، فقط هفت سال بعد از اینکه جابز این فرم درخواست همکاری را پر کرده بود، با فروش سهام عمومی اپل که هر سهم ۲.۷۵ دلار در بازار سهام عرضه شد، تبدیل به یک مولتی میلیونر شده بود. تا سال ۱۹۸۱، درآمد شرکت تا یک میلیارد دلار رشد کرده بود و بازار کامپیوترهای خانگی به کلی در دست اپل و IBM بود.

 

منبع: rrauction

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه