از فروش ویژه تا رستاخیز نوکیا؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۴ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های یک هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در روزهای گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برایتان یکجا آورده‌ایم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

پرونده‌ی فروش‌های ویژه

هر سال در کشورهای مختلف دنیا همزمان با رویدادهای مختلف بر پایه اتفاقات تقویمی یا تعطیلات، بازارهای فروش اجناس مختلف داغ می‌شود. با نزدیک شدن به یکی از شناخته‌شده‌ترین رویدادهای مرتبط در سال، قصد معرفی برخی از مهم‌ترین فروش‌های ویژه را در قالب یک پرونده داریم. با سه مطلب اول این پرونده در دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-10

پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ دیوالی چیست؟

پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ بلک فرایدی چیست؟

پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ حراج سال نوی چینی

شنیدنی‌ترین پادکست‌ها

چند وقتی است که بخش پادکست در دیجی‌کالا مگ شروع به کار کرده. از این پس قصد داریم علاوه بر مقالات، بهترین پادکست‌های هفته را هم برای شما کنار هم قرار دهیم. شنیدنی‌ترین پادکست‌های روزهای گذشته را از دست ندهید.

wir-11

تبلت یا لپتاپ؛ آنچه شما گفتید

مریسا مایر؛ رهبر سخت‌کوشی که نتوانست ناجی یاهو باشد

رستاخیز نوکیا در بازار پرترافیک موبایل

ناگفته‌های اپل از دوربین آیفون ۷ پلاس

شما بگویید؛ باتری قابل تعویض یا غیر قابل تعویض؟

قابل تعویض بودن یا نبودن باتری گوشی‌های موبایل موضوعی است که حداقل در یک دهه‌ی اخیر بحث‌ها و مجادله‌های زیادی را بین کاربران مختلف موجب شده است. برخی افراد قابل تعویض بودن باتری را جزو محاسن یک گوشی موبایل برمی‌شمارند در حالی که عده‌ای دیگر با دلیل و منطق از باتری غیر قابل تعویض دفاع می‌کنند. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم محاسن و معایب هر کدام از این استراتژی‌ها را به بحث بگذاریم. شما با کدام موافق‌تر هستید: باتری قابل تعویض یا باتری غیرقابل تعویض؟

wir-01

شما بگویید؛ باتری قابل تعویض یا غیر قابل تعویض؟

گجت رترو؛ HTC Flyer

کمپانی HTC در سال‌های گذشته نشان داده که تمایل چندان زیادی به تولید کردن تبلت ندارد. ولی گویا پیش‌گام شدن سامسونگ با تولید اولین تبلت اندرویدی یعنی گلکسی تب P1000، خیلی به مذاق آن‌ها خوش نیامده بوده است. HTC تقریبا یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۱ رقیبی به نام «اچ‌تی‌سی فلایر» (HTC Flyer) را معرفی کرد. فلایر یک تبلت اندرویدی ۷ اینچی بود که به نظر نسخه‌ای رده بالاتر از گلکسی تب P1000 می‌رسید.

wir-02

فلایر؛ پاسخ ۷ اینچی HTC به سامسونگ!


عکاسی موبایل با نگاتیو

حال که اپلیکیشن FILMBORN برای iOS منتشر شده است، عکاسان آنالوگ در تمام دنیا اندکی به تکاپو افتاده‌اند. این اپلیکیشن عکاسی آیفون شبیه به هیچ یک از اپلیکیشن‌های ماقبل خود نیست و می‌تواند شیوه‌ی شبیه‌سازی کردن عکاسی با نگاتیو در دنیای عکاسی دیجیتال و عکاسی موبایل را به معنای واقعی متحول کند.

wir-03

عکاسی موبایل با نگاتیو؛ معرفی اپلیکیشن FILMBORN

معرفی اپلیکیشن

چند وقتی است که در دیجی‌کالا مگ به طور منظم ویدیوهایی را برای معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها منتشر می‌کنیم. این هفته هم گلچینی پر و پیمان از مطالب مربوط به معرفی اپلیکیشن‌های مختلف از Clip Layer گرفته تا تسکوک برایتان جمع کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آن‌ها بیندازید و اگر پیشنهادی دارید حتما در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

wir-04

تعریفی جدید از تقویم؛ معرفی اپلیکیشن تسکوک

تهِ شخصی‌سازی؛ نگاهی به اپلیکیشن Navbar Apps

با مایکروسافت همه چیز را کپی کنید؛ نگاهی به اپلیکیشن Clip Layer

گوشی‌های سال آینده نوکیا

زمانی گوشی‌های نوکیا بسیار پرطرفدار بودند. این گوشی‌ها جز اولین‌ گوشی‌هایی بودند که آنتن خارجی را حذف کردند، از زنگ‌های پلی‌فونیک بهره می‌بردند و چندین بازی جذاب به شکل پیش‌فرض روی آن‌ها نصب شده بود. با گوشی‌هایی طرف بودیم که طراحی و کیفیت واقعا خوبی داشتند؛ از مقاومت و قدرت بدنه گوشی‌ها که دیگر بگذریم.

wir-05

همه آنچه باید از گوشی‌های سال آینده نوکیا بدانید

بیوگرافی خالقان فوتوشاپ

مثل بیل گیتس و استیو جابز پر سروصدا نبودند و چندان شناخته‌شده نیستند؛ ولی اگر نوآوری‌های آن‌ها نبود به جرات دنیای ما شکل دیگری داشت. شرکت «ادوبی» (Adobe) با نرم‌افزارهایی مانند «فوتوشاپ»، «ایلاستریتور» و «ایندیزاین» دنیای نشر دیجیتال را متحول کرد. در ادامه با زندگی‌نامه‌ی «جان وارناک» (John Warnock) و «چارلز گشکی» (Charles Geschke)، موسسان شرکت ادوبی همراه دیجی‌کالا مگ باشید.

wir-07

وارناک و گشکی؛ خالقان فوتوشاپ و PDF

کاهش مصرف بسته اینترنت موبایل در آیفون

در این نوشته ۵ روش را که از طریق آن‌ها می‌توانید مصرف اینترنت دیتای آیفون‌تان را کاهش دهید بررسی می‌کنیم. برای بررسی این ۵ روش با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-06

۵ ترفند آیفون برای کاهش مصرف بسته اینترنت موبایل

تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

اخیرا گزارش‌های مختلفی درباره لوازم جانبی قلابی که به جای لوازم جانبی اصلی محصولات اپل به فروش می‌روند منتشر شده است. حتی چندی پیش در خبری عنوان شده بود که نزدیک به ۹۰ درصد لوازم جانبی محصولات این شرکت که در آمازون به فروش می‌رسد قلابی است. این ادعا توسط شرکت اپل مطرح شده بود؛ ظاهرا مجموعه این لوازم جانبی قلابی را ۵۰ فروشنده مختلف که هیچکدام هم ارتباطی با اپل نداشتند تولید می‌کردند. اپل هشدار داده بود که آداپتورها، کابل‌ها و شارژرهای تقلبی، خطرناک هستند و ممکن است بیش از حد داغ شوند، آتش بگیرند و یا به فرد شوک الکتریکی وارد کند.

wir-08

از کجا بفهمید شارژر اپل‌تان اصل است یا تقلبی؟

حل مشکل کمبود حافظه در اندروید

شاید شما هم مشکل کمبود حافظه گوشی را تجربه کرده باشید. بعضی گوشی‌ها برای حل کردن این مشکل رایج و آزاردهنده راه حل ساده‌ای دارند. یک کارت حافظه بخرید و به حافظه اولیه گوشی بیفزایید. اما اگر نتوانید از کارت حافظه استفاده کنید چه؟ در آن صورت فقط مجبورید یک گوشی جدید بخرید؟ در این مقاله سعی داریم روش‌هایی را مورد بررسی قرار دهیم که از طریق آن‌ها بتوانید به بهترین شکل ممکن از حافظه داخلی گوشی‌تان استفاده کنید و در عین حال مجبور نباشید محتواهای ارزشمند گوشی‌تان را مثل بعضی عکس‌های مهم یا برخی ویدیوهای به‌یادماندنی را پاک کنید. دقیقا با چه راه‌هایی می‌توان بهتر از حافظه گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها استفاده کرد؟

wir-09

۳ نکته برای حل مشکل کمبود حافظه گوشی‌های اندرویدی

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه