هواوی تا پایان امسال ۲۳۰ میلیون گوشی هوشمند خواهد فروخت

۲۹ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

با توجه به گزارش شرکت فناوری سینا کشور چین (Sina Technology News)، ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی ، در جریان یک جلسه داخلی اعلام کرد این شرکت طبق پیش‌بینی، باید تا پایان امسال، ۲۳۰ میلیون گوشی به فروش برساند.

در ماه اکتبر سال جاری، خبری از سوی هواوی منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت توانست ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند را در سال ۲۰۱۹ به فروش برساند. رکورد خارق‌العاده‌ای که علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا، ۶۴ روز زودتر از زمان مشابه در سال قبل بدست آمد! این آمار در حالی بدست آمد که به دلیل تحریم‌های آمریکا و گوگل و در نتیجه حذف شدن خدمات گوگل از گوشی‌های جدید هواوی، این شرکت شانس فروش محصولات خود را در بسیاری از بازارها به شدت از دست داد.

گزارشی دیگر از موسسه Strategy Analytics اخیرا منتشر شد مبنی بر اینکه هواوی به زودی می‌تواند جایگاه سامسونگ را در صدر جدول برترین تولیدکننده گوشی هوشمند ازآن خود کند. طبق پیش‌بینی Strategy Analytics، هواوی امسال کار خود را با فروش ۲۵۱ میلیون گوشی هوشمند پایان خواهد داد که این مقدار تا پایان سال جاری برای سامسونگ ۳۲۳ میلیون خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هواوی فاصله چندانی تا جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل جهان ندارد

هواوی در سال ۲۰۱۸، حدودا ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند و مسلما فروش ۳۰ میلیون بیشتر در دو هفته باقی مانده،‌ علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و نبود برنامه‌ها و خدمات گوگل در گوشی‌های سری میت ۳۰ این شرکت، کار سختی نخواهد بود! البته اگر هواوی بتواند طبق پیش‌بینی Strategy Analytics،‌ در مدت زمان باقی مانده ۵۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد و آمار خود را به ۲۵۰ میلیون دستگاه در یک سال برساند، بعید به نظر می‌رسد تصرف جایگاه سامسونگ حتی در سال آینده برای این شرکت دور از دسترس باشد!

باید منتظر ماند و دید با ورود به سال ۲۰۲۰، و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و خارج شدن هواوی از لیست سیاه گوگل، این شرکت چگونه به شرایط خوب خود باز خواهد گشت. مشکل اینجاست که فعلا هیچ امیدی به برداشته شدن تحریم‌ها نیست و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، هواوی مسلما باید به دنبال راهی جایگزین باشد تا محصولات خود را از وابستگی به گوگل و خدمات این شرکت خارج کند.

بیشتر بخوانید: سفیر چین: اگر آلمان هواوی را تحریم کند، ساکت نخواهیم نشست!

منبع: gsmarena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه