فروش ۴۰ میلیارد دلاری اپلیکیشن‌ها در نیمه نخست ۲۰۱۹

۱۴ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپلیکیشن

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، در نیمه نخست ۲۰۱۹ حدود ۴۰ میلیارد دلار برای اپلیکیشن ها هزینه شده است. شرکت Sensor Tower با بررسی اپ استور اپل و پلی استور گوگل این آمار را منتشر کرده است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۱۵ درصدی در درآمد اپلیکیشن ها هستیم و این یعنی احتمالا در نیمه دوم ۲۰۱۹ رکورد جدیدی ثبت خواهد شد.

کاربران iOS طی این مدت ۲۵.۵ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌های اپ استور پول داده‌اند که نسبت به نیمه نخست ۲۰۱۸ افزایش ۱۳ درصدی دیده می‌شود. از طرفی دیگر، نمونه اندرویدی این اکوسیستم فروش ۱۴.۲ میلیارد دلاری داشته که ۲۰ درصد بیش از سال گذشته محسوب می‌شود.

آمار درآمد اپلیکیشن‌‌ها

آمار درآمد اپلیکیشن‌‌ها

مطابق معمول، این بار هم بازی‌ها پرفروش‌ترین بخش به حساب می‌آیند و در کل ۲۹.۶ میلیارد دلار از درآمد را از آن خود کرده‌اند. بازی Arena of Valor (که به‌عنوان Honor of Kings هم شناخته می‌شود) در دو پلتفرم اندروید و iOS درآمد ۷۲۸ میلیون دلاری برای شرکت سازنده خود به ارمغان آورده است. مقام دوم از آن بازی Fate/Grand Order با درآمد ۶۲۸ میلیون دلاری است و در مقام سوم هم بازی Monster Strike با کسب درآمد ۵۶۶ میلیون دلاری دیده می‌شود.

آمار درآمد بازی‌ها

آمار درآمد بازی‌ها

در بخش غیر بازی هم اپلیکیشن Tinder توانسته درآمد ۴۹۷ میلیون دلاری کسب کند و بعد از آن نتفلیکس با درآمد ۳۹۹ میلیون دلاری دیده می‌شود و در مقام سوم Tencent Video با درآمد ۲۷۸ میلیون دلاری توجه را جلب می‌کند.

از لحاظ نصب اپلیکیشن‌ها، علی‌رغم کاهش نصب iOS، با افزایش ۱۱ درصدی روبرو هستیم. طی نیمه نخست ۲۰۱۹ حدود ۵۶.۷ میلیارد اپلیکیشن دانلود شده است که ۴۲ میلیارد از این آمار مربوط به اندروید است و iOS هم ۱۴.۲ میلیارد از این آمار نصب را از آن خود کرده است.

آمار نصب اپلیکیشن‌ها

آمار دانلود اپلیکیشن‌ها

روی هم رفته، پلتفرم اپل علی‌رغم اینکه از لحاظ آمار دانلود و نصب یک‌سوم اندروید محسوب می‌شود، اما درآمد آن تقریبا دو برابر اندروید بوده است. در بین ۵ اپلیکیشن برتر از لحاظ دانلود هم مطابق معمول می‌توانیم نام‌های واتس‌اپ، مسنجر فیسیوک، فیسبوک، تیک‌تاک و اینستاگرام را ببینیم.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه