فناوری جدید جنرال موتورز برای بهبود سیستم ترمز پیکاپ‌ها معرفی شد

۳ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پیکاپ‌های سنگین آمریکایی توانایی خوبی برای یدک کشیدن تریلرها دارند و از این توانایی در امور کشاورزی استفاده فراوانی می‌شود. مشکلی که این قابلیت برای خودرو پیش می‌آورد، مربوط به سیستم ترمز خودرو می‌شود. وزن اضافه تریلرها مانع از ترمزگیری صحیح خودرو شده و به همین دلیل جنرال موتورز تصمیم گرفته تا این مشکل را به طور اساسی برطرف کند. این شرکت به تازگی سیستم ترمزی به نام eBoost را معرفی کرده که برای استفاده در پیکاپ‌ها و تریلرها مفید است. جنرال موتورز علاوه بر نصب این سیستم، روتورها و کایپرهای ترمزهای پیکاپ و همچنین تایرهای خودرو را نیز تعویض می‌کند تا از صحت عملکرد سیستم ترمز مطمئن شود.

بنابر ادعای جنرال موتورز، این سیستم ترمز به قدری تواناست که توانایی ترمزگیری پیکاپ را به اندازه وقتی که تریلر به آن متصل نیست، افزایش می‌دهد. بنابر اعلام این شرکت آمریکایی، هنگامی که این سیستم روی پیکاپ‌ها نصب شود، مسافت توقف خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت تا صفر، نسبت به زمانی‌که از سیستم ترمز معمولی استفاده می‌شود، ۱۲ متر کاهش خواهد داشت. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، سیستم ترمز eBoost جنرال موتورز، توانایی پیکاپ‌های یدک‌کش برای توقف را نسبت به حال عادی ۲۰ درصد بهبود بخشیده است.

جنرال موتورز

دو خودرویی که به تازگی از این سیستم بهره‌مند شده‌اند، پیکاپ‌های شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا هستند. با این وجود هنوز تریلری که قابلیت استفاده از این فناوری را داشته باشد، ساخته نشده است و امید می‌رود با پیشرفت فناوری ساخت تریلرها و یدک‌ها، در آینده نزدیک سیستم ترمز eBoost جنرال موتورز در مدل‌های مختلف پیاده سازی شود.

منبع: CARANDDRIVER

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه