فورد از ساعت‌های هشداردهنده برای حفظ فاصله اجتماعی کارکنان استفاده می‌کند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فورد

شرکت فورد از کارکنان خودش خواسته ساعت‌های هشدار دهنده‌ای به دست خود ببندند تا فاصله خود را با دیگران به منظور مبتلا نشدن به ویروس کرونا رعایت کنند. وقتی کارخانه‌های فورد دوباره بازگشایی شوند این ساعت‌ها به صورت گسترده در دسترس قرار خواهند گرفت.

گروهی از داوطلبان در کارخانه فورد در پلیموث میشیگان از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند که وقتی در فاصله دو متری از یکدیگر قرار بگیرند به آن‌ها هشدار می‌دهد. هدف از این کار حفظ فاصله اجتماعی به منظور مبتلا نشدن کارکنان به ویروس کرونا است.

این دستگاه فاصله گذاری اجتماعی جدیدترین پروتکل ایمنی است که فورد پس از تعطیلی شش هفته‌ای کارخانه‌های خودش قصد دارد آن را به کار بگیرد. این خودروساز همچنین تمام کارکنانی که وارد کارخانه می‌شوند را با یک سیستم تصویربرداری حرارتی اسکن می‌کند تا کسانی که تب دارند را از بقیه جدا کند. فورد همچنین ماسک‌هایی در اختیار کارکنانش قرار داده و به برخی از آن‌ها محافظ پلاستیکی صورت هم داده است.

فورد

ساعت‌های هوشمند سامسونگ که فورد از آ‌ن‌ها برای این کار استفاده می‌کند دارای تکنولوژی RFID هستند. این دستگاه از امواج بلوتوث برای شناسایی کارکنان مجاور استفاده می‌کند.

کارکنان طبق رنگ‌هایی که روی ساعت می‌بینند متوجه می‌شوند فاصله آن‌ها با افراد دیگر کمتر از دو متر شده یا خیر. سرکارگران هم می‌توانند این هشدارها را دریافت کنند تا محیط کار ایمنی برای کارکنان فراهم نمایند.

فورد در حال استفاده از این دستگاه در کارخانه‌هایی است که فعلا تولید دستگا‌ه‌های تنفس مصنوعی برای کمک به بیمارستان‌ها را برعهده دارند.

منبع: bloomberg

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه