فیات کرایسلر، شریک احتمالی گوگل در پروژه‌ی خودران

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شنیده‌ها می‌گویند گوگل در حال مذاکرات نهایی با شرکت خودروسازی فیات کرایسلر است تا زمینه‌ی همکاری‌ بین این دو شرکت در پروژه‌ی خودران‌های گوگل فراهم شود.

مدیران دپارتمان X گوگل در صحبت‌های خود اشاره‌هایی داشته‌اند که پیش‌برد همکاری‌های فنی این دو شرکت را تایید می‌کند. البته مدیران هیچ‌یک از این شرکت‌ها صراحتا در این‌باره چیزی نگفته‌اند.

این اولین‌بار نیست که گوگل را در حال جست‌وجو برای شریک از میان بازار تولیدکنندگان خودرو می‌بینیم. قبل‌تر شنیده بودیم که فورد و گوگل نزدیک به اجرای توافقاتی در پروژه‌ی خودران‌های گوگل هستند اما چنین توافقاتی هیچ‌گاه محقق نشد. بعدها هم فورد ابراز کرد علاقه‌ای به کار روی پروژه‌ای که به‌نوعی در تضاد با فعالیت‌های خودش است، ندارد.

گوگل ممکن است در تکنولوژی خودران به موفقیت برسد اما این شرکت هیچ‌گاه خودروسازی نکرده است؛ پس نیاز به یک تولیدکننده‌ی خودروی باسابقه دارد که زیر و بم این صنعت را بشناسد و کمک کند امکانات زیرساختی گوگل به‌خوبی در خدمت پروژه‌ی خودران قرار بگیرند.

خودران حاصل همکاری گوگل و فیات کرایسلر، احتمالا مدلی جدید از کرایسلر پاسیفیکا خواهد بود.

همکاری فیات و گوگل درصورتی‌که دیدگاه‌های دو شرکت در راستای یکدیگر قرار بگیرد، منجر به تشکیل یک تیم خوب در آینده خواهد شد اما فعلا چیز بیش‌تری در این‌باره نمی‌دانیم. هیچ‌یک از شرکت‌ها در این‌مورد حرفی نمی‌زنند و معلوم نیست تاییدیه‌ی این همکاری چه‌زمانی صادر می‌شود.

فیات کرایسلر شاید در نظر اول گزینه‌ی مناسبی برای همکاری در یک پروژه‌ی تکنولوژیک نباشد اما به‌هرحال باید دید این انتخاب چطور توسط دو شرکت مدیریت می‌شود. برخی منابع نزدیک به موضوع گفته‌اند خودران حاصل همکاری گوگل و فیات کرایسلر، درواقع مدلی جدید از کرایسلر پاسیفیکا خواهد بود.

منابع: Digital Trends ،Engadget ،Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه