از کیفیت خواب‌تان راضی نیستید؟ فیبر بخورید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این موضوع که خوردن برخی غذاها می‌تواند خواب بهتری را برای افراد نتیجه دهد، چند وقتی است که توسط محققان تایید شده؛ طوری که پزشکان مصرف برخی غذاها را به داشتن خواب راحت‌تر برای افراد نسبت داده‌اند. غذاهایی که فیبر بالایی دارند، اغلب در لیست این غذاها وجود دارند. با این حال، تحقیقات جدیدی منتشر شده است که تاثیر دقیق فیبر را روی خواب مشخص کرده‌اند. بر اساس این تحقیقات، مصرف فیبر می‌تواند کاری کند تا افراد خوابی عمیق‌تر داشته باشند.

خوردن موادی که فیبر دارند، باعث می‌شوند تا خواب‌های راحت‌تری داشته باشید و کمتر رویا ببینید.

این تحقیقات جدید که در دانشگاه کلمبیا انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف چربی‌های اشباع شده و شکر در طول روز، اثر کاملا مخالفی را دارند. بر عکس، اگر افراد در طول روز فیبر بیشتری مصرف کنند، می‌توانند مدت زمان بیشتری را در چرخه‌ی خواب با موج کم (چرخه‌ای که در آن افراد رویا نمی‌بینند) بمانند.

«مری پیر سینت اونگ»، از محققان دانشگاه کلمبیا و از افرادی که تحقیقات اخیر را انجام داده است، می‌گوید که تغییر رژیم غذایی حتی برای یک روز، روی خواب تاثیر دارد. محققان دانشگاه کلمبیا، فیبر موجود در غذا را بدون در نظر گرفتن ماده‌ی غذایی تحت بررسی قرار داده‌اند. آن‌ها می‌گویند که در آزمایشات آن‌ها، زمانی که افراد غذاهای انتخابی خودشان را مصرف می‌کردند، به خواب رفتن آن‌ها ۲۹ دقیقه طول می‌کشید؛ اما زمانی که غذای آن‌ها را کنترل کردند، می‌توانستند در کمتر از ۱۷ دقیقه به خواب بروند.

به طور کلی اگر می‌خواهید خواب بهتری داشته باشید، غذاهایی مثل میوه‌ها، سبزیجات و غلات را در طول روز بیشتر مصرف کنید.

منبع: CNET

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. مهدی

    ممنون،مطلب مفیدی بود،تست میکنم، امیدوارم که جواب بده

  2. علی

    ممنون از اطلاعاتتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه