قابلیت تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی مسدود شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که حدود ۴ روز پیش خبردار شدیم قابلیت تماس صوتی برای بعضی از کاربران ایرانی سرویس تلگرام فعال شده است، امروز این قابلیت تلگرام با دستور قضایی مسدود شد.

پنجشنبه شب هفته گذشته بود که مطلع شدیم تماس صوتی سرویس پیام‌رسان تلگرام برای بعضی از کاربران در ایران فعال شده است. از زمان فعال شدن این سرویس تا به امروز اخبار متناقضی در این زمینه به گوش‌مان رسیده. یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها را پاول دورف مدیرعامل تلگرام نشان داد که عنوان کرد این سرویس برای کاربران ایرانی در دسترس است اما توسط اپراتورهای ایرانی فیلتر شده است.

برخی از اپراتورهای ایرانی در واکنش به این اظهارنظر دورف بیان کردند که در این زمینه نقشی نداشته‌اند و اساسا مشکلی با این سرویس ندارند.

در این میان محمود واعظی وزیر ارتباطات هم وارد میدان شد و اعلام کرد که تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شده  و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.

سرنوشت قابلیت تماس صوتی تلگرام و دلیل مشکلات این سرویس تا همین امروز در ابهام باقی مانده بود تا بالاخره خبردار شدیم که این سرویس به دستور قضایی فیلتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته حکم قضایی برای ۲۰ شرکت ارائه کننده خدمات دسترسی، ارسال شده است تا این سرویس را از دسترسی کاربران خارج کنند.

تلگرام محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان میان کاربران ایرانی است و به همین دلیل فعال شدن قابلیت تماس صوتی در این اپلیکیشن بسیار خبرساز شد. در حال حاضر باید منتظر خبرهای تکمیلی و سرانجام این قابلیت تازه تلگرام باقی بمانیم.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar فرخ کاردان

    از اونجاییکه خیل عظیم مردم ایران از این برنامه استفاده میکنند و در صورت در دسترس بودن این سرویس مردم به سمت استفاده از این سرویس میرفتن و ممکن بود برای اپراتورها مشکل به وجود بیاد، این کار دور از انتظار نبود. همینجور که الان بسیار کم از سرویس پیامک استفاده میشه و اغلب از برنامه هایی مثل تلگرام برای ارسال پیام استفاده میشه!

    1. Avatar پویا

      یعنی باعث می شه اپراتورها ورشکست بشن؟!
      چرا بقیه جاهای دنیا این اتفاق نمی یفته!
      تازشم خیلی برنامه های دیگه مثل اسکایپ سالهاست این قابلیتو دارن.

  2. Avatar itlover80

    آخه چرااااا مهندس

  3. Avatar عماد

    چرا ؟ فقط چرا ؟!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه