کشف دو قابلیت مخفی سایلنت هیل ۲ پس از ۱۷ سال

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سایلنت هیل 2

اگر بگوییم سایلنت هیل (Silent Hill 2) بهترین بازی ترسناک تاریخ صنعت بازی است، چندان بیراه نگفته‌ایم. سایلنت هیل ۲ نه تنها دیدگاه تازه‌ای به بازی‌های ترسناک داد، بلکه تمام عناصر روند بازی آن هم در عین سرگرم کننده بودن، در خدمت داستان بودند و درگیری‌های ذهنی شخصیت اصلی بازی را به تصویر می‌کشیدند. سایلنت هیل ۲ چند پایان مختلف و یکی دو پایان مخفی هم داشت. با این حال پایان‌های مخفی سایلنت هیل ۲ تنها قسمت‌های پنهان این بازی نبودند؛ بعد از ۱۷ سال، گیمرها دو قابلیت مخفی در سایلنت هیل ۲ پیدا کرده‌اند.

سایلنت هیل ۲ یک قابلیت نقشه‌ی کوچک یا همان مینی‌مپ (Mini-map) در خود داشته است؛ یک مینی‌مپ که می‌توان آن را با یک ترفند فعال کرد. وجود یک مینی‌مپ در بازی با بررسی کدهای آن پیش از آن تایید شده بود، ولی تصور می‌شد که این مینی‌مپ از بازی حذف شده و کدها بلا استفاده باقی مانده‌اند.

۵+۱ بازی ترسناک برتر

البته فعال کردن مینی‌مپ در سایلنت هیل ۲ کار ساده‌ای نیست و این قابلیت، به عنوان یک جایزه برای کسانی در نظر گرفته شده است که پایان مخفی بازی را ببینند. فقط روی نسخه‌ی پلی‌استیشن ۲ این بازی، پس از دیدن پایان مخفی «سگ» (که در آن یک سگ به عنوان دلیل اصلی اتفاقات سایلنت هیل ۲ معرفی می‌شود!) می‌توان مینی‌مپ را روشن کرد.

برای روشن کردن مینی‌مپ باید کلید‌های START و L2 و مربع و L3 را پشت سر هم نگه داشت. اگر پایان مخفی «سگ» را دیده باشید و این کلیدها را وارد کنید، مینی‌مپ ناگهان برای‌تان روشن می‌شود. البته بدون شک آن شخصی که سایلنت هیل ۲ را چند بار تمام کرده است تا پایان مخفی آن را ببیند، نیازی به هیچ نوع نقشه‌ای ندارد، چه برسد به یک مینی‌مپ!

قابلیت دوم کشف شده‌ی سایلنت هیل ۲ بیشتر به کار افراد می‌آید. این قابلیت به افراد اجازه می‌دهد در هر مکان و زمان، بازی را ذخیره کنند. برای ذخیره کردن بازی در هر نقطه‌ی آن، باید به ترتیب کلید‌های جهت دار چپ، آنالوگ چپ به سمت چپ، آنالوگ راست به سمت چپ و L2 و L1 و L3 را فشار دهید.

اینکه ۱۷ سال از عرضه‌ی سایلنت هیل ۲ می‌گذرد و هنوز گیمرها در این بازی، راز و رمزهای جدید پیدا می‌کنند، از حجم توجه به جزییات در آن می‌گوید.

آخرین قسمت مجموعه بازی‌های سایلنت هیل در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و Silent Hill: Downpour نام داشت. قرار بود «هیدئو کوجیما»، کارگردان مجموعه بازی‌های متال گیر، با همکاری «گیرمو دل‌تورو» مجموعه‌ی سایلنت هیل را دوباره زنده کند. کوجیما حتی یک دموی قابل بازی به اسم P.T هم عرضه کرده بود، ولی قضایای بین کوجیما و شرکت کونامی، منجر به لغو ساخت این سایلنت هیل جدید بود.

منبع: Kotaku

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه