قابلیت کارکرد آفلاین و تشخیص تصویری حروف در نسخه‌ی جدید Microsoft Translator

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت مایکروسافت در نسخه‌ی بروزرسانی اپلیکیشن Microsoft Translator خود که به تازگی عرضه کرده، دو ویژگی تازه و کاربردی تعبیه کرده است؛ یکی قابلیت کارکرد در حالت آفلاین و دوم، تشخیص تصویری حروف.

مایکروسافت اعلام کرده که به زودی تمام این قابلیت‌ها شامل کارکرد آفلاین و تشخیص تصویری حروف برای هر سه سیستم عامل iOS، اندروید و ویندوز فراهم خواهند شد.

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه نسخه‌ی بروزرسانی اپلیکیشن Translator را عرضه کرد و کاربرانی که سیستم‌عامل اندروید، iOS یا ویندوزفون دارند، می‌توانند در حالت آفلاین با اپ مترجم کار کنند. در نظر داشته باشید که فعلا این قابلیت‌ها به میزان مختلف برای هرکدام از این سیستم عامل‌ها ارایه شده است.

در واقع این اپ مجهز به موتوری هست که از شبکه تغذیه می‌شود. این همان موتوری است که در قسمت مترجم خودکار برنامه‌ی اسکایپ (Skype) هم تعبیه شده. به علاوه، لازم است که کاربر بسته‌های رایگان ترجمه را هم دانلود کند. تا الان ۹ بسته‌ی فرم ساده‌ی مترجم برای سیستم عاماندروید ارایه شده که شامل زبان‌هایی مانند چینی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی است.مایکروسافت درصدد است تا به تعداد بسته‌ها برای این سیستم عامل اضافه کند.

Microsoft-Translator-Android-App

برای کاربران سیستم عامل iOS هم موتور تشخیص تصویری حروف (Optical Character Recognotion) فراهم شده است. این موتور از سال ۲۰۱۰ به عنوان مترجم روی گوشی‌های ویندوزفون تعبیه شده است.

کاربران iOS با این اپلیکیشن می‌توانند ترجمه‌ی کلمه‌های مکتوب، مانند علایم راهنمایی یا تابلوی رستوران‌ها را بفهمند؛ به این شکل که از منو یا تابلوی مورد نظرشان عکس می‌گیرند و اپ مترجم محتوای عکس را ترجمه می‌کند. در حال حاضر در نسخه‌ی iOS این اپ ۲۱ زبان پشتیبانی می‌شود که شامل فرم ساده و اصلی زبان‌هایی مانند چینی، مجارستانی، روسی و ترکی است.‌ به علاوه این سیستم ۵۰ زبان غیرمتداول را هم به صورت دریافت دستور صوتی و متنی پشتیبانی می‌کند.‌

مایکروسافت اعلام کرده که به زودی تمام این قابلیت‌ها شامل کارکرد آفلاین و تشخیص تصویری حروف برای هر سه سیستم عامل iOS، اندروید و ویندوزفون فراهم خواهند شد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه