قفل Denuvo شکست؛ توم‌ریدر اولین قربانی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موضوع کرک شدن بازی‌هایی که برای کامپیوتر ساخته می‌شوند به یکی از چالش‌های بزرگ صنعت بازی تبدیل شده بود. بسیاری از توسعه‌دهندگان برای همین مشکل بازی‌های خودشان را روی کامپیوتر عرضه نمی‌کردند. این اتفاق باعث شد تا راه‌های جدیدی برای مبارزه با کرک شدن بازی‌ها به وجود بیاید. یکی از این راه‌ها ساخته شدن یک قفل امنیتی جدید با نام Denuvo بود. هک کردن این سیستم امنیتی بسیار سخت بود و تا این لحظه یکی از پیچیده‌ترین قفل‌های امنیتی به کار رفته روی بازی‌های کامپیوتر بود؛ اما عمر این سیستم امنیتی هم چندان طولانی نبوده و به نظر می‌رسد هکرها توانسته‌اند این قفل را هم بشکنند.

بازی «خیزش توم‌ریدر»‌(Rise of the Tomb Raider) اولین قربانی شکسته شدن این قفل امنیتی بود. اکنون نسخه‌های غیرقانونی این بازی را می‌توان به راحتی بازی کرد. حتی نسخه‌های غیر مجاز آن در اینترنت یافت می‌شوند.

کرک کامل این قفل امنیتی پس از آن صورت گرفت که هکرها یک حفره‌ی امنیتی در آن پیدا کردند. البته این حفره توسط سازندگان برطرف شد؛ اما در ادامه یک حفره‌ی دیگر از این قفل در بازی DOOM پیدا شد که به واسطه‌ی آن کل عملکرد این قفل از بین رفت و هکرها توانستند تمام بازی‌ها را کرک کنند.

بازی خیزش توم‌ریدر و تمام DLCهای آن اولین بازی هستند که کرک شده‌اند. هنوز روش کرک شدن این قفل امنیتی مشخص نشده است.  باید ببینیم که سازندگان قفل Denuvo چه راه‌کاری در پیش می‌گیرند و توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری در آینده از چه قفلی استفاده می‌کنند.

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. نظر

    تو رو خدا اخبار بیشتری در مورد هک شدن کنسول ویتا منتشر کنید

  2. فرشاد

    ایووول من عاشق این بازیم حرف نداره حتما میگیرمش ????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه