این لامبورگینی ویژه به حراجی می‌رود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است به زودی یک دستگاه لامبورگینی دیابلو GTR مدل ۲۰۰۰ به حراجی برود. پیش‌بینیها از قیمت ۴۴۰ هزار پوند (۵۸۰ هزار دلار) خبر می‌دهند.

یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر خورجینی با حجم ۶ لیتر که کافی است با یک استارت زمین را به لرزه درآورد. این لامبورگینی می‌تواند حداکثر توان ۵۹۰ اسب‌بخار را آزاد کند. یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی این لامبورگینی دیابلو جی‌تی‌آر را همراهی می‌کند. در سیستم اگزوز این خودرو هم تغییراتی اعمال شده تا با ایجاد صدای دلهره‌آور، ترس را به اطرفیان منتقل کند.

پیشینه‌ی لامبورگینی دیابلو به سال ۱۹۹۰ بر می‌گردد. خودرویی که با طراحی اسپرت و بی‌نظیر و قدرت بالا توانست جزو یکی از پرچم‌دارهای خودروهای اسپرت زمان خود تبدیل شود. این اتومبیل در دو کلاس کوپه و وردستر ۲ در تولید و عرضه شد. طراحی این خودرو به حدی خاص و منحصربه‌فرد بود که کلارکسون در برنامه‌ی تاپ‌گیر درمورد دیابلو به‌طور مبالغه‌آمیزی گفت: این بهترین خودرو برای جلب توجه در دنیاست.

تولید دیابلو تا سال ۲۰۰۱ میلادی ادامه داشت و جایش را به مورسیو‌ لگو تازه‌نفس داد. دیابلویی که قرار است به زودی به حراج گذاشته شود، در مسابقات سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شرکت کرده و پس از خریداری توسط موسسه‌ای به نام SRO، بازسازی شده است. در ادامه می‌توانید آلبوم تصاویر این اتومبیل را ببینید.

منبع: TopGear
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه