لنوو از یک لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر تاشو رونمایی کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
لنوو

گوشی‌های تاشو به‌عنوان محصولات نوآورانه در صنعت تکنولوژی، توجهات زیادی را جلب کرده‌اند و ظاهرا این فناوری در حال تسری به دیگر بخش‌ها هم هست. در همین زمینه، ساعاتی قبل شرکت لنوو از مدل اولیه یک لپ‌تاپ مبتنی بر نمایشگر تاشو رونمایی کرد.

البته لنوو برای توسعه این محصول بیش از ۳ سال وقت صرف کرده و قصد دارد در سال ۲۰۲۰ آن را عرضه کند. این شرکت می‌خواهد محصولی را روانه‌ی بازار کند که در وهله‌ی اول به‌عنوان لپ‌تاپ حرف زیادی برای گفتن داشته باشد و صرفا به شکل یک تبلت پر زرق‌وبرق دیده نشود.

فارغ از جذابیت‌های ظاهری، چرا این شرکت به ساخت لپ‌تاپ مبتنی بر نمایشگر تاشو رو آورده است؟ در رابطه با این موضوع می‌توان عمدتا بحث آسانی حمل‌ونقل را مطرح کرد. از لحاظ مفهومی، هدف از ساخت چنین لپ‌تاپ‌هایی، برعکس گوشی‌های تاشو است؛ زیرا شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی می‌خواهند گجت‌هایی را روانه‌ی بازار کنند که از اندازه‌ی مشابه گوشی‌های معمولی بهره می‌برند ولی در نهایت نمایشگر بزرگتری را به ارمغان می‌آوزند. ولی در این میان، هدف از ساخت این ThinkPad تاشو این است که اندازه‌ی یک لپ‌تاپ معمولی، کوچک‌تر شود.

لنوو

این رویکرد، منجر به ساخت لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی اولد با رزولوشن ۲K و نسبت تصویر ۴:۳ شده است. لنوو در مورد وزن این محصول به‌صورت دقیق اظهارنظر نکرده و فقط گفته کمتر از ۱ کیلوگرم وزن دارد که این موضوع در کنار قابلیت تا کردن نمایشگر، باعث می‌شود حمل و نقل آن تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری نسبت به بیشتر لپ‌تاپ‌ها باشد.

این لپ‌تاپ لنوو به‌صورت تا شده، بسیار کوچک‌تر از دیگر لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی است. مکانیزم بخش تا شو نمایشگر این محصول هنوز نهایی نشده و لنوو به خبرنگاران اعلام کرده که نمی‌توانند از نزدیک از بخش تاشو نمایشگر عکاسی کنند. البته مطمئنا این شرکت برای محصول نهایی تلاش می‌کند که بهترین مکانیسم ممکن را عملی کند.

لنوو

در رابطه با نوع استفاده هم می‌توانید از آن به‌صورت باز شده بهره ببرید که تجربه کاربری مشابه تبلت‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و به‌لطف پشتیبانی از کیبورد بلوتوثی، می‌توانید آن را بر روی استند قرار دهید و همانند یک مانیتور بزرگ از آن بهره ببرید. در کنار این موارد، باید به استفاده از آن مانند یک لپ‌تاپ سنتی هم اشاره کنیم که با تا کردن نسبی آن، بخش پایینی نمایشگر به کیبورد تبدیل می‌شود.

در رابطه با مشخصه‌های سخت‌افزاری این گوشی اطلاعات خیلی اندکی داریم و لنوو فقط گفته که مبتنی بر ویندوز و پردازنده اینتل است. در کنار این موضوع، نمی‌توانیم به مواردی مانند میزان حافظه رم یا حتی عمر باتری اشاره کنیم. از دیگر امکانات این لپ‌تاپ می‌توانیم به بهره‌گیری از قلم Wacom و شارژ از طریق پورت USB-C اشاره کنیم.

در نهایت باید بگوییم که فناوری نمایشگرهای تاشو هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارند و مشکلات پیش آمده برای گلکسی فولد، حساس بودن فناوری مذکور را نشان می‌دهد. لنوو می‌گوید آن‌ها سخت مشغول کار هستند تا چنین مشکلاتی برای این لپ‌تاپ تکرار نشود. حتی برای محکم کاری، آن‌ها تعداد آزمایش‌های مربوط به دوام نمایشگر تاشو را دو برابر کرده‌اند و در ضمن با توجه به اینکه قرار است در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شود، مطمئنا آن‌ها برای حل و فصل مشکلات از زمان زیادی بهره می‌برند.

با توجه به شرایط فعلی، نمی‌توان با خیال راحت در مورد این محصول اظهارنظر کرد. از طرفی قیمت و تاریخ عرضه آن مشخص نیست و از طرفی دیگر نمی‌دانیم که از چه سخت‌افزارهایی بهره می‌برد. با این وجود، چنین ایده‌ای بسیار بلندپروازانه است و همین که شرکتی مانند لنوو قصد دارد از این تکنولوژی برای گجت‌های بزرگ‌تر از گوشی‌ها استفاده کند، خبر امیدبخشی محسوب می‌شود. در نهایت باید ببینیم که آیا محصول نهایی می‌تواند جوابگوی نیازها و خواسته‌های کاربران باشد یا نه.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ali

    بسیار زیباست
    لنوو حرف نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه