ایسوس از لپ‌تاپ‌های جدید ProArt StudioBook رونمایی کرد

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ایسوس ProArt StudioBook

شرکت ایسوس در رویداد ویژه خود که در حاشیه نمایشگاه IFA ۲۰۱۹ برگزار شد، از لپ‌تاپ‌های جدید ProArt StudioBook One و ProArt StudioBook X رونمایی کرد که برای کاربران حرفه‌ای مناسب خواهند بود.

StudioBook One به عنوان پرچم‌دار جدید لپ‌تا‌پ‌های خانواده RTX Studio ایسوس، عنوان قدرتمندترین لپ‌تاپ دنیا در بخش پردازش گرافیکی را به خود اختصاص داده است. تایوانی‌ها برای این لپ‌تاپ از پردازنده گرافیکی انویدیا کوادرو RTX 6000 و پردازنده اینتل Core i9-9980HK استفاده کرده‌اند. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی دستگاه ابعاد تصویر ۱۶:۹ و رزولوشن ۴K را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌کند و ایسوس برای محافظت بیشتر، ‌آن را با گوریلا گلس ۵ پوشانده است. این شرکت با اشتیاق از دقت و تنوع تولید رنگ نمایشگر StudioBook One سخن می‌گوید.

ایسوس ProArt StudioBook One

از سایر مشخصات سخت افزاری لپ‌تاپ پرچم‌دار ایسوس باید به حافظه داخلی یک ترابایتی و حافظه رم ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد. ایسوس در تمجید از لپ‌تاپ خود می‌گوید که StudioBook One از یک سیستم خنک کننده بهره‌مند است که از ماژول حرارتی ساخته شده از آلیاژ تیتانیوم با استاندارد مناسب برای فضاپیماها استفاده می‌کند تا ورودی و خروجی جریان هوا را بهینه سازد. طبق اعلام ایسوس CPU، پردازنده گرافیکی و سیستم خنک کننده در پشت نمایشگر لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند تا کاربر با اطمینان بیشتری دستگاه را روی پاهای خود قرار دهد.

ایسوس ProArt StudioBook One

از جمله اتصالات این لپ‌تاپ می‌توان به سه درگاه تاندربولت ۳ و درگاه‌های USB-C اشاره کرد.

در ادامه به بررسی مشخصات StudioBook X می‌پردازیم. این دستگاه به یک نمایشگر ۱۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ (WUXGA) مجهز است که نسبت تصویر ۱۶:۱۰ را ارائه می‌کند. ایسوس می‌گوید نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه ۹۲ درصد است و حاشیه‌های اندک نمایشگر باعث کاهش ابعاد کلی دستگاه شده است که حس یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی را القا می‌کند. این لپ‌تاپ با دو پردازنده مختلف اینتل (Xeon (E-2276M یا (Core i7 (9750H تولید شده است که هر دو مدل از پردازنده گرافیکی کوادرو RTX 5000 به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 VRAM بهره می‌گیرند.

StudioBook X از حافظه داخلی تا ۶ ترابایت (ترکیبی از SSD ،NVMe و HDD) و ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند. در بخش اتصالات، ایسوس لپ‌تاپ جدیدش را به دو درگاه تاندربولت ۳، سه درگاه USB 3.1 Type-A، شیار کارت حافظه جانبی UHS-II SD و درگاه اترنت مجهز کرده است. همچنین، این لپ‌تاپ از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با Wi-Fi 5 عملکرد سریعتری را ارائه می‌کند.

ایسوس ProArt StudioBook X

اما مهم‌ترین ویژگی StudioBook X ایسوس ترک‌پد آن است که از نمایشگر موسوم به ScreenPad 2.0 استفاده می‌کند. این نمایشگر لمسی همچون سایر لپ‌تاپ‌های ایسوس، دسترسی به اپ‌های میان‌بر و امکان استفاده از ژست‌های حرکتی را فراهم می‌کند.

ایسوس تمایل دارد تا این دو لپ‌تاپ را به عنوان ابزارهای قدرتمندی معرفی کند که با توجه به مشخصات سخت افزاری قابل تحسین خود، برای وظایف سنگین مانند ویرایش ویدیوهای با رزولوشن بالا یا انیمیشن‌ها عملکردی بی‌نقص و سریع را ارائه می‌کنند.

ایسوس ProArt StudioBook

ProArt StudioBook One و ProArt StudioBook X به همراه دو دستگاه دیگر با نام‌های StudioBook Pro و StudioBook معرفی شدند که در دو نسخه ۱۵ و ۱۷ اینچی تولید شده‌اند. نسخه ۱۷ اینچی ProArt StudioBook Pro از پردازنده گرافیکی کوادرو RTX 3000 Max-Q بهره می‌گیرد و نسخه ۱۵ اینچی آن از پردازنده گرافیکی کوادرو RTX 5000 Max-Q بهره‌مند است؛ اما هر دو نسخه StudioBook از پردازشگر گرافیکی GeForce RTX 2060 استفاده می‌کنند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    قیمتش که خیلی زیاده فقط کارت گرافیکش ۴۰۰۰ دلاره دیگه حرفی ندارم فک کنم باید پول یه ماشین بدی لپتاب بخری……

  2. Avatar حمیدرضاحمیدی

    شاهکار هزاره سوم
    میدونستم بالاخره رقیبی برای WORK STATION هایی نظیر ZBOOK میسازه ایسوز

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه