مازانتی آوانترا، رکورد‌شکن ایتالیایی

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«مازانتی» (Mazzanti) نامی آشنا در صنعت خودروسازی جهان به‌حساب نمی‌آید؛ اما این شرکت همواره در تلاش است تا باعرضه‌ی محصولی متفاوت، در میان دیگر رقبای غول‌پیکرش، جایی برای خود دست‌و‌پا کند. به‌طور مثال می‌توان به عرضه‌ی مدل «آوانترا پوروتوتایپ» (Eventra Prototype) هفتصدویک اسب بخاری در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد. حالا به نظر می‌رسد ۲۰۱۶ سالی متفاوت برای این شرکت است؛ چراکه قرار است مدل ۱۰۰۰ اسب بخاری مازانتی یعنی «آوانترا میل‌کاوالی» (Evantra Millecavalli) راهی بازار‌های جهانی شود.

این خودرو تنها در ۲.۷ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند.

آوانترا میل‌کاوالی یک خودروی سوپر اسپرت خیابانی است که از طراحی خاص و فرازمینی بهره می‌برد. این سوپر اسپرت قدرتمند، از یک موتور ۷.۲ لیتری ۸ سیلندر V شکل (نحوه‌ی قرارگیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی( به همراه دو توربوشارژر بهره می‌برد. به‌طوری‌که توان خروجی این هیولا به ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد. درنتیجه قدرت باورنکردنی تولیدشده در موتور میل‌کاوالی، توسط یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی بدون کلاچ (Sequential Transmission) مستقیم به محور محرک عقب خودرو منتقل می‌شود. گفتنی است که قلب تپنده‌ی این خودرو در اصل متعلق به شرکت شورولت است؛ چراکه موتور قرارگرفته در کاپوت میل‌کاوالی همان LS7 استفاده‌شده در شورولت کوروت مدل Z06 است.

ازنظر بازدهی فنی میل‌کاوالی در مقایسه با مدل‌های قبلی این شرکت، به میزان چشمگیری بهبودیافته است؛ به‌طوری‌که این خودرو تنها در ۲.۷ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت‌اش را به ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت برساند. گفتنی است که با استفاده از لنت ترمز‌های کربنی، میل‌کاوالی تنها در هفت ثانیه می‌تواند سرعت خود را از ۳۰۰ به ۰ کیلومتر برساند که این قدرت ترمز گیری بالا، در نوع خود شگفت‌انگیز است.

حالا به نظر می‌رسد که مازانتی باعرضه‌ی مدل میل‌کاوالی، شکستن رکورد سرعت در میان دیگر رقبای ایتالیایی‌اش را هدف قرار داده است. گفتنی است که قیمت این خودرو از ۶۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود و هنوز زمان مشخصی برای عرضه‌ی آن به بازار‌های جهانی مشخص نشده است.

منبع: Gizmag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حبیب

    قیمتی براش منتشر نشده ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه