ماسک ایده‌ی انفجار بمب اتمی روی مریخ را توضیح می‌دهد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند هفته‌ی پیش ایلان ماسک در برنامه‌ی «آخر شب با استیون کولبرت» از منفجر کردن بمب‌های اتمی روی مریخ صحبت کرد. ماسک گفت که این راه، سریع‌ترین راه برای تغییر اقلیم مریخ است. پس از اینکه ماسک را به آدم-بدهای دیوانه‌ی فیلم‌های قدیمی باند تشبیه کردند، او درباره‌ی صحبت‌های‌اش توضیحات بیشتری داده است.

ایلان ماسک می‌گوید حرف‌هایی که درباره‌ی انفجار بمب‌های اتمی روی مریخ زده بود، چندان هم بی‌اساس نیست.

ماسک می‌گوید که ایده‌اش، منفجر کردن سطح مریخ نیست، بلکه او می‌خواهد در آسمان بالای دو قطب مریخ، هر چند ثانیه یک بمب اتمی منفجر کند.

ایده‌ی اصلی ماسک، ساخت دو خورشید در قطب‌های مریخ است. او در کنفرانس شرکت‌اش Solar City در این باره گفت: “انفجارها روی سیاره‌ نیستند، بلکه بالای آن هستند. خیلی از افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند که خورشید ما هم از انفجارهای بزرگ هم‌جوشی ساخته شده است.”

بر اساس ایده‌ی ماسک، با انفجار بمب‌هایی همجوشی روی قطب‌های مریخ، می‌توان خورشیدهای چشمک‌زن کوچکی ساخت. این خورشیدها سپس سیاره را گرم می‌کنند و کربن دی‌اکسیدهای یخ زده را به گاز تبدیل می‌کنند. کربن‌دی‌اکسید هم گاز گلخانه‌ای است؛ یعنی می‌تواند گرما را جذب کند و در محیطی نگه دارد. با بیشتر شدن میزان کربن‌دی‌اکسید در مریخ، سطح این سیاره هم گرم‌تر می‌شود.

ماسک در پاسخ به این سوال که راه انداختن چنین ایده‌ای چقدر سخت است گفت: “حتما! هیچ مشکلی نیست!”

شرکت SpaceX در حال حاضر مشغول ساخت سفینه‌ای برای سفر به مریخ است.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Amin

    زیادی lsd میزنه
    خب اگه قرار بود کربن تو جو بمونه و در نره
    که توی برخورد سیارکها به مریخ که اونهمه گرما و انرژی آزاد میکردند این اتفاق میوفتاد و تا حالا مریخ مسکونی شده بود

  2. Avatar آريا

    به نظرم حتی اگه هچ یک از ایده هاش از نظر همه عملی نباشه باز هم یه نفع بزرگ داره و اونم اینه که به همه داره یاد میده میشه انقدر دیوانه بود و میشه اینجوری هم فکر کرد که نتیجش میشه یه چندتا دیوونه پیدا بشن که با ایده های خلاقانشون براحتی بتونن انجامش بدن یا حد اقل مسیر رو باز کنن واسه آینده!!

  3. Avatar key2persia

    ایده جالبیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه