آیا ماشین‌های خودران مسابقات اتومبیل‌رانی را منقرض می‌کنند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مسابقات اتومبیل‌رانی

«لوکاس دی گراسی»، راننده‌ی مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی فرمول E به طرفدارانش هشدار داده که اگر ماشین‌های خودران رواج پیدا کنند، به عمر مسابقات ورزشی موتوری پایان خواهند داد.

او در کنفرانس FIA گفت: «ماشین‌های خودران تهدیدی برای ورزش‌های موتوری هستند. در آینده مردم تجربه‌ی رانندگی عادی در جاده را نخواهند داشت. بنابراین، اگر رانندگی نکنند، اشتیاق و احساس لازم برای شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی در آنها شکل نمی‌گیرد.”

این تصویر تیره و تاری از راننده‌ی خودروهای برقی آئودی است. دی گراسی همچنین معتقد است که ماشین‌های خودران می‌توانند در رانندگی در پیست از انسان‌ها پیشی خواهند گرفت. برای اولین بار در تاریخ، ما ماشین‌هایی خواهیم داشت که کار من را بهتر از من انجام می‌دهند.”

دی گراسی همچنین هشدار داد که هیچ‌یک از راننده‌ها نمی‌خواهند در اولویت دوم قرار داشته باشند. البته دی گراسی گفت که تولیدکننده‌ها باید در را به روی تکنولوژی‌های جدید باز نگه دارند، اما نمی‌خواهد این فناوری‌ها به جایگاه انسان‌های درون خودرو تجاوز کنند.

طبق گزارش‌ها، مسابقات ورزشی اتومبیل‌رانی از همین حالا هم مخاطبانشان را در تلویزیون از دست داده‌اند. از سال ۲۰۰۸ میلادی، یک سوم از مخاطبان فرمول یک دیگر به تماشای این مسابقه نمی‌نشینند. گرچه ماشین‌های خودران تهدیدی برای ورزش‌های موتوری و شغل رانندگان حرفه‌ای به حساب می‌آیند، اما از طرف دیگر شاید بینندگان جدید را جذب کنند.

منبع: RW

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه