اولین ماه‌نورد بریتانیا در سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب خواهد شد

۲۰ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ماه‌نورد انگلیسی

بریتانیا به زودی گام بلندی در عرصه فضایی برخواهد برداشت. یکی از شرکت‌های فضایی خصوصی این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۱ ماه‌نورد کوچکی را به ماه ارسال کند.

ماه‌نورد یک کیلوگرمی انگلیسی سوار بر سطح‌نشین Peregrine شرکت Astrobotic در تابستان سال ۲۰۲۱ به سمت ماه پرتاب خواهد شد.

در این ماموریت مجموعه‌ای از اولین‌ها اتفاق خواهد افتاد و اولین پرتاب Peregrine و اولین تلاش انگلیس برای کاوش سطح ماه در این ماموریت رخ خواهد داد.

این ماه‌نورد کوچک را شرکت فضایی خصوصی Spacebit طراحی کرده است. شرکت‌های فضایی خصوصی در کشورهای مختلف دنیا فعالیت‌های گسترده‌ای را در سال‌های اخیر آغاز کرده‌اند. پرتاب ماه‌نورد این شرکت انگلیسی نیز قطعا آغازگر دوران جدیدی در فعالیت شرکت‌های فضایی بریتانیایی خواهد بود.

ماه‌نورد شرکت Spacebit حداقل ده متر در سطح ماه حرکت خواهد کرد و ویدئوهای باکیفیت و داده‌های علمی را از محیط اطرافش ثبت خواهد کرد. مدت زمان ماموریت این ماه‌نورد ده روز زمینی خواهد بود.

البته این ماموریت تنها آغازی برای کاوش‌های بعدی خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود شرکت Spaecbit مجموعه‌ای از ماه‌نوردهای کوچک مشابه را به ماه ارسال خواهد کرد تا سطح و زیرسطح ماه را مورد بررسی قرار دهد.

ماه‌نورد شرکت Spacebit به تنهایی به ماه سفر نخواهد کرد. ماه‌نورد Peregrine در مجموع حدود ۳۰ محوله را در اولین ماموریت خود به ماه خواهد برد. چهارده محموله از این میان متعلق به ناسا هستند که طبق قراردادی حدودا ۸۰ میلیون دلاری به ماه ارسال خواهند شد.

البته ناسا با شرکت‌های فضایی خصوصی دیگری نیز قراردادهای مشابهی را بسته است. ماه‌نشین‌های این شرکت‌ها نیز بخش دیگری از تجهیزات ناسا را به ماه ارسال خواهند کرد.

تا کنون تمام ماموریت‌های موفقیت‌آمیز فرود بر سطح ماه را سازمان‌های دولتی به انجام رسانده‌اند و تنها کشورهای شوروی سابق، ایالات متحده و چین موفق به انجام این کار شده‌اند. این در حالی است که چندی پیش هند در ماموریت چاندرایان ۲ تلاش کرد تا فضاپیمایش را بر سطح ماه فرود بیاورد و با شکست مواجه شد.

باید دید شرکت‌های فضایی خصوصی، که ناسا به طور جدی برای انجام برنامه آرتمیس به کمک آن‌ها نیاز دارد، می‌توانند در آینده‌ای نزدیک سطح‌نشین‌های خود را به ماه برسانند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه