مایکروسافت و ریزر پشتیبانی از ماوس و کیبورد را به ایکس‌باکس وان می‌آورند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ایکس‌باکس وان اس

سال‌هاست که از تصمیم مایکروسافت برای پشتیبانی کامل ماوس و کیبورد روی ایکس‌باکس وان می‌شنویم. به نظر می‌رسد که قرار است این تصمیم به زودی عملی شود. مایکروسافت با همکاری شرکت «ریزر» (Razer)، یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات جانبی بازی، می‌خواهد پشتیبانی کیبوردهای ریزر را به ایکس‌باکس وان بیاورد.

نهایتا خود توسعه دهندگان باید بازی‌شان را برای ماوس و کیبورد تنظیم کنند.

قرار است حتی پشتیبانی چراغ‌های ال‌ای‌دی رنگی کیبوردهای ریزر، یعنی چراغ‌های Chrome RGB این شرکت هم در ایکس‌باکس وان پشتیبانی شود. ریزر می‌خواهد امکان برنامه ریزی چراغ‌های کیبوردهای خود را به توسعه دهندگان بازی‌ها ارایه کند. خبرگزاری The Verge می‌گوید که مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی با شرکت‌های بازی‌سازی برای ارایه‌ی پشتیبانی ماوس و کیبورد روی ایکس‌باکس وان صحبت کرده است. همکاری بین ریزر و مایکروسافت هم در همین برنامه صورت می‌گیرد.

طبق اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت و ریزر برنامه‌ی خود برای پشتیبانی از ماوس و کیبورد روی ایکس‌باکس وان را در رویداد سالانه‌ی Xfest به توسعه دهندگان بازی‌ها ارایه کرده‌اند. ریزر می‌خواهد رابط برنامه نویسی خود برای تنظیم چراغ کیبوردها را به توسعه دهندگان بازی‌های ایکس‌باکس وان ارایه دهد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، در قالب آپدیت پاییز امسال کاربران ایکس‌باکس وان می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

بدون شک افراد زیادی از پشتیبانی ماوس و کیبورد روی ایکس‌باکس وان استقبال می‌کنند. با این حال، این موضوع را نباید فراموش کنیم که پشتیبانی از ماوس و کیبورد روی کنسول، تعادل بازی‌های چند نفره و آنلاین را بر هم می‌زند. مایکروسافت می‌گوید که به شرکت‌های بازی‌سازی این امکان را می‌دهد تا متوجه شوند یک بازی‌کننده مشغول استفاده از کیبورد و ماوس است یا دسته‌ی خود کنسول است.

نهایتا خود توسعه دهندگان باید بازی‌شان را برای ماوس و کیبورد تنظیم کنند. برای مثال آن‌ها می‌توانند بازی کردن چند نفره با ماوس و کیبورد را فقط بین افرادی ممکن کنند که همگی ماوس و کیبورد دارند. در هر حال مایکروسافت ابزارهای لازم برای مطمئن شدن از پشتیبانی سالم ماوس و کیبورد روی کنسول را به شرکت‌های بازی‌سازی ارایه خواهد داد.

ماوس و کیبورد ایکس‌باکس وان

مایکروسافت از ماوس‌های مختلفی روی کنسول پشتیبانی خواهد کرد و ماوس‌های بی‌سیم که دانگل دارند هم روی کنسول پشتیبانی خواهند شد. با این حال، ماوس‌هایی که به صورت مستقیم با بلوتوث متصل می‌شوند در مرحله‌ی اول پشتیبانی نخواهند شد.

لوازم جانبی مختلفی مثل Xim که اجازه می‌دهند ماوس و کیبورد را به کنسول متصل و آن را به عنوان دسته معرفی کرد، در آپدیت بعدی ایکس‌باکس وان شناسایی می‌شوند و توسعه دهندگان این اجازه را دارند تا استفاده از آن‌ها را در بازی‌های خود مسدود کنند.

بدون شک پشتیبانی از ماوس و کیبورد روی کنسول، می‌تواند برای گیمرهای بسیاری جذاب باشد. آن دسته از گیمرها که می‌خواهند از کامپیوتر به کنسول کوچ کنند، یا اینکه در کنار کامپیوتر خود یک کنسول هم داشته باشند، می‌توانند به خوبی از این پشتیبانی استفاده کنند. احتمالا باید بی‌خیال بازی کردن آنلاین با ماوس و کیبورد شویم، ولی پشتیبانی کلی از ماوس و کیبورد روی ایکس‌باکس وان حتی اگر فقط آفلاین باشد، باز هم موضوعی بسیار شگفت‌انگیز است.

منبع: The Verge

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. amiro

    سلام میرزایی
    آخرین جمله فکر کنم باید این باشه

    ”ولی پشتیبانی کلی از ماوس و کیبورد روی ایکس‌باکس وان حتی اگر فقط افلاین**باشد، باز هم موضوعی بسیار شگفت‌انگیز است.”

    1. تشکر از شما.
      اصلاح شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه