مایکروسافت به تیم هوش مصنوعی ایلان ماسک پیوست

۲۶ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بخش تحقیقاتی مایکروسافت که روی هوش مصنوعی کار می‌کند، خبر از همکاری با شرکت OpenAI داده است. شرکت هوش مصنوعی OpenAI از سوی ایلان ماسک پشتیبانی می‌شود و شرکتی غیرانتفاعی است. در طی این همکاری، شرکت OpenAI به جدیدترین تکنولوژی‌های مایکروسافت برای آموزش بزرگ هوش مصنوعی و شبیه‌سازی دسترسی پیدا خواهد کرد. تحقیقات بزرگ هوش مصنوعی هم روی سرورهای بزرگ ابری Azure که متعلق به مایکروسافت هستند انجام خواهد شد.

شرکت OpenAI سال گذشته توسط ایلان ماسک تاسیس شده و قرار است هوش مصنوعی بسازد که تاثیرات بلند مدت روی جامعه و مردم دارد. بیشتر هوش مصنوعی‌های ساخته شده تا به امروز در راستای درآمدزایی شرکت‌ها ساخته شده بودند.

این همکاری، برای هر دو سمت منفعت خواهد داشت. شرکت OpenAI بزرگ‌ترین محققان هوش مصنوعی دنیا را در خودش جای داده و روی تحقیقاتی کار می‌کند که می‌تواند به تمام جامعه‌ی توسعه دهندگان هوش مصنوعی کمک کند. به عنوان یک شرکت غیرانتفاعی، OpenAI تعهد داده است که تمام اطلاعات و تحقیقات خود را به اشتراک بگذارد و به پژوهشگران برای رسیدن به اهدف کمک کند.

ultron-1

شعبه‌ی تحقیقاتی مایکروسافت هم یکی از بزرگ‌ترین توسعه دهندگان تکنولوژی‌های متن باز است و نمی‌خواهد اطلاعات و تحقیقات را در انحصار خودش نگه دارد. مایکروسافت در این همکاری به دلیل استفاده از سرورهای ابری Azure منفعت خواهد برد. هر شرکتی که بخواهید از سرویس Azure مایکروسافت استفاده کند، در نهایت باید مبلغی را به این شرکت پرداخت کند.

از سوی دیگر، مایکروسافت امیدوار است که بتواند با شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک و گوگل که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی هوش مصنوعی کرده‌اند، رقابت کند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه