مایکروسافت حوزه‌ی هوش مصنوعی را متحول می‌کند

۶ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت روز گذشته در جریان مراسم Microsoft Ignite از دستاوردهای خودش در حوزه‌ی پردازش ابری  و هوش مصنوعی رونمایی کرد. یکی از آن‌ها چیپ مخصوصی بود که استفاده از آن روی پلتفرم‌های ابری مانند دیتاسنترها باعث می‌شود که بتوان فعالیت‌های بیشتری در حوزه‌ی هوش منصوعی انجام داد.

چیپ جدید مایکروسافت در کمتر از ۰.۱ ثانیه، ۵ میلیارد کلمه را به یک زبان ترجمه می‌کند.

مایکروسافت این تکنولوژی جدید را “اولین هوش مصنوعی برای ابر کامپیوترها” نام گذاری کرده و آن را بخشی از دیدگاه خودش در حوزه‌ی هوش مصنوعی می‌داند. ساتیا نادلا با معرفی این چیپ گفت که می‌توان از آن در سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی به وجود آوردن زیر ساخت‌های مختلف استفاده کرد.

این چیپ کاملا قابلیت برنامه‌ریزی شدن دارد و به همین دلیل در سرورهای مایکروسافت که در ۱۵ کشور مختلف وجود دارند، استفاده شده است.

مایکروسافت می‌گوید که این تکنولوژی جدید باعث می‌شود که بتوان کاربرد سیستم‌های مختلف را به‌راحتی تغییر داد. همچنین این کار سرعت زیادی دارد و میزان بهره‌وری آن هم بالا است. به همین دلیل حوزه‌ی هوش مصنوعی با تغییرات زیادی مواجه می‌شوند. به طور مثال با این دستگاه می‌توان ۵ میلیارد کلمه را در کمتر از ۰.۱ ثانیه به یک زبان ترجمه کند.

منبع: geekwire

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سجاد

    با سلام و احترام
    به نظر من اوج هوش مصنوعی زمانیست که با فکر کردن بتوان کاری انجام داد . مثلا در فکرت پیامی به همکارت بفرستی و در واقعیت این کار انجام شود و کارهای دیگر . به امید انروز.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه