مایکروسافت با QR Codes دلیل خرابی کامپیوترتان را می‌گوید

۲۵ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت اعلام کرده در صفحه نمایش خطا استفاده از کدهای QR برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر به کاربران را آغاز کرده است.

خراب شدن کامپیوتر خود اتفاقی آزاردهنده است اما ندانستن دلیل مشکل از آن هم آزاردهنده‌تر است. مایکروسافت یک صفحه معروف نمایش پیام خطا دارد که به صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) معروف است. مایکروسافت درصفحه آبی معروف خود که هنگام ایجاد مشکل در نمایشگر ظاهر می‌شود از یک شکلک ناراحت (frowny emoji) و جملاتی که چندان کاربردی نبودند استفاده می‌کرد اما ظاهرا این شیوه بیشتر باعث مغشوش شدن ذهن کاربران می‌شد و اطلاعات چندانی را هم در اختیارشان قرار نمی‌داد. عموم کاربران جمله‌ای که خطا را بیان می‌کرد در گوگل سرچ می‌کردند و عاقبت با دست خالی بر می‌گشتند. بنابراین مایکروسافت قصد دارد در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ تغییراتی در این صفحه ایجاد کند.

abi2

‌‌مایکروسافت اعلام کرده در صفحات «نمایش خطا»ی خود، استفاده از کدهای QR  را آغاز خواهد کرد. این کدها توضیحات بهتر و کامل‌تری را درباره دلیل ایجاد مشکل در سیستم به کاربر ارائه می‌دهند. حال به جای استفاده از شکلک ناراحت و کدهایی چون «BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO»، صفحه ترسناک آبی ویندوز یک کد قابل اسکن که به یک صفحه توضیحات بیشتر لینک خواهد شد روی صفحه به نمایش می‌گذارد. به این شکل کاربران می‌توانند از یک دستگاه دیگر مثل موبایل برای اسکن کردن کد و دریافت پشتیبانی کارآمدتر استفاده کنند.

‌‌

منبع: Engadget

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    یادمه اولین باری که صفحه آبی مرگ رو دیده بودم وحشت کرده بودم :))))))) , یکجوری میگفتن صفحه آبی مرگ من انتظار داشتم یا خودم بمیرم یا کامپیوتر :))))))))))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه