مایکروسافت: سال آینده ایکس‌باکس‌ وان بهترین بازی‌ها را خواهد داشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در حال حاضر سه نسل از فعالیت شرکت مایکروسافت در زمینه‌ی طراحی و ساخت کنسول‌های بازی می‌گذرد. این شرکت کارش را در نسل شش‌ام با ایکس‌باکس‌ کلاسیک آغاز کرد. البته این کنسول در سال ۲۰۰۲ میلادی عرضه شد و هم‌زمان شدن فروش‌اش با پلی‌استیشن۲ قدرتمند که به‌عنوان نماینده‌ی سونی در نسل شش‌ام کنسول‌های بازی حضور داشت، کار را حسابی برای‌اش سخت کرد. بعد نوبت به ایکس‌باکس۳۶۰ رسید که بر مبنای تجربیات مایکروسافت از عرضه‌ی ایکس‌باکس‌ کلاسیک ساخته شده بود و حسابی هم برای این شرکت پول‌ساز از آب درآمد. ایکس‌باکس۳۶۰ در سال ۲۰۰۵ میلادی عرضه شد و رقیب مستقیم‌اش پلی‌استیشن۳، محصول سونی بود. حالا هم در نسل هشتم کنسول‌های بازی نوبت به ایکس‌باکس وان رسیده تا برای پلی‌استیشن۴ شاخ و شانه بکشد.

فاکتور مهم لیست بازی‌هایی است که هر سال برای هر کنسول عرضه خواهد شد

در این میان هرچند خود کنسول‌ها و نحوه‌ی ساخت‌شان از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هستند، اما فاکتور مهم‌تری هم وجود دارد که اگر سازنده‌های کنسول‌ها نتوانند روی آن تمرکز کنند، احتمالا آینده‌ی خوبی نخواهند داشت. این فاکتور مهم لیست بازی‌هایی است که هر سال برای هر کنسول عرضه خواهد شد؛ خواه بازی‌ها انحصاری باشند و فقط برای یک کنسول عرضه بشوند و خواه چند پلتفرمی باشند و برای چندین کنسول به‌طور مشترک عرضه بشوند.

یک بازی از کنسول ایکس‌باکس‌

«کوانتوم بریک» را استودیوی بازی‌سازی «رمدی» می‌سازد که پیش از این بازی «آلن ویک» را به شکل انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس۳۶۰ ساخته بود.

حالا یکی از مدیران ارشد بخش تفریحات و سرگرمی مایکروسافت آمده و ادعا کرده که ایکس‌باکس وان طی سال ۲۰۱۶ میلادی یکی از بهترین لیست‌های بازی‌ها را خواهد داشت. «یوسف مهدی»، از مدیران اجرایی بخش بازاریابی مایکروسافت تاکید کرده گیمرهایی که از کنسول ایکس‌باکس وان استفاده می‌کنند می‌توانند طی سال آینده‌ی میلادی منتظر لیستی از بهترین بازی‌های مایکروسافت باشند. البته در نظر داشته باشید که این برای نخستین بار نیست که مایکروسافت حسابی روی لیست بازی‌های سال آینده‌اش مانور می‌دهد و پیش از این هم بارها به اشکال مختلف تاکید کرده بود که طی تعطیلات سال نو میلادی گیمرها شاهد بازی‌های پروپیمان این مجموعه خواهند بود.

یوسف مهدی: “اگر بازی و بازی کردن را دوست دارید، امسال سال تهیه‌ی ایکس‌باکس وان است.

مهدی در بخشی از مصاحبه‌اش در جریان کنفرانس CST اضافه کرد: “ اگر بازی و بازی کردن را دوست دارید، امسال سال تهیه‌ی ایکس‌باکس وان است.” او اضافه کرد: “ما به تازگی «هیلو۵» را عرضه کرده‌ایم. ما روی ایکس‌باکس «ماین‌کرافت» داریم. هم‌چنین برای این کنسول «چرخ‌های جنگ» (Gears of War) و «توم‌ریدر» عرضه شده است. همه‌ی این‌ها به ما کمک می‌کنند تا سالی رویایی را پیش‌رو داشته باشیم.

با درنظر گرفتن این‌که طی سال آینده، عرضه‌ی هیچ‌کدام از عناوین انحصاری ایکس‌باکس وان با تاخیر مواجه نشود، شاهد عرضه‌ی بازی‌هایی مثل «کوانتوم بریک» (Quantum Break)، قسمت سوم از مجموعه بازی‌های Crackdown 3، بازی Inside، جدیدترین ساخته‌ی استودیوی بازی‌سازی «پلاتینیوم» یا همان Scalebound، بازی مستقل Below، قسمت چهارم از مجموعه بازی‌های چرخ‌های جنگ، فصل سوم از بازی مبارزه‌ای Killer Instinct و Sea of Thieves خواهیم بود. تازه همه‌ی این عناوین در کنار بازی‌هایی قرار خواهند گرفت که هنوز معرفی نشده‌اند و طی سال آینده‌ی میلادی در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار خواهند گرفت.

1

تصویری از بازی «چرخ‌های جنگ۴» که استودیوی بازی‌سازی «اپیک گیمز» و خود مایکروسافت برای سال آینده روی آن حساب باز کرده‌اند.

تمام این اظهارات یوسف مهدی در حالی منتشر می‌شود که «آرون گرینبرگ»، مدیر بازاریابی بخش ایکس‌باکس مایکروسافت دو ماه پیش در جریان مصاحبه‌ای ادعا کرده بود لیست بازی‌هایی که سال آینده برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهند شد، از امسال هم پروپیمان‌تر است. گرینبرگ در جریان آن مصاحبه گفته بود: “ما هرچه در توان داریم را برای‌تان رو خواهیم کرد و بعد از تعطیلات سال نو هم متوقف نخواهیم شد. لیست بازی‌های سال آینده یکی از بزرگ‌ترین لیست‌های‌‌مان خواهد بود؛ اگر نخواهیم بگوییم بزرگ‌ترین لیست تاریخ ایکس‌باکس است.”

به‌نظر شما ادعای مایکروسافت درست است و واقعا ایکس‌باکس وان سال آینده یکی از بهترین سال‌های تاریخ حضور مایکروسافت در صنعت بازی را تجربه خواهد کرد؟ در بخش نظرات ما را در جریان قرار بدهید.

منبع: Gamespot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. يوسف

    باز داریم سره یه چیزه سلیقه ای بحث میکنیم ، اقا هرکی که میخواد یه چیزی بخره میخره حتی اگه صدتا بدی از اون محصول بگیم ، بحث x1 یا ps4 یه چیز کاملا سلیقه ایه و کلا همه چیز به خود طرف برمیگرده .
    در مورد این مقاله هم که اقای پولادی سوینی گذاشته بسیار ممنونیم و نقد زیبایی داشته

  2. boxerboy

    سلام به نظره بنده که تا حالا همه کونسول های بازی رو داشتم از جملهmicro-sega-ps-xbox-ps2-xbox360-ps3-ps4. و اگر بخوام بی طرفانه نظر بدم.میگم که سونی واقعا برتر بوده و اینرو بی طرفانه گفتم.و اینکه به نظره بنده هرکسی نسبت به علاقه خودش نظر میده چون احتمالا همون کونسول روهم داره!

  3. علی

    واقعا بحث درمورد موفقیت این کنسول یا کنسول اینقدر مهمه ؟؟؟!!
    واقعا که فقط متعصابه نگاه کردن به این داستان از علم کمِ دوستانه

    چه فرقی میکنه ؟ شما بازیتونو بکنید

    1. ali

      کاملا معلومه کسانی که گیمر نیستن نمیتونن همچین مسائلی رو درک کنن

  4. mehran

    بااازم نمیتونه حتی به گرد سونی برسه
    ماشالا سونی کولاک کرده با PS4

  5. sam

    فروش افتضاح x1 در مقابل ps4 فروش فاجعه tomb raider که کلان تا حالا ۶۰۰۰۰ نسخع فروخته.کلان مایکروسافت با خاک یکی بشه
    همش بلده فقط حرف بزنه ما بهترینیم !!! لول. باشه حتما !!!

    1. Mori

      تام رایدر که فوق العاده بود فروشم نکنه به درک مهم اینه که ما بازی کنیم و لحظات خوشی از بازی داشته باشیم و لذت ببریم .درسته بازیهای دیگه ایکس باکس افتضاحه ولی دیگه تام رایدرو نزار کنار اونا

    2. دانیال1

      مایکروسافت عزیزم بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیاست با فروشکم بازیهاشم هیچیش نمی شه
      مثل سونس نیست که تلوزیون بزنه و یه مشت گوشی داغون فقط
      این PS4 استثنا هست تو کارای سونی
      عمو بیل با پوا تو جیبیش سونی می خره

  6. علی سراب

    باید به این هم توجه کنیم که شرکت سونی هم بیکار نمانده است
    سونی هم عنواوینی انحصاری چون دیتروت رو معرفی کرده
    و یک شاهکار ادونچر که تولید ناتی داگ هستش در راه سونی هستش
    و توم رایدر هم قراره برای پی اس ۴ نیز منتشر شود
    با این حال باز هم شرکت ماکروسافت کار سنگینی دارد
    با تشکر از نقد زیبای شما

  7. مهدی

    بدون شک همین طوره
    امسال هم بهترین سال بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه