مایکروسافت: سخت‌افزار ایکس‌باکس جدید جواب ۴K را می‌دهد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از سورپرایز‌های مایکروسافت در کنفرانس E3 امسال این شرکت، معرفی مدل قوی‌تری از کنسول ایکس‌باکس وان بود. مایکروسافت در این کنفرانس با تایید خبر ساخت مدل جدیدی از ایکس باکس وان، گفت که این کنسول، که فعلا به اسم Project Scorpio شناخته می‌شود، قرار است بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K اجرا کند و توانایی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را هم داشته باشد. در حالی که کارت‌های گرافیک جدید کامپیوتر بازی‌ها را به خوبی روی ۴K اجرا می‌کنند، اما کنسول‌های نسل هشتمی حتی هنوز با اجرای بری بازی‌ها با وضوح Full HD هم مشکل دارند.

مایکروسافت گفته است که ایکس‌باکس جدید، فقط به درد کسانی می‌خورد که تلویزیون ۴K دارند.

البته فقط کارت‌های گرافیکی جدید مثل GTX 1080 توانایی اجرای بازی‌ها با وضوح ۴K را دارند. یک کارت GTX 1080 حدود ۹ ترافلاپ توان پردازشی گرافیکی دارد، اما مایکروسافت گفته است که توان پردازش گرافیکی ایکس‌باکس Scorpio برابر با ۶ ترافلاپس است؛ همین موضوع هم باعث شده است تا تصور کنیم که حتی کنسولی جدید، توانایی اجرای بازی‌ها به صورت ۴K را ندارد.

PhilSpencer

با این حال، مایکروسافت اخیرا گفته که مطمئن است ایکس‌باکس وان جدید، می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K اجرا کند. «آرون گرین‌برگ»، مدیر بخش مارکتینگ ایکس‌باکس، اخیرا به وب‌سایت DualShockers گفته است: “ما درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری Project Scorpio تحقیقات زیادی کرده‌ایم و قصد داشته‌ایم تا امکان بازی با وضوح ۴K را به کنسول‌ها بیاوریم.”

او اضافه کرده است: “ما اطمینان داریم که می‌توانیم با این کنسول، وضوح تصویر ۴K ارایه دهیم.”

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مایکروسافت گفته است که ایکس‌باکس جدید، فقط به درد کسانی می‌خورد که تلویزیون ۴K دارند و بقیه‌ی گیمرها بهتر است سمت‌اش نروند.

باید صبر کنیم و ببینیم که کنسول جدید مایکروسافت، دقیقا چه سخت‌افزار و بازی‌هایی خواهد داشت. این کنسول قرار است در اواخر سال آینده‌ی میلادی وارد بازار شود.

منبع: DualShockers

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه