محدودیت سرعت برای مدل‌های جدید ولوو در راستای کاهش تلفات رانندگی

۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ولوو

امروزه تعدادی ولوو وجود دارند که سرعت نهایی آن‌ها روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما از این پس تمام خودروهای جدید این شرکت سرعت نهایی کمتری خواهند داشت. این تصمیم اوایل ماه مارس ۲۰۱۹ اعلام شد و حالا به صورت جهانی روی تمام خودروهای شرکت اجرایی خواهد شد. این برند سوئدی متعلق به جیلی سرعت نهایی خودروهای جدیدیش را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد کرد.

البته این مشکل خاصی نیست، چون مکان‌های کمی در دنیا وجود دارند که رانندگی با سرعتی بیشتر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برخلاف قانون نیست. به جز بخش‌هایی از اتوبان آلمان که هیچ محدودیت سرعتی ندارد، جزیره من تنها جای دیگر دنیاست که جاده‌های دو بانده آن هیچ محدودیت سرعتی ندارند.

 

ولوو

اگرچه این تصمیم ولوو برای رانندگان مطیع قانون مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما کسانی که می‌خواهند در پیست مسابقه از تمام توان خودروی خود استفاده کنند از وجود چنین محدودیتی ناراحت خواهند شد. خود ولوو هم اعتراف کرده این تصمیمش مورد رضایت همگان قرار نخواهد گرفت.

همچنین مسئله اجازه نداشتن برای استفاده از تمام توان محصولی که در اختیار شماست به وجود می‌آید، اما ولوو ادعا می‌کند محدود کردن سرعت خودروها به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت تصمیمی است که برای کاهش ریسک تصادفات ناشی از سرعت صورت گرفته است. این شرکت تمام خودروهای جدیدش را با سوئیچ مخصوص به مشتریان می‌فروشد که به آن‌ها اجازه می‌دهد محدودیت سرعت خودرو را خودشان تنظیم کنند. این ویژگی زمانی به کار می‌آید که عضو جوان خانواده یا یک راننده کم‌تجربه می‌خواهد از آن خودرو استفاده کند.

ولوو

محدودیت سرعت سخت‌گیرانه توسط ولوو بخشی از دیدگاه ایمنی جاه‌طلبانه این شرکت است – این شرکت معتقد است هیچکس نباید در یک خودرو ولوو جدید کشته یا شدیدا زخمی شود. البته رانندگی با سرعت بیشتر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت هنوز در خودروهای ولوو ممکن است، آن هم با استفاده از پولستار ۱ که سرعت نهایی آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. پول‌استار ۱ یک کوپه اسپورت پلاگین هیبریدی است که براساس نسخه کوچک شده S90 ساخته شده است.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه