همه آنچه باید درباره محصولات ضد چروک بدانید

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

ضد چروک محصولی است که فرآیند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد. ترکیبات موجود در ضد چروک باعث تقویت سلول‌ها شده و به تولید کلاژن کمک می‌کنند که اصلی‌ترین نیاز پوست برای جوانی و شادابی است. ام شما هم مثل ما ممکن است به سوالات زیادی در رابطه با این نوع محصولات برخورد کرده باشد. در ادامه سعی می‌کنیم پاسخ اکثر آن‌ها را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

۱) پیری پوست چگونه اتفاق می‌افتد؟
عوامل بسیاری وجود دارد که باعث پیری پوست می‌شوند. از جمله‌ی این عوامل می‌توان به رادیکال‌های آزاد، تغییرات هورمونی، عوامل محیطی، آلودگی، خشکی و کم آبی پوست و… اشاره کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت پوست بدن از سلول‌های جوان و بالغی ساخته شده که از مقاومت بالایی برخوردارند و می‌توانند سلول‌های جدید و جوان‌تر بسازند؛ با بالارفتن سن، توانایی تولید سلول کاهش یافته و به مرور مرگ سلولی اتفاق می‌افتد که در نتیجه پیری پوست حاصل می‌شود. برای کنترل این روند و کاهش سرعت آن، بهترین روش، استفاده از ضد چروک‌هاست.

کرم ضد چروک

۲)  جلوگیری از پیری پوست
برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، استفاده از ضدچروک‌ها توصیه می‌شود. برای این منظور لازم است در سن مناسب از محصول مناسب استفاده شود. ضد چروک‌ها به شکل‌های مختلفی از جمله سرم، کرم، کرم دورچشم، کرم روز و شب، اصلاح کننده، پاک کننده و لایه بردار عرضه می‌شوند.

۳) انتخاب ضد چروک
برای انتخاب یک ضد چروک مناسب، اولین گام، شناخت دقیق نوع پوست و شرایط آن است. گام دوم در نظر گرفتن سن و گام سوم شرایط ظاهری پوست است. ممکن است برخی  در سن ۲۵ سالگی، چروک‌هایی به میزان یک فرد ۳۰ ساله داشته باشند. این افراد نیاز به انتخاب یک ضد چروک قوی‌ و در کنار آن تغییر در عادات رفتاری دارند. تاثیر محصولات ضد چروک به میزان مصرف آن بستگی ندارد؛ بلکه انتخاب درست محصول و استمرار در استفاده‌ از آن مهم است.

۴) چگونگی تاثیر انواع ضد چروک
کرم دور چشم: این محصول می‌تواند پوست حساس دور چشم را مرطوب و نرم نگه دارد و از به وجود آمدن چین و چروک و خط روی گوشه‌های بیرونی چشم جلوگیری کند. این خطوط گاهی آنقدر عمیق می‌شوند که به ان چروک‌های پنجه کلاغی گفته می‌شود. برای پر کردن این نوع چروک، باید از ضد چروک‌های قوی‌تر استفاده کرد. از آن‌جا که اولین چروک‌ها در ناحیه دور چشم ایجاد می‌شوند، بهتر است پس از سن ۲۵ سالگی، از کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کرد.

مشاهده انواع کرم دور چشم در دیجی‌کالا

کرم شب: کرم شب غلیظ‌‌تر از کرم روز بوده و هنگام خواب تاثیر بسزایی در جلوگیری از پیری پوست دارد.  این کرم‌ها سرشار از مواد مغذی، ویتامین، رتینول و در برخی موارد لایه‌بردار هستند. گفته می‌شود شب، بهترین زمان برای کمک به بازسازی پوست است. این نوع کرم باید از سن ۳۰ سال به بالا استفاده شود.

کرم ضد چروک

مشاهده انواع کرم شب در دیجی‌کالا

کرم روز: در کنار کرم شب باید از کرم روز استفاده کرد تا از حساسیت پوست کاسته شود. کرم‌های روز معمولا حاوی فیلترهای ضدآفتاب‌اند؛ البته استفاده از کرم‌های روز به معنی عدم استفاده از کرم ضدآفتاب نیست. کرم روز حاوی مرطوب کننده نیز هست و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

مشاهده انواع کرم روز در دیجی‌کالا

سرم: سرم به پوست نفوذ کرده و میزان رطوبت آن را بهبود می‌بخشد. بدین ترتیب تاثیر سریع‌تری دارد.

مشاهده انواع سرم در دیجی‌کالا

لایه بردارها: این دسته از محصولات کمک می‌کنند تا پوست از شر سلول‌های مرده‌ خلاص شده و فرایند جوان‌سازی آن تسریع شود.

مشاهده انواع کرم لایه بردار در دیجی‌کالا

۵) بهترین زمان برای استفاده از ضد چروک
گفته می‌شود بهترین زمان برای استفاده از ضد چروک‌ها دهه‌ی ۲۰ زندگی است. برای درک بهتر این موضوع می‌توان مراحل مراقبت از پوست را به شرح زیر بیان کرد:

۱۸ تا ۲۵ سالگی: این دوره، بهترین زمان برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب و جلوگیری از تحلیل پوست است. در این دوران استفاده از ضد آفتاب با SPF متوسط به بالا، شیوه‌ی سالم زندگی، استفاده از محصولات مراقبت از پوست از جمله ضد چروک‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان پیشنهاد می‌شود.کرم ضد چروک

۲۵ تا ۳۵ سالگی: در این دوره پوست نیاز به آبرسانی، تحریک کلاژن سازی و جلوگیری از ایجاد لک دارد. در این زمان، رتینول کمک رسان خوبی برای احیای پوست و بازسازی سریع آن خواهد بود.

۳۵ تا ۴۵ سالگی: در این دوره آبرسانی شدید، تحریک کلاژن سازی با استفاده از ماده فعال رتینول و در کنار آن یک اصلاح کننده‌ی نقاط تیره در پوست بسیار ضروری خواهد بود. در این سن چین و چروک‌های خفیف پوست دیده می‌شوند و پوست به مراقبت بیشتر و قوی‌تری نیاز دارد.

۴۵ تا ۵۵ سالگی: در این مرحله چربی و رطوبت پوست تا حد زیادی کاهش می‌یابد که هردو از اصلی‌ترین عوامل بروز پیری در پوست‌اند. همچنین پوست دچار تغییر شده و سلول‌های مرده در سطح آن قرار می‌گیرند. برای این منظور باید از آبرسان، پاک کننده‌های مناسب پوست و لایه بردارهای ملایم برای حذف سلول‌های مرده استفاده کرد.

۵۵ سالگی: خشک شدن پوست از سن ۵۵ سالگی به بعد تسریع می‌یابد و همین مسئله باعث افتادگی پوست و عمیق‌تر شدن چروک‌ها می‌شود. کلاژن سازی از بین می‌رود و چربی لازم برای پوست موجود نیست. برای کمک به سرحال شدن و بهبود وضعیت پوست در این زمان، استفاده از آبرسان و ضد چروک‌های قوی برای دورچشم، پوست صورت، گردن، ناحیه دکلته و حتی دست‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

ضد چروک‌ها معمولا حاوی موادی از جمله اسیدهای هیدروکسی، رتینول (ویتامین A)، ترتینوئین ( رتین A)، آلفا اسید یا ALA، کوآنزیم Q10، پپتیدهای مس، کینتین، ایزوفلاون، عصاره چای سبز، ویتامین C هستند. این ترکیبات به آبرسانی، بهبود خشکی پوست، افزایش الاستیسیته پوست، پر کردن چروک‌ها، افزایش کلاژن، تحریک کلاژن سازی، حذف لکه‌های تیره و سلول‌های مرده از سطح پوست کمک می‌کنند.  استفاده به موقع از ضد چروک و استمرار در استفاده از آن، ظاهر پوست را تا حد قابل توجه‌ای بهبود بخشیده و شرایط خوب آن را حفظ می‌کند. محصولات ضد پیری پوست باید به صورت روزانه استفاده شوند. همچنین می‌توان از بیشتر محصولات ضد پیری به عنوان مرطوب کننده و آب‌رسان نیز استفاده کرد.
حرف آخر
برندهای متنوعی از جمله لورآل، مورد، نیوآ، اوسرین، ایگو، ایوروشه، درمدن، ویشی و … محصولات ضدپیری تولید می‌کنند. اما باید بدانید انتخاب محصول از هر برند متناسب با سن، نوع پوست و همچنین مقدار هزینه در نظر گرفته شده انجام می‌شود. فراموش نکنید علاوه‌بر افزایش سن، مصرف الکل و سیگار، کم خوابی، استفاده از مواد آرایشی کم کیفیت، پاک نکردن کامل پوست، استفاده نکردن از ضد آفتاب با فیلتر مناسب، حالات متفاوت چهره (خنده، گریه، چین دادن صورت هنگام حرف زدن) و عوامل بسیار دیگر در ایجاد چین و چروک و پیری زودرس موثراند. اولین راه برای کنترل یا بهبود شرایط پوست، ترک سیگار و  الکل و همچنین بهبود خواب و شرایط زندگی است؛ در کنار این‌ عوامل استفاده از ضد چروک مناسب، بسیار موثر خواهد بود.

‌‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar شیرین

    خیلی کامل و جامع بود و اطلاعات بسیار خوبی بهم داد. ممنون

  2. Avatar فرناز صفری

    بسیار آموزنده و مطالب جالبی بود. فکر نمی کردم از شروع بیست سالگی میشه از کرم‌های ضد چروک استفاده کرد. ممنون از پیشنهادات شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه