محققان با استفاده از هوش منصوعی سرطان پوست را تشخیص می‌دهند

۶ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان دانشگاه استنفورد با استفاده از یک الگورتیم هوش مصنوعی توانستند سرطان پوست را تشخیص دهند. حتی گفته شده که دقت تشخیص این روش به اندازه یک دکتر حرفه‌ای است. این هوش مصنوعی با استفاده از ۱۳۰ هزار عکس مختلف از بیماری‌های پوستی آموزش دیده است و به همین دلیل از روشی بسیار منحصر به فرد برای تشخیص سرطان پوست استفاده می‌کند. محققان این روش را در مقابل ۲۱ دکتر آزمایش کرده‌اند  و متوجه شدند که هوش مصنوعی با دقت ۹۱ درصد می‌تواند سرطان پوست را حدس بزند. این احتمال وجود دارد که در آینده اپلیکیشن موبایلی هم برای این هوش منصوعی ساخته شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

سالانه ۵.۴ میلیون نفر تنها در کشور آمریکا به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و برای تشخیص آن هم باید آزمایش‌های مختلفی انجام شود. حالا این روش به سرعت می‌تواند سرطان پوست را تشخیص دهد و شانس زنده ماندن افراد را بیشتر کند.

محققان دانشگاه استنفورد با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق (Deep Learning) که گوگل آن را طراحی کرده  توانسته‌اند به روشی برای تشخیص تصاویر دست پیدا کنند. این تحقیق با پردازش هزاران تصویر از سرتاسر دنیا صورت گرفته است. براساس اطلاعات منتشر شده محققان روی ۱۲۹۴۵۰ عکس و ۲۰۳۲ نوع بیماری مختلف تحقیق کرده‌اند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه