محققان سنجاقک را به ابزار جاسوسی تبدیل کردند

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان تحقیقاتی Draper روی پروژه جدیدی کار می‌کند که می‌تواند سنجاقک‌ها را به پهپادهای قابل کنترل تبدیل کند. پروژه این شرکت که DragonFlEye نام دارد از گجتی به شکل کوله پشتی تشکیل شده که به یک پنل خورشیدی مجهز شده تا بتواند انرژی مورد نیاز خودش را تامین کند. البته این گجت دارای قسمت‌های دیگری می‌شود که روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند که انسان‌ها بتوانند کنترل سیستم عصبی سنجاقک را به دست بگیرند و آن را کنترل کنند. البته این شرکت گفته که پروژه‌ی آن‌ها جنبه پزشکی خواهد داشت.

محققان برای اینکه بتوانند روی سیستم عصبی سنجاقک تاثیرگذار باشند راه جالبی پیدا کرده‌اند. آن‌ها راهی پیدا کرده‌اند که به واسطه‌ی آن می‌توانند حشره را نسبت به نور حساس کنند. این کار هم با ترکیب ژن‌های طبیعی چشم انجام می‌شوند. زمانی که این ژن‌ها ترکیب شدند، ابزاری به نام Optrodes‌ که روی کوله پشتی قرار گرفته می‌تواند با ارسال پالس‌های نوری حشره را کنترل کند.

البته محققان گفته‌اند که توانسته‌اند اولین نسل از این دستگاه را تولید کنند، اما فعلا موفق به آزمایش آن نشده‌اند. آن‌ها در سال اول شروع این پروژه روی ساختار عصبی سنجاقک و شکل ساخت کوله پشتی تمرکز کرده‌اند و در سال دوم قصد دارند آن را به شکل جدی آزمایش کنند.

منبع: engadget

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar سیدحسین هاشمی

    متعقدم یواش یواش این کره خاکی داره قابلیت زیستیش رو برای انسان از دست میده

  2. Avatar علی

    یعنی دیگ انسان به هیچی رحم نمیکنه ها

    1. Avatar Bijan

      همش یه سنجاقکه. سال هاست که از حیوانات درزمینه پیشرفت علم پزشکی استفاده میشه اگر از حیوانات استفاده نمی شد الان اینهمه دارو برای درمان بیماری های مختلف وجود نداشت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه