مدیاتک تراشه‌ی Helio X30 را معرفی کرد

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیاتک امروز تراشه‌ی Helio X30 را معرفی کرد. این تراشه هم مثل Helio X20 و X25 ده‌هسته‌ای است و از طراحی سه‌خوشه‌ای بهره می‌برد؛ به این معنا که مجموعا سه پردازنده را در خود جای می‌دهد که شامل یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Cortex-A73 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و یک پردازنده‌ی ۲ هسته‌ای بافرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است.

پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه برای دستگاه‌های سازگار با فناوری واقعیت مجازی کاملا مناسب است.

این تراشه می‌تواند از یک دوربین با سنسوری تا اندازه‌ی ۴۰ مگاپیکسل پشتیبانی کند که این دوربین قابلیت فیلم‌برداری‌ با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل، فیلم‌برداری ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل و فیلم‌برداری با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۸ مگاپیکسل پشتیبانی کند.

Helio X30 همچنین می‌تواند با دستگاهی کار کند که رم ۸ گیگابایتی دارد. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه، PowerVR 7XT چهار هسته‌ای است که با توجه به سطح عملکردش کاملا برای دستگاه‌های سازگار با فناوری واقعیت مجازی مناسب است.

مودمی که در این تراشه جای می‌گیرد از استاندارد LTE Cat. 12 بهره می‌برد.

انتظار می‌رود Helio X30 تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی در گوشی‌های رده‌بالا‌ی بازارهای آسیایی به کار برود.

منبع: Phone Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. عادل

    نمیدونم مدیاتک کی میخواد از پردازنده گرافیکی قوی تو چیپ هاش استفاده کنه؟؟ این تراشه جدیدش ناسلامتی رو پرچمدارهای سال اینده قراره بکار برده بشه در حالیکه چیپ گرافیکی اش GT7400 و مال a9 اپل که مال پارسال بود GT7600 یعنی قدرت خام پردازنده گرافیکی a9 دقیقا ١.۵ برابر چیپ گرافیکی جدید مدیاتکه!!

  2. محمد

    من چنین مقاله را هفنه پیش در سایت اکسپریان خوندم.چقد بده که ما منتظر سایت های خارجی هسیم تااونا ب ما اخبار را برسونن.و جالبت تر از اون، اینکه،اکثر سایتای خارجی برای کسب اطلاعات و اخبار،پیرامون برند سونی،از سایت اکسپریان استفاده میکنن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه