مدیران صنعت تکنولوژی در واکنش به انتخابات آمریکا به کارمندان‌شان پیام دادند

۲۱ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ترامپ

در طول ۲۴ ساعت گذشته شرکت‌های فعال در دنیای تکنولوژی در ایالات متحده آمریکا مثل اپل، لینکدین، ای‌بِی، باکس و مایکروسافت پیام‌هایی به تمامی کارمندان‌شان فرستاده‌اند و در این پیام‌ها از آن‌ها خواسته‌اند به پیشرفت فکر کنند و این باور را در خود پرورش بدهند که انسان ها ذاتا خوب هستند. دیگرانی هم مثل مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، پیام‌هایی عمومی منتشر کرده‌اند در این باره که ضروری است راه‌های جدیدی برای کار کردن کنار یکدیگر پیدا کنیم.

این‌طور پیام‌ها و نوشته‌ها معمولا وقت‌هایی توسط مدیران ارسال می‌شود که به‌عنوان مثال کشور گرفتار بلایای طبیعی مثل زلزله شده باشد!

این‌طور پیام‌ها و نوشته‌ها معمولا وقت‌هایی توسط مدیران ارسال می‌شود که به‌عنوان مثال کشور گرفتار بلایای طبیعی مثل زلزله شده باشد یا حمله‌ای به آن صورت گرفته باشد یا این‌که خود آن شرکت خاص دچار یک بحران طولانی‌مدت شده باشد.

اما در حال حاضر تنها اتفاق مشترکی که در ۲۴ ساعت گذشته می‌تواند باعث شود مدیران شرکت‌های مختلف در آمریکا دست به انتشار چنین پیام‌هایی بزنند، انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکاست.

واقعیت این است که این مدیران نخواسته و نتوانسته‌اند لرز‌ه‌ای را که انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده بر اندام سیلیکون ولی انداخت، انکار کنند. این مدیران همان مدیرانی هستند که همیشه مشارکت قبل و بعد از انتخابات را تشویق کرده و حتی بعضا در فضای مجازی و به‌عنوان مثال با توییت‌های‌شان مردم و از جمله کارمندان خود را تشویق به مشارکت مدنی و سیاسی کرده‌اند.

اما این‌بار ماجرا تفاوت دارد. جدای از این‌که مردم در بعضی ایالت‌ها به نتیجه‌ی انتخابات اعتراض دارند و نگرانی‌ها از عملکرد آینده‌ی ترامپ به‌نوعی در سراسر آمریکا جریان دارد، اهالی سیلیکون‌ولی به این می‌اندیشند که رییس‌جمهور کشورشان در سخنرانی‌های انتخاباتی رویکردی کاملا متخاصم نسبت به صنعت تکنولوژی داشته است. ترامپ تا به این‌جای کار اظهاراتی جنجالی درباره‌ی تکنولوژی داشته است که پیش از این آن‌ها را در دیجی‌کالا مگ منتشر کرده‌ایم.

بعد از اعلام نتیجه و انتخاب ترامپ در جایگاه رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، آرون لوی، مدیر عامل شرکت باکس در پیامش به کارمندان، روی «پذیرا بودن و داشتن ظرفیت بالا» به‌عنوان ارزش‌های مهم شرکت تاکید کرده و تیم کوکِ اپل با نقل قولی از مارتین لوتر کینگ اظهار کرده: «ستاره‌ی قطبی هنوز سر جایش است.». مدیر عامل ای‌بِی هم گفته: «تمرکزتان را حفظ کنید.»

گرچه بعضی کارشناسان معتقدند بهتر بود این‌گونه پیام‌ها قبل از انتخابات برای هزاران کارمند در حوزه‌های مختلف تکنولوژی فرستاده می‌شد و حالا کمی دیر شده است، اما از سوی دیگر این تحلیل وجود دارد که پیام اصلی در ایجاد فرهنگ مشترک برای احترام گذاشتن در سازمان و به‌نوعی تزریق روحیه‌ی همکاری به کارمندان حتی در شرایط سخت است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. ودود

    نگران نباشید.
    قبلش که هیچ کاندیدی به حرفاش عمل نکرده و بعدش هم نخواهد کرد…

  2. عابر پیاده

    عاخی
    البته زیادم بد نشد.
    بذاریم دنیا تو بعضی از تجربه ها با ما شریک باشه.
    البته ما این مراحل رو طی کردیم. باشد که شما مثل ما تا آخرش نرید.

  3. Spo

    این مردتیکه دیوانه دنیا رو به باد نده خوبه …
    سخنان ضد زن و نژاد پرستانه که جز روشن کردن آتش بدی و دشمنی هیچ سودی ندارد به کنار گویا در همه زمینه ها میخواد معرکه درست کنه و همه چیز رو خراب کنه …!
    امیدوارم به خودش بیاد !
    چند تا از ستاره های هالیوود هم گفته بودن اگه این رییس جمهور بشه از آمریکا میرن و تمام هنرمندا و موزیسین های بزرگ و نابغه هم ازش انتقاد کردن … از لیوناردو دکاپریو که تو یک ویدیو کوتاه ازش به عنوان زشت ترین رییس جمهور نام برده گرفته تا رابرت دنیرو که از مردم امریکا انتقاد کرده که انتخابات رو تحریم نکنن و نزارن این رییس جمهور بشه … حتا ارنولد هم که یک جمهوری خواهه جرات نکرد به این رای بده .

    1. مهرشاد

      دوست عزیز فعلا میبینیم که همین آدم با زبون مردم تونسته رئیس جمهور بشه و تا اینجا بیشتر مردم ازش خوششون اومده و مسلماً کسی که انقدر تو زندگیش موفق بوده هیچوقت کاری نمیکنه که به صنعت و سرمایه های کشورش آسیبی وارد بشه . ممکنه بقیه دنیا رو به آشوب بکشه ولی کشورش همچنان قدرتمند ترین کشور خواهد موند

    2. سام

      این مرد یک قهرمان است درست فکر کن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه