مردی که بیشتر از هر فضانوردی در فضا بوده را ببینید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از جالب‌ترین شغل‌هایی که می‌توانید فکرش را بکنید، فضانوردی است. با این حال، «اسکات کلی» ظاهرا کمی زیادی از شغل‌اش خوش‌اش آمده است.

فرمانده‌ی فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است در روز سوم مارس ۲۰۱۶ به زمین برگردد و رکوردی ۵۲۲ روزی برای خود در فضا ثبت کند

فرمانده‌ی فعلی «ایستگاه بین‌المللی فضایی» یا همان International Space Station در حال حاضر مشغول گذراندن ۳۸۴امین روز‌ خود در خارج از جو زمین است. او توانسته است رکورد ۳۸۲ روزی را که «مایک فینک» خارج از اتسفر زمین برای خود ثبت کرده بود، بشکند.

البته این همه‌ی این موضوع هم نیست. فضانوردان معمولا بیش از شش ماه برای یک ماموریت در فضا نمی‌مانند. در روز ۲۹ اکتبر (ده روز دیگر)، اسکات کلی ۲۱۶امین روزش را در ایستگاه فضایی ISS می‌گذراند. او با این رقم، رکورد «مایکل لوپز-آلجریا» را که در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای مدتی در فضا مانده بود، خواهد شکاند.

اسکات کلی هم‌چنین برادری دوقلو دارد. ناسا مشغول مقایسه‌ی بدن کلی و برادرش است. سازمان تحقیقات انسانی ناسا می‌خواهد با این بررسی، تاثیراتی که ماندن در فضا روی بدن انسان می‌گذارد را متوجه شود.

اسکات و برادرش در زمان‌های مشخص شده، خون، بزاق و پسماند بدن خود را برای بررسی ارایه می‌کنند. فرمانده‌ی فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است در روز سوم مارس ۲۰۱۶ (۲۶ اسفند سال جاری) به زمین برگردد. در نتیجه رکوردش تا آن روز به ۵۲۲ روز هم خواهد رسید.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. امين

    مرحبا آقای مدیر بابت اصلاح متنم. لطف کردی.

  2. امين

    سلام.
    اوّل که نوشتید «اسکات کلی» از شغلش خیلی خوشش آمده، در ادامه نوشتید که فرمانده‌ی فعلی ایستگاه فضایی ۳۸۴ روز خارج از جو بوده، و در اواسط متن نوشتید که «اسکات کلی» ۱۰ روز دیگر، ۲۰۶امین روزش مأموریتش را در خارج از جو می‌گذراند.
    باید شروع به تجزیه و تحلیل کنیم ببینیم چی شد؟ بدون سوزوندن فسفر، این نتیجه فوری به مغز خطور می‌کنه که «اسکات کلی» که ۲۰۶امین روز مأموریتش تازه ۱۰ روز دیگه فرا میرسه، فرمانده‌ی فعلی ایستگاه نیست که تا الآن ۳۸۴امین روز مأموریت خارج از جوش را گذرانده.
    تازه وقتی اسم دو رکورد دار قبلی هم به این معما اضافه میشه، وضع پیچیده‌تر میشه. چرا دو تا رکورد مختلف؟ رکورد که باید یکی باشه. اون وقته که باید برای حل این تناقضات، شروع کنی به سوزوندن فسفر با ارزش که با این وضع گرونی، به سختی ذخیره کرده بودی.
    بعدش به این نتیجه می‌رسی که بله، این آقای «اسکات کلی» همون فرمانده‌ی ایستگاه بین المللی فضاییه (که هیچ جای متن به این موضوع به طور مستقیم اشاره نکرده) و تا حالا چند تا مأموریت مجزا داشته که روی هم به ۳۸۴ روز رسیده و از این بابت رکورد نفر اوّلی رو شکونده، و از طرفی مأموریت اخیرش هم که طولانی‌ترین مأموریتش بوده، تا ۱۰ روز دیگه، از رکورد طولانیترین مأموریت فضایی قبلی (که احتمالاً ۲۰۵ روز متوالی بوده و به این موضوع هم در متن اشاره نشده) هم رد میشه.
    ضمناً با یه کم محاسبه‌ی دیگه میشه فهمید که این آقای فرمانده قراره ۱۳۸ روز دیگه به مأموریتش خاتمه بده و برگرده زمین، بنابر این طولانی‌ترین مأموریت متوالی فضایی با مدت ۳۳۴ روز پیوسته، به نام ایشون ثبت میشه.
    دقت کنید، ۳۳۴ روز درسته نه ۳۴۴ روز. کسایی که به اشتباه ۳۴۴ روز درآوردن، یه کم دیگه خرج کنن و فسفر خودشون رو بسوزونن می‌بینن اشتباهشون کجا بوده. این موضوع هم به صورت مستقیم در متن گفته نشده، اما به صورت غیر مستقیم گفته شده.
    من که نصف فسفرام رفت، میشه ۲۰ هزار تومن.

    متن سرگرم کننده‌ی جالبی بود.
    خدا قسمت کنه سفر فضایی نصیب شما هم بشه، البته فقط یکی دو روزش خوبه، طولانیش به درد نمی‌خوره.
    موفق باشید.

  3. rez

    :)))))
    damet garm!:D

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه