مایباخ لوییس همیلتون به حراج گذاشته شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مرسدس مایباخ همیلتون راننده فرمول یک
مرسدس مایباخ همیلتون با قیمت ۱۴۲،۳۵۰ دلار به حراجی گذاشته شد. خودرو فرمان راست این راننده فرمول یک در حد نو است.

لوییس همیلتون راننده حرفه‌ای فرمول یک است که سال گذشته توانست عنوان قهرمانی را نصیب تیم مرسدس کند. حالا در جریان تازه‌ترین اخبار خودرو، یکی از ماشین‌های همیلتون که مرسدس-مایباخ S600 است با قیمت ۱۴۲،۳۵۰ دلار به حراج گذاشته شد.

هرچند وقت یک‌بار خبر حراجی خودرو به‌خصوصی را می‌شنویم. گاهی اوقات خودرو بسیار خاص و منحصربه‌فرد است و گاهی مالک آن. از چهره‌ها آن‌قدر مشهور هستند که با حراجی اتومبیل خود به سرتیتر خیلی از رسانه‌ها می‌شوند؛ از ولادیمیر پوتین که یکی از چهره‌های مهم دنیای سیاست است گرفته تا مایکل شوماخر که خودروهای آن‌ها با قیمت افسانه‌ای در حراجی فروخته شدند. به طوری که اگر ماشین‌های حراجی را نشناسیم، لااقل با شخصیت مالک آن‌‌ها آشنایی داریم. حالا در تازه‌ترین خبرهای خودرو از حراجی مرسدس-مایباخ همیلتون می‌شنویم که برای بسیاری از خودرودوستان هم نام خودرو آشناست و هم نام مالک آن.  همیلتون راننده مدعی تیم مرسدس به تازگی خودروی مرسدس-مایباخ S600 خود را به حراجی گذاشته که برخلاف تصور، قیمت چندان بالایی برای آن تعیین نکرده است.

قیمت مرسدس-مایباخ S600 مدل ۲۰۱۵ همیلتون ۱۴۲،۳۵۰ دلار (۱۰۴ هزار و ۹۹۰ پوند) مشخص شده است. ماشین این راننده فرمول یک بسیار نو و به قول گفتنی درحد و کم‌کارکرد است. اگر به صفحه کیلومتر این ماشین نگاهی بیاندازیم، کارکرد ۲۷ هزار و ۵۰۰ مایل را می‌بینیم که چیزی درحدود ۴۵ هزار کیلومتر می‌شود. گفته شده همیلتون از این ماشین صرفا برای رانندگی در شهر استفاده کرده است. این سدان لوکس آلمانی در مدل‌های مختلف برای بازار کشورهای دنیا سفارشی‌سازی می‌شود. مایباخ از یک موتور ۱۲ سیلندر با حجم دقیق ۵۹۸۰ سی‌سی (۶ لیتر) و مجهز به سامانه تویین‌توربو بهره می‌برد. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۵۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتون‌متر را تولید کند. مرسدس در این خودرو یک جعبه‌دنده ۷ سرعته خودکار درنظر گرفته است.

اس کلاس به خودی خود به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت آلمانی مرسدس‌بنز به شمار می‌رود. حالا تصور کنید سوار مدل بالارده از همین مدل لوکس خودروساز آلمانی محبوب یعنی مرسدس مایباخ S600 شوید! خودرویی که چیزی فراتر از تصور است؛ از قدرت موتوری بالا تا فناوری، امکانات و تجهیزات متنوع. تمام این‌ ویژگی‌ها بخشی از تعریف نام مایباخ است. سنگ بنای این کمپانی اولین بار در سال ۱۹۰۹ گذاشته شد. کمپانی دایملر-بنز در سال ۱۹۶۰ این شرکت را خرید و به یکی از زیرمجموعه‌های انحصاری خود تبدیل کرد. بعد از این اقدام مرسدس و تلاش برای ارتقای این زیرمجموعه، مایباخ برای بسیاری تبدیل به برند فوق لوکس شد.

مایباخ برای سال‌های متمادی به عنوان یک محصول مجزا از اسم مرسدس فروخته می‌شد تا این که از سال ۲۰۰۷ این شرکت خسارت مالی سنگینی دید. محصولات این شرکت در سال ۲۰۰۴ به میزان ۲۴۴ دستگاه در آمریکا فروخته شد. مرسدس از سال ۲۰۰۴ شاهد نزول فروش و عرضه این محصول شد. معضلات مالی مایباخ تا جایی پیش رفت که در ماه اکتبر ۲۰۱۱ تنها ۴۴ دستگاه از این محصول بالارده به بازار بزرگ آمریکا صادر شد. سرانجام کمپانی بنز تصمیم گرفت در سیاست جدید، نام مایباخ را به عنوان یک برند مستقل حذف کند و درعوض با نام مرسدس-مایباخ S600 محصول پرچم‌دارش را به همراه بهترین تجهیزات و امکانات راهی بازار کند.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    هه جالبه قیمت S600 اونم تازه برای همیلتون توی خارج نهایتا ۷۰۰ تومن در می اد ولی توی ایران S500 2014 ت…می با کمترین امکانات و کارکرد ۵۰ تا ۲میلیارد و ۴۰۰ ……نهایت ارامش و لذت را در ایران با پراید تجربه کنید(شعار مسؤلین)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه