مروری بر شایعات گوگل پیکسل ۴؛ طراحی، مشخصات، قیمت

۲۶ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
پیکسل 4

تا چند ماه دیگر شرکت گوگل قرار است از نسل چهارم گوشی‌های پیکسل پرده‌برداری کند و به همین خاطر انتشار شایعات در مورد این گوشی‌ها آغاز شده است. در این مطلب قصد داریم به‌صورت مختصر و مفید به شایعات و گزارش‌های منتشر شده در مورد گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال نگاهی بیندازیم. در ادامه همراه ما باشید.

آیا شاهد عرضه مدل میان‌رده پیکسل ۴ و مدل ۵G خواهیم بود؟

در رابطه با مدل‌های میان‌رده پیکسل ۳ و حتی پیکسل ۳ ایکس‌ال در چند ماه گذشته تصاویر و گزارش‌های زیادی منتشر شده و ظاهراً در چند ماه آینده این گوشی‌ها عرضه خواهند شد. به همین خاطر شاید برای پیکسل ۴ هم شاهد تکرار این رویکرد باشیم. در ضمن با توجه به عرضه آیفون XR و گلکسی اس ۱۰ ای، مفهوم پرچم‌داران نسبتاً مقرون به صرفه مورد استقبال شرکت‌ها قرار گرفته و گوگل هم برای رقابت با آن‌ها به احتمال زیاد در این بازه قیمت، محصول یا محصولاتی را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

پیکسل 4

در نهایت باید به فناوری ۵G اشاره کنیم. در سال ۲۰۱۹ آمریکا و تعداد زیادی از کشورهای پیشرفته نخستین شبکه‌های ۵G را حداقل در شهرهای بزرگ و مهم راه‌اندازی می‌کنند. به همین خاطر شرکت‌ها برای این که از قافله عقب نیفتند، نخستین گوشی‌های ۵G خود را معرفی کرده‌اند. از آنجایی که گوشی‌های پیکسل ۴ در اواخر سال میلادی معرفی می‌شود، پس حداقل از لحاظ تئوری گوگل این امکان را دارد که تا آن موقع یک مدل ۵G پیکسل ۴ را بسازد.

طراحی؛ بخشی که گوگل باید خودی نشان بدهد

در زمینه‌ی طراحی گوشی‌های هوشمند، دو دسته شرکت وجود دارد؛ پیشگامان و دنبال‌کنندگان. تا حالا گوگل در دسته‌ی دوم قرار داشته است و متأسفانه گوگل حتی در این زمینه هم نتوانسته عملکرد قابل توجهی داشته باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند عملکرد بسیار خوب و البته کیفیت دوربین فوق‌العاده گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال را کتمان کند ولی این دو گوشی از لحاظ طراحی اصلاً حرفی برای گفتن ندارند. بریدگی نمایشگر بسیار بزرگ پیکسل ۳ ایکس‌ال در مقایسه با گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۹، وان‌پلاس ۶T و آیفون XS کاملاً مضحک جلوه می‌کند و اگرچه طراحی پیکسل ۳ عجیب و غریب نیست، اما ظاهر آن شباهت زیادی به گوشی‌های بسیار قدیمی دارد.

پیکسل 4

در این زمینه خوشبختانه خبرهای خوبی به گوش می‌رسد. به تازگی طرحی منتشر شده که طبق آن، این گوشی‌ها با پیروی از گلکسی اس ۱۰ می‌خواهند از نمایشگر حفره‌دار بهره ببرند. اگرچه چنین طرحی هم تکراری محسوب می‌شود و پیشگامانه نیست، اما حداقل ظاهر جذاب‌تری دارد و امیدواریم این خبرها صحت داشته باشند. طبق این طرح منتشر شده، حداقل یکی از این گوشی‌ها در پنل پشتی و جلویی از دوربین دوگانه بهره می‌برد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این طرح، فقدان حسگر اثر انگشت در پنل پشتی است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، پس با سه سناریو روبرو خواهیم بود. گوگل یا حسگر اثر انگشت را در لبه‌ی کناری در دکمه‌ی پاور تعبیه کرده یا اینکه شاهد بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهیم بود. البته گزینه‌ی آخر هم حذف کلی حسگر اثر انگشت و ارائه‌ی سیستم تشخیص چهره مشابه فیس آی‌دی است که البته چنین موضوعی برای یک گوشی اندرویدی بعید به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: گوشی ایده‌آل از بدنه پلاستیکی و نمایشگر HD بهره می‌برد

دوربین؛ سنسور بیشتر، زندگی بهتر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های پیکسل، دوربین باکیفیت آن‌ها است. بنابراین بدون شک پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال هم در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. سال گذشته، برای اولین بار شاهد بهره‌گیری آن‌ها از دوربین سلفی دوگانه بودیم و حالا به نظر می‌رسد این گوشی‌ها این بار از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برند.

طی چند سال اخیر که شرکت‌های سازنده به بهره‌گیری از دوربین‌های دوگانه و چندگانه روی آورده‌اند، گوگل رویکرد دیگری را اتخاذ کرد. این شرکت به لطف استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیشرفته موفق شد تنها با استفاده از یک دوربین اصلی عکس‌های استثنائی برای کاربران به ارمغان بیاورد.

پیکسل 4

حالا با توجه به جدیدترین طرح منتشر شده، ظاهراً گوگل بالاخره تصمیم گرفته دو دوربین اصلی را در پنل پشتی تعبیه کند. با توجه به توانایی‌های گوگل در رابطه با فقط یک دوربین، باید ببینیم تعبیه دو دوربین چه نتایجی خواهد داشت. در حال حاضر هنوز جزئیات این دوربین‌ها منتشر نشده و به همین خاطر در رابطه با ویژگی‌های آن‌ها نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

مشخصه‌های سخت‌افزاری

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال مانند بسیاری از پرچم‌داران اندروید که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شوند، بدون شک از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بهره می‌برند. هنوز در مورد حافظه رم و حافظه داخلی هم اطلاعاتی منتشر نشده ولی در این رابطه هم می‌توانیم انتظار بهبودهایی را داشته باشیم.

پیکسل 4

گوشی‌های پیکسل فعلی از ۴ گیگابایت حافظه رم و حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. گوگل برای رقابت با دیگر پرچم‌داران، باید حداقل مقدار حافظه رم را به ۶ گیگابایت برساند. برای گوشی‌هایی که از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند، حافظه ۶۴ گیگابایتی مقدار بسیار مناسبی محسوب می‌شود ولی از آنجایی که این گوشی‌ها فاقد چنین امکانی هستند، امیدواریم در مورد پیکسل ۴ شاهد بهره‌گیری آن‌ها از حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشیم.

قیمت و تاریخ احتمالی عرضه

گوگل طی چند سال گذشته قیمت گوشی‌های خود را افزایش داده است. نسل اول پیکسل و پیکسل ایکس‌ال به ترتیب با قیمت پایه ۶۵۰ و ۷۶۹ دلار روانه‌ی بازار شدند. اما حالا قیمت پایه نسل سوم آن‌ها به ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار است. روی هم رفته هر سال حدود ۵۰ دلار به میانگین قیمت این گوشی‌ها افزوده شده است.

پیکسل 4

به همین خاطر احتمالاً برای پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال هم شاهد افزایش ۵۰ دلاری قیمت خواهیم بود. با این حال، نباید رقابت میان شرکت‌های سازنده را فراموش کنیم. هم اپل و هم سامسونگ به ارائه‌ی مدل مقرون به صرفه از پرچم‌داران خود روی آورده‌اند که در ابتدا ۷۵۰ دلار قیمت دارند ولی به مرور زمان قیمت آن‌ها کاهش می‌یابد. با توجه به این موضوع، گوگل برای اینکه بتواند همچنان با این شرکت‌ها رقابت کند، یا باید قیمت این گوشی‌ها را افزایش ندهد یا اینکه مانند شرکت‌های رقیب یک مدل مقرون به صرفه روانه‌ی بازار کند.

در نهایت باید به تاریخ عرضه احتمالی این گوشی‌ها بپردازیم. به احتمال بسیار زیاد، این گوشی‌های در ۱۰ روز نخست ماه اکتبر معرفی خواهند شد زیرا طی سه سال گذشته شاهد تکرار این روند بوده‌ایم. همچنین گوگل معمولاً قبل از گذشت یک ماه از زمان معرفی، این گوشی‌ها را عرضه می‌کند که این یعنی حداکثر در اوایل ماه نوامبر گوشی‌های موردنظر به دست خریداران می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند که در سال ۲۰۱۹ همه‌گیر می‌شوند

منبع: Phone Arena

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه