مریخی به صدر برگشت؛ بررسی ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه

اگر مقاله‌ی بررسی باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته را مطالعه کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که در جریان اتفاقی جالب، جدیدترین فیلم «جلک بلک» مشهور توانست در اولین هفته‌ی اکران‌اش، «مریخی»، جدیدترین ساخته‌ی «ریدلی اسکات» را از سکوی اول پایین بکشد. هفته‌ی پیش گفتیم که این اتفاق می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که از آن‌ جمله می‌توان به زمان‌بندی دقیق تهیه‌کننده‌ی فیلم سینمایی Goosebumps اشاره کرد. این فیلم دقیقا در سومین هفته‌ی اکران «مریخی» روی پرده رفت تا عوامل تهیه‌اش مطمئن باشند که می‌تواند یکی از بخت‌های کسب سکوی اول باکس‌آفیس باشد. البته Goosebumps به نحوی اکران مناسبتی هم داشت که می‌تواند روی استقبال عمومی از فیلم تاثیر گذاشته باشد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم فیلم در ژانر کمدی با ته‌مایه‌های سبک ترس و دلهره ساخته شده تا بتواند خودش را به‌عنوان یکی از فیلم‌های فصل «هالووین» معرفی کند. البته که این سیاست هم جواب داده و فیلم توانست برای یک هفته هم که شده مقام اولی را از چنگ مریخی دربیاورد. در هفته‌ی گذشته دو فیلم کاملا جدید به جدول باکس‌آفیس وارد شده‌اند و در بقیه‌ی موارد، تغییرات صرفا به جابه‌جایی در جدول محدود شده است.

بیش از این حاشیه نمی‌رویم و یک راست به ۱۰ فیلم برتر جدول باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته می‌پردازیم. جدولی که در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن تغییرات زیادی به‌خودش ندیده، اما همین تغییرات هم می‌تواند برای سینما دوستان جذاب باشد:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

10

۱۰- Sicario

هفته‌های اکران: ۶/ فروش هفته‌ی گذشته: ۲.۸ میلیون دلار/ مجموع فروش ۶ هفته‌ی گذشته: ۳۹.۲ میلیون دلار

اگر جدول هفتگی باکس‌آفیس در دو هفته‌ی قبل را مطالعه کرده باشید، احتمالا نام فیلم سینمایی Sicario برای‌تان آشنا است. جدیدترین فیلم «دنیس ویلنوو» که در سبک اکشن ماجرایی با درون‌مایه‌های درام ساخته شده است. فیلم سینمایی Sicario درحالی رتبه‌ی دهم جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس را به‌خودش اختصاص داده که با ماندن‌اش در جدول یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های امسال را به سکوی یازده‌ام پرتاب کرده است. البته‌ جای تعجب هم ندارد که فیلم سینمایی Pan، جدیدترین ساخته‌ی «جو رایت» خوش‌نام در سومین هفته‌ی اکران‌اش از جدول پرفروش‌ترین‌ها خارج شود. نمودار نزولی فروش فیلم که نتوانسته دل سینمادوستان و منتقدان را به دست بیاورد، پیش‌بینی این وضعیت را خیلی راحت‌تر کرده بود. به‌هرحال Pan در هفته‌ی گذشته فقط ۲.۶ میلیون دلار فروخت تا با مجموع فروش ۲۹.۹ میلیون دلار از جدول ده فیلم پرفروش آمریکا خارج شود. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برای ساخت Pan بیش از ۱۵۰ میلیون دلار هزینه شده و جدیدترین ساخته‌ی جو رایت در سه هفته‌ی گذشته تنها توانسته یک پنجم از سرمایه‌ی ساخت‌اش را برگرداند.

اما برگردیم به فیلم Sicario؛ این فیلم در هفته‌ی گذشته ۶۸۲ سالن سینما را از دست داد؛ سالن‌هایی که سینماداران آمریکایی از آن‌ها برای اکران فیلم‌های جدیدتر استفاده کرده‌اند. همین هم باعث شد تا فیلم ۳۷ درصد کم‌تر از مدت مشابه در هفته‌ی پیش از آن بفروشد. اما کاهش فروش ۵۵ درصدی Pan که در پی از دست دادن ۱۵۷۱ سالن سینما اتفاق افتاد، به جدیدترین ساخته‌ی دنیس ویلنوو کمک کرد تا خودش را جزو ده تای برتر نگه دارد. درباره‌ی سبک و سیاق فیلم هم قبلا چندین بار توضیح داده‌ایم. درگیری‌های گسترده‌ی پلیس ضدمواد آمریکا و قاچاق‌چیان مکزیکی محور اصلی فیلم است و «کیت میسر» با بازی «امیلی بلانت» ماجراهای قصه را پیش می‌برد. در مجموع اگر از طرفداران پروپاقرص ژانر اکشن هستید، این فیلم را از دست ندهید. فیلم جدید دنیس ویلنوو از مجموع بیش از ۳۵ هزار رای نمره‌ی ۸.۱ را از سایت IMDB به دست آورده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

09

۹- The Intern

هفته‌های اکران: ۵/ فروش هفته‌ی گذشته: ۳.۷ میلیون دلار/ مجموع فروش ۵ هفته‌ی گذشته: ۶۴.۶ میلیون دلار

رتبه‌ی نهم جدول باکس‌آفیس این هفته به یک بازمانده‌ی دیگر اختصاص دارد. فیلمی که بیش از دو هفته است که در بین ۱۰ فیلم برتر جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس دوام آورده. فیلم سینمایی The Intern، جدیدترین ساخته‌ی «نانسی مایرز» برای سومین هفته‌ی متوالی توانسته است جزو ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس قرار بگیرد؛ البته در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن دو پله سقوط کرده تا به جایگاهی بهتر از نهمی دست پیدا نکند. این فیلم در پنجمین هفته‌ی اکران‌اش، در حالی که ۶۴۶ سالن سینما را از دست داده و کاهش فروشی ۳۰.۵ درصدی را تجربه کرده، اما هنوز هم مشتری‌های خاص خودش را دارد؛ سینمادوستانی که به ژانر خانوادگی خاص مایرز علاقه دارند.

این هفته فیلم سینمایی The Intern جای فیلم سینمایی Woodlawn را گرفته است که در هفته‌ی پیش از آن جایگاه نهم را به خودش اختصاص داده بود. در بررسی هفته‌ی پیش هم گفتیم که احتمالا فیلم سینمایی Woodlawn خیلی در جدول برترین‌ها دوام نمی‌آورد و با توجه به ژانر خاصی که دارد خیلی زود از بین ۱۰ برتر خارج می‌شود. فیلم سینمایی Woodlawn در ژانر ورزشی ساخته شده و به زندگی شخصی و حرفه‌ای یک فوتبالیست، البته از نوع آمریکایی‌اش می‌پردازد.

اما درباره‌ی فیلم سینمایی The Intern؛ در فیل دو هنرپیشه‌ی خوش‌نام هالیوودی ایفای نقش کرده‌اند؛ «رابرت دنیرو» و «ان هتوی». درباره‌ی قصه‌ی فیلم پیش از این دو بار صحبت کرده‌ایم؛ به‌همین خاطر این هفته از بخش قصه‌ی The Intern فاکتور می‌گیریم و مستقیما سراغ رتبه‌ی هشتم جدول میرویم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

08

۸- Crimson Peak

هفته‌های اکران: ۲/ فروش هفته‌ی گذشته: ۵.۶ میلیون دلار/ مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۲۲.۵ میلیون دلار

رتبه‌ی هشتم جدول ۱۰ فیلم برتر پرفروش‌های باکس‌آفیس به Crimson Peak، جدیدترین ساخته‌ی «گیرمو دل‌تورو»، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی مشهور مکزیکی تعلق دارد. این فیلم جدیدترین ساخته‌ی دل‌تورو مشهور، بعد از ماجراهای پرحرف و حدیث ساخت بازی با هم‌کاری «هیدئو کوجیما» است. حتما بارها در خبرها شنیده‌اید که کوجیما و دل‌تورو در پروژه‌ی ساخت قسمت جدیدی از مجموعه بازی‌های «سایلنت هیل» همکاری می‌کرده‌اند؛ اما تغییر سیاست‌های شرکت «کونامی»، ناشر بازی، باعث قطع این همکاری و لغو شدن پروژه‌ی ساخت بازی شده است.

به‌هرحال Crimson Peak با این‌که دومین هفته‌ی اکران‌اش را پشت‌سر می‌گذارد، در جدول پرفروش‌ترین باکس‌آفیس، سقوطی چهار پله‌ای را تجربه کرده است. البته تجربه‌ی باکس‌آفیس یکی دو هفته‌ی گذشته نشان داده، ذائقه‌ی سینمای آمریکا به سمت فیلم‌های سبک‌های علمی-تخیلی و خانوادگی تمایل دارد و حداقل اواسط پاییز فصل مناسبی برای اکران فیلم‌های سبک فانتزی نیست. فیلم‌هایی مثل Pan و همین Crimson Peak هم نمونه‌های بارز این ادعا هستند. با این‌که بودجه‌های کلانی صرف ساخت‌ این فیلم‌ها شده و کارگردان‌های بزرگ و درست و درمانی هم روی آن‌ها کار کرده‌اند، با استقبال عمومی مواجه نشده‌اند. با این‌که Crimson Peak در هفته‌ی گذشته هیچ سالن سینمایی را از دست نداد و حتی تعداد سالن‌های‌اش ۷تا هم اضافه شد، اما نتوانست جلوی کاهش فروش ۵۷ درصدی‌اش را بگیرد و مستقیما تا مقام هشتم جدول تنزل کرد. هفته‌ی گذشته درباره‌ی این فیلم توضیحات کافی را داده‌ایم؛ برای همین سراغ فیلم‌های جدیدتر جدول میرویم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

07

۷. Steve Jobs

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۷.۱ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۹.۸ میلیون دلار

رتبه‌ی هفتم جدول باکس‌آفیس این هفته وضعیت نسبتا عجیب و غریبی دارد. احتمالا در یکی دو هفته‌ی گذشته اخباری در خصوص جدیدترین فیلم سینمایی که با اقتباس از زندگی‌نامه‌ی «استیو جایز» مرحوم ساخته شده‌، شنیده‌اید. فیلم سینمایی Steve Jobs که «دنی بویل» معروف کارگردانی‌اش را برعهده داشته، دوره‌ی اکران محدودش را پشت‌سر گذاشته و از هفته‌ی پیش اکران عمومی‌اش آغاز شده است. دلیل اعداد و ارقام عجیب فروش فیلم هم به‌همین خاطر است. فیلم سینمایی Steve Jobs در دوره‌ی اکران محدودش فقط در ۶۰ سالن سینما، نمایش داده شده بود. اما حالا در هفته‌ی سوم ۲۴۳۳ سالن دیگر هم نمایش این فیلم را وارد برنامه‌شان کرده‌اند تا فیلم بحث برانگیز بویل در عرض یک هفته ۷.۱ میلیون دلار بفروشد و تا رتبه‌ی هفتم جدول باکس‌آفیس صعود کند.

چرا این‌قدر تاکید می‌کنیم فیلم جدید Steve Jobs حرف و حدیث به‌راه انداخته؟ این‌طور که از اخبار منتشر شده و شنیده‌ها برمی‌آید، نسخه‌ی جدیدی که از زندگی‌نامه‌ی استیو جابز ساخته شده، تلاش کرده تا بخش‌های مستند‌تری از زندگی شخصی و حرفه‌ای این اسطوره‌ی تکنولوژی را به‌تصویر بکشد. بخش‌هایی که احتمالا تعدادی زیادی از نزدیکان جابز علاقه‌ای به برملا شدن آن‌ها نداشته‌اند. همین هم باعث شد تا طی چند هفته‌ی گذشته اصطکاک زیادی میان عوامل ساخت فیلم و نزدیکان جابز از جمله همسرش و حتی «تیم کوک»، مدیرعامل فعلی اپل ایجاد بشود. به‌هرحال فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفته و موفق شده میانگین نمره‌ی ۸۵ از ۱۰۰ را از سایت Rotten Tomatoes کسب کند. البته این‌طور که به‌نظر می‌رسد، دعوت همسر جابز برای عدم استقبال از این فیلم در کنار طرفداران پروپاقرصی که برند اپل و خود جابز دارد، کار دست فیلم داده و نمره‌ی آن در سایت IMDB تا ۷.۷ کاهش پیدا کرده است. به‌خاطر تمام این حرف و حدیث‌ها هم که شده، تماشای این فیلم را توصیه می‌کنیم. تا یادمان نرفته در این فیلم جدید «مایکل فسبندر» در نقش جابز ایفای نقش می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

06

۶. Paranormal Activity: The Ghost Dimension

هفته‌های اکران: ۱/ فروش هفته‌ی گذشته: ۸ میلیون دلار

اولین تازه وارد واقعی جدول این هفته‌ی باکس‌آفیس، قسمت جدید از مجموعه فیلم‌های Paranormal Activity است. احتمالا با این مجموعه فیلم که با قسمت اول‌اش موفق شد ژانر وحشت را تکانی اساسی بدهد، آشنایی دارید. البته بعد از ساخت فیلم اول و موفقیت‌های فراوانی که به‌دست آورد، بلافاصله برنامه‌ی تهیه‌ی مجموعه‌ای از فیلم‌های مختلف بر مبنای قصه و اتمسفر آن روی میز قرار گرفت. با تبدیل شدن Paranormal Activity به محصولی تجاری و اکران قسمت‌های دوم، سوم و چهارم‌اش هم به‌مرور شاهد روند رو به نزول‌ این مجموعه از فیلم‌ها بودیم. حالا هم جدیدترین قسمت این مجموعه از راه رسیده است و برای دومین بار نامی مستقل برای خودش دارد: The Ghost Dimension.

این فیلم سینمایی را «گریگوری پلاتکین»، کارگردانی کرده. پلاتکین با این مجموعه فیلم‌ها بیگانه نیست و پیش از این در تمام قسمت‌های مجموعه‌ی Paranormal Activity، بجز قسمت اول چه به‌عنوان تدوین‌گر و چه به‌عنوان تهیه‌کننده حضور داشته است. اما این‌طور که از آمار و ارقام بر می‌آید، جدیدترین ساخته‌ی پلاتکین چنگی به دل نمی‌زند. این فیلم از سایت IMDB از مجموعه‌ ۱۸۸۰ رای، نمره‌ی ضعیف ۴.۵ را دریافت کرده است. فیلم حتی نتوانسته نظر منتقدان را به‌خودش جلب کند و از سایت Rotten Tomatoes میانگین نمره‌ی خیلی بد ۱۵ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. البته شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برای ساخت فیلم از نیم دو جین نویسنده و سناریونویس دعوت به‌همکاری شده است؛ اما در نهایت نتیجه آن‌طوری از آب درنیامده که بیننده‌ها را به سالن‌های سینما بکشاند. در مجموع تنها در صورتی که به این مجموعه علاقه دارید و تمام قسمت‌های‌اش را دیده‌اید، تجربه‌ی تماشای قسمت جدید را توصیه می‌کنیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

05

۵. Hotel Transylvania 2

هفته‌های اکران: ۵/ فروش هفته‌ی گذشته: ۸.۸ میلیون دلار/ مجموع فروش ۵ هفته‌ی گذشته: ۱۴۸ میلیون دلار

رتبه‌ی پنجم جدول باکس‌آفیس این هفته در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن هیچ تغییری نکرده است. پنجم شدن مجدد قسمت دوم از مجموعه انیمیشن‌های Hotel Transylvania را می‌توان متاثر از دو مورد دانست: اول این‌که انیمیشن‌های شاد و طنز که از صداپیشه‌های درست و درمانی برای ساخت‌شان استفاده شده، هنوز هم بین علاقه‌مندان سینما، طرفداران پروپاقرصی دارند. مورد دوم هم انتخاب بهترین فصل ممکن برای اکران این انیمیشن است. در چند هفته‌ی گذشته هیچ انیمیشن درست و درمان دیگری روی پرده‌ی سینماها نرفته تا Hotel Transylvania 2 حتی با از دست دادن ۳۷۹ سالن نمایش و کاهش فروش ۳۰ درصدی بازهم بتواند رتبه‌ی پنجم خودش را حفظ کند. با این اوصاف می‌توان انتظار داشت این انیمیشن محبوب را حتی هفته‌ی آینده هم در جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس ببینیم.

همان‌طور که هفته‌ی گذشته هم گفتیم قصه‌ی مناسب یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوب شدن قسمت دوم Hotel Transylvania است. «میویس» و «جاناتان» با هم ازدواج کرده‌ و صاحب پسری نیمه انسان، نیمه خون‌آشام شده‌اند. میویس تصمیم می‌گیرد با همسرش به مسافرت برود؛ به همین خاطر هم پسر کوچک‌شان را به دراکولا می‌سپارد تا از او مراقبت کند. این آغاز ماجراهای جذاب و پر از هیجان قسمت دوم از این انیمیشن جذاب است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

04

۴. The Last Witch Hunter

هفته‌های اکران: ۱/ فروش هفته‌ی گذشته: ۱۰.۸ میلیون دلار

اما دومین تازه وارد جدول این هفته‌ی پروفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس، جدیدترین ساخته‌ی «برک ایزنر»، فیلم‌ساز کم‌تر شناخته شده‌ی آمریکایی است که پیش از این با فیلم‌های Thoughtcrimes و The Crazies سبک خاص فیلم‌سازی‌اش را به‌نمایش گذاشته بود. فیلم تلفیقی از سبک‌های اکشن، ماجرایی و فانتزی است؛ سبک‌های محبوب و پرطرفدار امروز سینما. اگر در یکی دو ماه گذشته تصاویر متعددی از «وین دیزل» را با گریمی متفاوت در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید و این سوال برای‌تان پیش آمده که این تصاویر مربوط به کدام فیلم است، پاسخ همین فیلم جدید ایزنر است که با نام The Last Witch Hunter روی پرده‌ی سینماها به نمایش درآمده.

قصه‌ی فیلم از الگوهای تکراری‌‌ای استفاده می‌کند که پیش از این بارها در فیلم‌هایی که بر مبنای مبارزه‌ی میان نیروهای خیر و شر ساخته شده‌اند، استفاده شده است. تلاش شده برای ساخت فیلم از هنرپیشه‌های نام آشنایی مثل همین وین دیزل، «رز لزلی» و «الیجاه وود» استفاده شود. اگر از طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» باشید، حتما شاهد هنرنمایی لزلی در نقش «ایگریت» بوده‌اید. الیجاه وود هم با بازی در سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» نیازی به معرفی ندارد. البته به‌نظر می‌رسد بیش‌تر استقبال سینما دوستان از این فیلم به‌خاطر هنرپیشه‌های‌اش باشد؛ چون فیلم نه‌تنها نمره‌ی خوبی از سایت IMDB نگرفته، بلکه منتقدان هم در سایت اینترنتی Rotten Tomatoes به‌طور میانگین نمره‌ی خیلی ضعیف ۱۴ از ۱۰۰ را برای‌اش درنظر گرفته‌اند. احتمالا جدیدترین ساخته‌ی ایزنر بیش‌تر از یک هفته در میان ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس دوام نمی‌آورد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

03

۳. Bridge of Spies

هفته‌های اکران: ۲/ فروش هفته‌ی گذشته: ۱۱.۳ میلیون دلار/ مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۳۲ میلیون دلار

سکوی سوم باکس‌آفیس این هفته در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن تغییری به‌خودش ندیده. اگر باکس‌آفیس هفته‌ی پیش را مطالعه کرده باشید، در آن از اکران جدیدترین ساخته‌ی «استیون اسپیلبرگ» مشهور گفتیم. اسپیلبرگ در این فیلم یک بار دیگر سراغ «تام هنکس» رفته تا با هم‌کاری هم یکی از بهترین فیلم‌های امسال را بسازند. این‌طور که از آمار و ارقام برمی‌آید، عمل‌کرد فیلم سینمایی Bridge of Spies در سینماها با موفقیت همراه بوده است. در جریان هفته‌ی گذشته بدون آن‌که تغییری در تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده‌ی فیلم ایجاد شود، Bridge of Spies تنها ۲۵ درصد کاهش فروش داشت که در مقایسه با هفته‌ی ابتدایی اکران، آمار بدی به‌نظر نمی‌رسد.

با این‌که هفته‌ی گذشته درباره‌ی این فیلم صحبت کردیم، اما آن دسته از خواننده‌هایی که از این هفته با مقاله‌ی باکس‌آفیس همراه شده‌اند بد نیست بدانند ماجراهای Bridge of Spies از روی یک قصه‌ی واقعی اقتباس شده است. در کش‌مکش جنگ سرد و قدرت‌نمایی میان دولت‌های شرق و غرب، دولت آمریکا از یک وکیل دادگستری می‌خواهد به سازمان جاسوسی این کشور کمک کند تا یک خلبان که در خاک اتحاد جماهیر شوروی اسیر شده، فراری داده شود. فیلم سینمایی Bridge of Spies، هم در گیشه و هم از نظر مخاطبان عمل‌کرد خوب و کم‌نقصی داشته. جدیدترین فیلم بلند استیون اسپیلبرگ از سایت IMDB نمره‌ی ۸.۲ از ۱۰ را دریافت کرده. هم‌چنین این فیلم موفق شده است میانگین امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ را از سایت Rotten Tomatoes به‌خودش اختصاص بدهد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

02

۲. Goosebumps

هفته‌های اکران: ۲/ فروش هفته‌ی گذشته: ۱۵.۵ میلیون دلار/ مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۴۳.۷ میلیون دلار

صدرنشینی جدیدترین فیلم سینمایی «راب لترمان» بیش از یک هفته دوام نیاورد و Goosebumps سکوی نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس‌آفیس را مجددا به «مریخی» تقدیم کرد. همان‌طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، دلایل متعددی مثل زمان اکران و مناسبتی بودن فیلم در استقبال از آن بی‌تاثیر نبوده است. البته «جک بلک» مشهور هم که در نقش «آر. ال. استاین» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته، در پرمخاطب‌تر شدن فیلم بی‌تاثیر نبوده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید جک بلک در این فیلم در نقش شخصیت «اسلپی» هم بازی کرده و حتی صداپیشگی شخصیت «پسر نامریی» را هم برعهده داشته است.

ماجراهای فیلم به گروهی نوجوان می‌پردازد. یکی از اعضای این گروه کم سن و سال دختر آر. ال. استاین، نویسنده‌ی داستان‌های علمی-تخیلی و عجیب و غریب است. داستان‌هایی که در آن‌ها هیولاها نقشی کلیدی بازی می‌کنند. بر اساس کلیشه‌های رایج فیلم‌های این سبک اتفاقی عجیب می‌افتد و هیولاهای کتاب استاین به بیرون راه پیدا می‌کنند و در سطح شهر پراکنده می‌شوند. بعد از این ماجراست که استاین و بچه‌ها دست به کار می‌شوند تا یک بار دیگر هیولاها را به کتاب‌ها برگردانند و به کابوسی که شهر را در بر گرفته پایان بدهند. اگر از طرفداران سبک بازیگری خاص و منحصربفرد جک بلک باشید، مطمئنا از دیدن Goosebumps لذت خواهید برد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

01

۱. The Martian

هفته‌های اکران: ۴/ فروش هفته‌ی گذشته: ۱۵.۷ میلیون دلار/ مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۱۶۶ میلیون دلار

هفته‌ی پیش «مریخی»، جدیدترین ساخته‌ی «ریدلی اسکات» ناباورانه رتبه‌ی اول فروش هفتگی باکس‌آفیس را تقدیم Goosebumps کرد. با توجه به شروع اکران Bridge of Spies بعید به‌نظر می‌رسید، مریخی بتواند برای یک بار دیگر، روی جایگاه اول جدول باکس‌آفیس را به‌خود ببینند. اما در هفته‌ی گذشته با وجود کاهش فروش ۲۶ درصدی در مقایسه با زمان مشابه در هفته‌ی پیش از آن و از دست دادن ۱۹۷ سالن سینما، مریخی یک بار دیگر توانست بر سکوی نخست باکس‌آفیس تکیه بزند. فیلم مریخی در حال حاضر در بیش از ۳۵۰۰ سالن سینمای آمریکا نمایش داده می‌شود که در نوع خودش یک رکورد محسوب می‌شود. مریخی در حال حاضر ۶۰ میلیون دلار بیش‌تر از بودجه‌اش فروخته و به یکی از پول‌سازترین فیلم‌های امسال تبدیل شده است.

اما بد نیست به‌طور مختصر به قصه‌ی مریخی بپردازیم: عده‌ای فضانورد برای انجام یک ماموریت به سطح مریخ اعزام می‌شوند. در میانه‌ی کار توفانی درمی‌گیرد و تمام محاسبات فضانوردان و آژانس فضایی را به‌هم می‌زند. اعضای تیم کاوشگری که برای ماموریت به مریخ اعزام شده‌اند، تصمیم می‌گیرند هرچه سریع‌تر سطح این سیاره را ترک کنند. در این میان یکی از اعضای تیم ناپدید می‌شود و سایر اعضا به تصور این‌که او جان‌اش را از دست داده، مریخ را ترک می‌کنند. خیلی زود مشخص می‌شود بررسی‌ها اشتباه بوده و فضانورد «مارک واتنی» با هنرپیشگی «مت دیمون»، هنوز زنده است. طبق معمول هم تلاش واتنی برای بقا از یک طرف و برنامه‌های آژانس فضایی برای زنده برگرداندن فضانورد جامانده از طرف دیگر، به قصه‌ی فیلم سر و شکل می‌دهد.

جدیدترین ساخته‌ی ریدلی اسکات، فیلم‌ساز مشهور آمریکایی موفق شده از میان بیش از ۱۳۲ هزار رای کاربران سایت IMDB نمره‌ی قابل قبول ۸.۳ را دریافت کند. این فیلم در میان منتقدان هم کلی طرفدار پیدا کرده و موفق شده میانگین امتیاز فوق‌العاده خوب ۹۳ از ۱۰۰ را کسب کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. طراحی وب سایت

    خیلی خووب بود.یک هفته یکطرف، باکس آفیس یک طرف دیگه

  2. سید مجتبی جلالی

    سلام لطفابخشی را هم به بررسی و نقد سریال های روز دنیا اختصاص دهید
    موفق باشید

  3. مهدی برشدی

    سلام و خسته نباشید
    خیلی ممنون که اطلاعات کاملی از باکس آفیس میدین
    اگر امکانش هست فروش جهانی فیلم ها رو هم به گزارش اضاف کنید
    موفق باشید

  4. طراحی سایت

    خیلی جالب بود مرسی

  5. ترانه

    خیلی خووب بود.یک هفته یکطرف، باکس آفیس یک طرف دیگه

  6. محمد

    خیلی هم عالی…

  7. رضا

    به به باکس آفیس
    خیلی ممنون ??

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه