فینالیست‌های مسابقه‌ی سفر به ماه گوگل مشخص شدند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از ۱۶ گروهی که برای شرکت در مسابقه Google Lunar X Prize اعلام آمادگی کرده بودند، ۵ گروه به مرحله نهایی راه یافتند. شرکت کنندگان این مسابقه‌ی بین المللی برای فرستادن یک سفینه‌ی فضایی به کره ماه با هم رقابت می‌کنند. گفته شده که اولین سفینه هم در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ به سمت سطح کره ماه پرتاب می‌شود.

پنج تیمی که توانسته‌اند به مرحله‌ی نهایی دست پیدا کنند SpaceIL، Moon Express، Synergy Moon، Team Indis و Hakuto نام دارند که برای به دست آوردن جایزه‌ی X Prize با هم رقابت می‌کنند. این گروه‌ها از کشورهای مختلف مانند آمریکا و ژاپن و هند هستند و باید تا پایان سال ۲۰۱۶ بخشی از پروژه خودشان کامل می‌کردند.

با چیزی که امروز شرکت گوگل اعلام کرد، شرکت‌هایی که قبلا اعلام آمادگی کرده بودند دیگر نمی‌توانند پروژه خودشان را برای شرکت در این مسابقه ادامه دهند. اکنون تنها همین پنج شرکت می‌توانند پروژه خودشان را برای پرتاب نهایی تکمیل کنند. شرکت کنندگان برای برنده شدن جایزه‌ی X Prize باید پروژه سفر به ماه را کامل کنند و برنده هم جایزه‌ی ۲۰ میلیون دلاری را به دست می‌آورد. جایزه تیم دوم هم ۵ میلیون دلار خواهد بود و یکسری جایزه هم برای بعضی از تکنولوژی‌های به کار رفته در این پروژه ها خواهند بود.

البته گفته شده که تمام ۱۶ تیمی که برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کرده بودند، ۱ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کنند. چرا که هر کدام آن‌ها با یک دید جدید و بسیار خلاقانه کار خودشان را شروع کرده بودند.

منبع: The Verge

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Patriot

    نام یکی از تیم ها Team Indus از کشور هندستان می باشد

  2. Avatar Jack'll

    خیلی خوبه این فینال ها …

  3. Avatar Farid

    درود بر گوگل

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه