ناسا از مردم می‌خواهد دست ربات مکعبی‌اش را طراحی کنند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
استروبی

ناسا در یک اقدام جمع‌سپاری دیگر، از عموم مردم خواسته که در طراحی یک دست برای رباتی به نام «استروبی» (Astrobee) کمک کنند. استروبی یک ربات مکعبی است که آژانس فضایی می‌خواهد برای زندگی در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسازد. این ربات آزادانه در ایستگاه فضایی می‌چرخد و وضعیت و ذخایر موجود در انبارها را کنترل می‌کند. به این ترتیب، استروبی می‌تواند بار کارهای روزمره را از دوش فضانوردان بردارد.

این ربات با استفاده از حسگرهای به قسمت‌های مختلف سرکشی خواهد کرد و با دوربین هم از فضانوردان فیلم‌برداری خواهد کرد.

استروبی قرار است به طور مستقل در کابین ISS بچرخد. این ربات با استفاده از حسگرهایی وضعیت قسمت‌های مختلف را بررسی و با دوربین هم از فضانوردان فیلم‌برداری خواهد کرد. استروبی همچنین یک دست کوچک خواهد داشت که با استفاده از آن می‌تواند بر سطوح بنشیند یا با اشیای کوچک تماس داشته باشد.

استروبی

البته مهندسان ناسا هم مشغول طراحی این دست هستند، اما آژانس فضایی می‌خواهد بداند مردم چه ایده‌هایی در سر دارند. هم‌اکنون می‌توان از طریق وب‌سایت Freelancer.com در این مسابقه به نام NASA System Architecture Task ثبت نام کرد. شرکت‌کنندگان برای ثبت نام باید شرایط تحصیلی لازم را داشته باشند. همچنین میزان وقت آزاد آنها بررسی خواهد شد. تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.

ناسا قبلا هم چند بار چنین مسابقه‌ای برگزار کرده و این جدیدترین آنهاست. معمولا این مسابقات از طریق Freelancer.com انجام می‌شود. سال گذشته ناسا از همین وب‌سایت استفاده کرد تا از مردم بخواهد یک ساعت هوشمند مناسب فضانوردان طراحی کنند. از این گذشته، آژانس فضایی برای لوگوی پروژه‌های مختلف‌اش هم مسابقات مختلفی برگزار کرده است.

ooastrobee.74.0-copy

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. حسن

    چجوری شرکت کنیم
    من توو سایتش ثبت نام کردم
    بعدش چه باید کرد؟

  2. اسماعیل

    عیب نداره، ایشالا اگه خواستن Tars و Case رو بسازن، شرکت میکنیم.

  3. chia

    freelancer ایرانی ها رو قبول نمیکنه. خواستم شرکت کنم اجازه ی ثبت نام ندادن 🙁

  4. محمدسعید حسینخانی

    چه فایده که ما ایرانی ها نمی تونیم شرکت کنیم:
    ERRORS occurred
    We regret to inform you that this service is currently unavailable in your region.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه