ژان-پیر ژونه مستندنمایی درباره فیلم محبوبش «آملی» می‌سازد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ژان-پیر ژونه فیلم‌ساز فرانسوی در سفری به لس آنجلس از پروژه‌ جدیدش که یک مستندنما درباره فیلم محبوبش «آملی» است خبر داده است.

ژونه را عموما با کمدی رمانتیک «سرنوشت شگفت‌انگیز آملی پولن» که تحت عنوان «آملی» شناخته می‌شود می‌شناسند.

ظاهرا این پروژه به مناسبت رسیدن بیستمین سالگرد فیلم ساخته می‌شود، آملی در سال ۲۰۰۱ اکران شد و سال ۲۰۲۱ بیستمین سالگرد این اثر سینمایی خواهد بود.

ژان-پیر ژونه آملی را با بودجه‌ای اندک ساخت اما نهایتا فیلمش در میان آثار محبوب سینمای اروپا قرار گرفت. فیلم‌ فروش قابل‌توجهی داشت، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به فیلم محبوب بسیاری از مخاطبان در سراسر جهان تبدیل شد.

کارگردان فرانسوی اما این روزها از شرایط سینمای جهان چندان رضایت ندارد. او در مصاحبه‌ جدیدش گفته در چهار سال اخیر فقط در حال مبارزه بوده تا بتواند یک فیلم بسازد. ژونه می‌گوید زمانه عوض شده و این روزها سرمایه‌گذاران حاضر به هیچ‌گونه ریسکی نیستند. او فیلم‌هایش را غیر معمول و خاص نامیده و می‌گوید این دوره برای ساخت چنین فیلم‌هایی مناسب نیست چون همه به دنبال سود بدون ریسک هستند.

ژونه همچنین از اتفاقاتی که بعد از ساخت فیلم آملی تجربه کرده و پیشنهاداتی که به او شده خبر داده است. به گفته این کارگردان، بارها به او مراجعه‌شده و از او خواسته‌اند آملی را به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل کند اما ژونه این پیشنهاد را رد کرده چرا که باید از بازیگر دیگری استفاده می‌کرده، باید مجموعه را با بودجه بسیار اندکی می‌ساخته و در عین حال‌ به نظرش پاریس هم به شهر زشتی تبدیل شده است.

شهر پاریس در فیلم آملی نقش پررنگی دارد‌ و به نظر می‌رسد کارگردان این کمدی رمانتیک محبوب علاوه بر دوست نداشتن فضای فعلی سینمای جهان دیگر پاریس را هم دوست ندارد. ژونه می‌گوید پاریس همان شهر سال‌های گذشته نیست و فیلم‌برداری در آن هر روز سخت‌تر می‌شود، هر جا که پا می‌گذارید محوطه‌ای در حال ساخت و ساز می‌بینید.

ژان پیر ژونه با مجموعه این دلایل معتقد است که هرگز مجموعه‌ای تلویزیونی با محوریت شخصیت آملی یا دنباله‌ای بر فیلم سال ۲۰۰۱ اش نخواهد ساخت اما قصد دارد یک اثر مستندنما درباره نحوه ساخت این فیلم سینمایی تهیه کند. مستندنمایی که به گفته او بسیار سرگرم‌کننده و کم‌بودجه خواهد بود.

ژونه همچنین از کار روی یک کمدی فیوچرستیک و یک انیمیشن علمی تخیلی خبر داده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه