مستند جنجالی مایکل جکسون در جشنواره ساندنس خبرساز شد

۴ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جشنواره ساندنس که از امروز آغاز به کار کرده است و تا ۱۴ بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت هنوز شروع نشده به خاطر یک مستند جنجالی درباره مایکل جکسون به شدت خبرساز شده است.
مستندی که دن رید (Dan Reed) تحت عنوان «ترک ناکجاآباد» (Leaving Neverland) ساخته است یک مستند چهارساعته درباره یکی از وجوه تیره زندگی مایکل جکسون خواننده مشهور موسیقی پاپ است.

خبر پخش این مستند که قرار است فردا در قالب یکی از فیلم‌های جشنواره ساندنس اکران شود باعث ایجاد جنجال‌هایی از سوی هواداران این خواننده پاپ شده است.

جکسون که در سال ۲۰۰۹ بر اثر ایست قلبی در گذشت برای چنددهه یکی از مشهورترین چهره‌های فرهنگ عامه در جهان بود اما زندگی این ستاره وجوه به شدت تیره و تاری نیز داشت. از جمله این وجوه می‌توان به اتهام کودک‌آزاری اشاره کرد که در سال ۱۹۹۳ به او زده شد و تا سال‌ها باعث تخریب چهره رسانه‌ای جکسون شد.
این اتهامات در ابتدا توسط ایوان چندلر مطرح شد. او ادعا کرد مایکل جکسون پسر ۱۳ ساله‌اش جردن چندلر را مورد سواستفاده قرار داده است. این ماجرا جنجال‌های زیادی به‌ پا کرد و جکسون را به دادگاه کشاند گرچه او نهایتا در این مورد توسط دادگاه گناه‌کار شناخته نشد اما پس از آن مجموعه‌ای از افراد دیگر نیز اتهامات مشابهی را علیه او مطرح کردند.
فیلم سینمایی «ترک ناکجاآباد» همین موضوع را دست‌مایه ساخت مستند قرارداده و تلاش کرده در طول زمان ۴ ساعته فیلم مساله را تا حد ممکن بررسی کند از جمله اینکه با بسیاری از شاهدین و همچنین قربانیانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند دست به مصاحبه زده است.
اما خبر پخش این مستند که قرار است فردا در قالب یکی از فیلم‌های جشنواره ساندنس اکران شود باعث ایجاد جنجال‌هایی از سوی هواداران این خواننده پاپ شده است.
سوای آنکه بسیاری از هواداران در شبکه‌های اجتماعی دست به اعتراض زده‌اند بعضی از گروه‌های افراطی‌تر ادعا کرده‌اند در صورت پخش این مستند دست به تظاهرات خواهند زد و همچنین نامه‌هایی تهدیدآمیز نیز برای کارگردان این اثر سینمایی ارسال شده است.
جشنواره فیلم ساندنس در واکنش‌ها به این فشارها و تهدیدها اعلام کرده که قصد ندارد پخش این مستند را لغو کند و در حال حاضر قصد پاسخ‌دادن به این اعتراضات را هم ندارد. گرچه باید دید تا آخرین لحظات رسیدن به زمان پخش مستند نهایتا چه تصمیمی توسط برگزارکنندگان این جشنواره سینمایی اتخاذ خواهد شد. با این حال فعلا اعلام شده که اکران با حضور نیروهای پلیس در اطراف سالن برقرار خواهد بود. جالب اینکه گفته شده یک واحد خنثی‌سازی بمب نیز در محل اکران حضور خواهد داشت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar ناشناس

    اکران مستند “ترک نورلند” همزمان است با اکران مستندی در مورد هاروی واینستاین در جشنواره ساندنس و پخش مستندی راجع به اتهامات جنسی آرکلی خواننده سیاه آمریکایی. با اینکار می خواهند مایکل جکسون را همردیف این افراد قرار دهند و او را همچون گذشته بی اعتبار و بایکوت کنند. این توطئه ای جدید علیه مایکل جکسون خواننده تأثیرگذار و سیاسی قرن بیستم است تا از نفوذ افکار او و ترانه هایش جلوگیری کنند کاری که رسانه های غربی در زمان حیات او به طور وسیع انجام دادند تا او را برای همیشه نزد افکار عمومی آمریکا و جهان فردی فاسد و مجرم نشان دهند. پس از ده سال تعقیب از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۵ اف بی آی نتوانست سندی علیه او پیدا کند وگرنه بیست سال حبس برای جکسون آرزویی بود که رسانه های انگلیس و آمریکا برایش میلیونها دلار سرمایه گذاری کرده بودند. تمام اخبار رسانه های غربی در مورد او فریبکاری بوده است. سال ۲۰۰۵ سال مرگ واقعی مایکل جکسون است چون رسانه های غربی باوجود تبرئه از اتهامات اورا یک مجرم ابدی جلوه دادند. هر دو فردی که در این مستند اخیر ادعاهایی علیه جکسون مطرح کرده اند قبلا در سال ۲۰۰۵ و ۱۹۹۳ از او دفاع کرده اند(رابسون و سیفچاک در سال ۱۹۹۳) و حتی به نفع جکسون در دادگاه شهادت داده اند(رابسون در سال ۲۰۰۵) و حتی بعد از مرگش بارها به او ادای احترام کرده اند(رابسون) ولی درسال ۲۰۱۳ و همزمان با شکایت مادر مایکل جکسون علیه کمپانی آ ا گ و مطالبه خسارت ۴۰ میلیارد دلاری بخاطر کوتاهی کمپانی مذکور در مراقبت از سلامتی مایکل جکسون . این دو فرد با هدف اخاذی و نیز با تطمیع سردمداران هالیوود( کمپانی هایی چون آ ا گ و سونی و اچ بی او و …) چنین ادعاهایی را که کپی برداری از داستان شاکیان قبلی و چه بسا فجیع تر و تخیلی تر است مطرح کردند . البته شکایت هردو در دادگاه آمریکا رد شد و هیچ سندی بر ادعای خود نتوانستند ارائه دهند. رسانه های غربی هرگز مایکل جکسون را رها نمی کنند و به سیاه نمایی بیشتر علیه او ادامه خواهند داد.

  2. Avatar محمد

    نخست اینکه در دادگاه تبرئه شد چون هیچ مدرکی ازش نتونستن پیدا کنن، حتی بعد مرگش و گشتن تو خونشم چیزی گیرشون نیومد،
    دوم اینکه چند تن از افرادی که شکایت کرده بودن هم بعد مرگش اعتراف کردن که برای پول اینکارو کرذن و ادعا کذبی بود،
    سوم اینکه حالا بعد این همه مدت ساخت یه مستند علیه کسی که زنده نیست چه فایده ای داره؟ ایا دنبال حقیقتی؟ تو آمریکا کلی مورد هست که فساد زیادی پشتشه، روابط هالیوود و صنعت پورن، چرا نمیره سراغ اونا؟ چون جراتشو نداره

  3. Avatar shahabmp

    گروه خنثی سازی بمب؟!!!! با این شرایط کدوم آدم عاقلی میره فیلم ببینه آخه؟!! هی بچه ها بریم سالن جشنواره فیلم ببینیم، راستی اونجا یه گروه خنثی سازی هم هست، من تا حالا با این حجم از هیجان فیلم ندیدم! 😀 خداروشکر بعد از فاشیسم و نازییسم و استانیلیسم چشمون به جمال “جکسونیسم” هم روشن شد 😀 :v من طرفدار خدابیامرز بودم ولی نباید به بهانه ی طرفداری آزادی بیانو زیر پا گذاشت!!!

  4. Avatar علیرضا

    از جنازشم دس بر نمیدارن یه مستندم راجب کمک های انسان دوستانش بسازن همیشه چرا جنبه منفی قضیه رو میبینیم!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه