مسلمان‌ستیزی ترامپ کار دست فیسبوک داد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وال‌استریت ژورنال گزارش داده تعدادی از کارمندان فیسبوک تهدید کرده‌اند به دلیل تصمیم مدیر عامل این شرکت قصد ترک فیسبوک را دارند. تصمیم جنجال‌ساز مارک زاکربرگ مربوط به پاک نکردن پست‌های دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌ جمهوری پیش‌رو در ایالات متحده آمریکا است.

ترامپ در برخی از نوشته‌های فیسبوکی‌اش یکی از شعارهای انتخاباتی‌اش را تکرار کرده است. او ادعا کرده باید جلوی مسلمان‌ها را گرفت و نگذاشت به کشور آمریکا وارد شوند. کارمندان فیسبوک و بخشی از منتقدان معتقدند چنین نوشته‌ای سیاست مشخص گفتار نفرت‌زا (Hate Speech) که فیسبوک ادعا می‌کند به آن پایبند است را نقض کرده است اما زاکربرگ تصمیم گرفته این نوشته‌ها را نگه دارد تا به سانسور کردن نظرات یکی از طرفین انتخابات آمریکا محکوم نشود. این تصمیم باعث شده برخی از اعضای تیم بررسی محتوا در فیسبوک تهدید کنند که با این شرایط شرکت را ترک خواهند کرد.

ظاهرا این ماجرا اولین بار در ماه دسامبر (ماه‌های آذر و دی) بوجود آمده؛ در شرایطی که کاربران نوشته‌های ترامپ را به عنوان گفتار نفرت‌زا به فیسبوک گزارش کرده‌اند. گرچه نوشته ترامپ واقعا قانون را نقض کرده بوده ولی ظاهرا زاکربرگ به کارمندان این شرکت دستور می‌دهد که با این محتوا کاری نداشته باشند. پس از این واقعه رییس بخش مدیریت سیاست جهانی فیسبوک اعلام کرد حذف نکردن این نوشته‌ها به دلیل بی‌طرف ماندن فیسبوک در انتخابات بوده است. اما ماجرا همین‌‌جا تمام نشد و چندماه بعد یکی از کاربران مسلمان در یک نشست از زاکربرگ پرسید چطور می‌تواند حذف نکردن نظرات ترامپ را توجیه کند؟

زاکربرگ پاسخ داد که گرچه نظرات دونالد ترامپ شامل گفتار نفرت‌زا می‌شد اما عواقب پاک کردن این نظرات بسیار سنگین بود.

به هر حال به نظر می‌رسد که هنوز بخشی از کاربران و برخی از کارمندان این شرکت از پاسخ‌های مسئولین رده‌بالای فیسبوک قانع نشده‌اند.

منبع: Gizmodo

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حمیدرضا

    خیلی واضح؛ اگر همه پست تراپ رو ببینن با شخصیتش بیشتر آشنا میشن و با پاک کردن پست، این ویژگی ترامپ هم از دید خیلی ها مخفی میشه. که این اصلا خوب نیست!

    1. Avatar ام جی

      اگه ترامپ میخواست کسی با شخصیتش آشنا نشه نوشته ها رو یا نمیذاشت یا پاکشون میکرد!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه