مشخصات تراشه سامسونگ گلکسی S8 لو رفت

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های سامسونگ و کوالکام پیش از این تراشه آینده‌ای که در گوشی‌های قدرتمند و تراز اول جهان استفاده خواهد شد را معرفی کرده بودند؛ تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵.

تا به حال صرفا می‌دانستیم که این تراشه با استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ ساخته شده و به جز این اطلاعات چندان زیادی در اختیار نداشتیم. اما حال به نظر می‌رسد براساس برخی مدارک بخشی از مشخصات این تراشه جدید و قدرتمند به بیرون درز کرده‌اند. براساس این اطلاعات تراشه جدید کوالکام به جای ۴ هسته، ۸ هسته دارد. به این‌ترتیب این تراشه جدید مثل تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ چهارهسته‌ای نیست بلکه هشت هسته‌ دارد.

طبیعتا این تراشه یک واحد پردازنده گرافیکی هم دارد، پردازنده Adreno 540. گفته شده که این تراشه از تکنولوژی UFS 2.1 هم پشتیبانی می‌کند. تکنولوژی که نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفته‌تر شده و امنیت داده‌ها را از طریق رمزنگاری‌های درون خطی بین تراشه و دستگاه‌های ذخیره‌سازی UFS تامین می‌کند.

طبق این اطلاعات می‌دانیم که تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در فصل اول سال ۲۰۱۷ در بازار عرضه خواهد شد و سامسونگ گلکسی S8 یکی از اولین گوشی‌هایی است که از این تراشه بهره می‌برد.

این نکته هم بیان شده که در فصل دوم سال ۲۰۱۷ شاهد ورود تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰ به بازار هستیم. این تراشه هم هشت‌هسته‌ای خواهد بود و با پردازنده گرافیکی Adreno 512 کار می‌کند. این تراشه هم از تکنولوژی UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند اما برای تولید آن از تکنولوژی ۱۴ نانومتری سامسونگ استفاده شده نه تکنولوژی ۱۰ نانومتری.

منبع: PhoneArena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar تایتان

    پیش فروش زامزونگ اس ۸ را دیجی کالا داره ؟ ؟ ؟
    از الان شروع کنید خوبه ، اسنگ دراگون ۸۳۵ هم که داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه