مشخصات و قیمت گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت فاش شد

۲۹ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی اس 10 لایت

به‌لطف یک گزارش منتشر شده از یک منبع مطمئن حالا می‌توانیم با اطمینان زیادی در مورد مشخصات سخت‌افزاری و قیمت گلکسی اس ۱۰ لایت اظهار نظر کنیم. بر اساس این گزارش، گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. بنابراین نمایشگر این گوشی بزرگ‌تر از گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس محسوب می‌شود. لازم به ذکر است طبق برخی گزارش‌های منتشر شده، گلکسی اس ۱۰ لایت احتمالا در برخی بازارها به‌عنوان گلکسی A91 عرضه می‌شود.

دوربین سه‌گانه

همانطور که پیش از این در رندرهای مربوط به گلکسی اس ۱۰ لایت دیده بودیم، در گزارش موردنظر هم آمده که این گوشی از حفره نمایشگر مرکزی بهره می‌برد که درون آن یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. علاوه بر این، در پنل پشتی این گوشی دوربین سه‌گانه شامل دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو تعبیه شده است.

در این میان باید به نوع خاصی از لرزشگیر اپتیکال دوربین این گوشی اشاره کنیم که از تکنیکی به نام tilt-OIS استفاده می‌کند و سامسونگ از آن به‌عنوان tOIS یاد می‌کند. در ابتدا گفته می‌شد گلکسی A90 5G از این مشخصه بهره می‌برد که در نهایت چنین چیزی عملی نشد. با این تکنولوژی، لنز دوربین برای کاهش لرزش دست کاربر در زوایای مختلف می‌تواند حرکت کند و نسبت به فناوری لرزشگیر مرسوم حرف بیشتری برای گفتن دارد.

در این میان، یکی از افشاگران مشهور که با اکانت توییتری OnLeaks فعالیت دارد، در رابطه با این گوشی اعلام کرده که گلکسی A91 و گلکسی S10 لایت در حقیقت دو گجت متفاوت محسوب می‌شوند. او می‌گوید این دو گوشی در کل شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند ولی ترکیب دوربین‌های اصلی آن‌ها یکسان نیست.

گلکسی اس 10 لایت

بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون

از دیگر اطلاعات جالبی که در این گزارش امده، می‌توانیم به وجود تراشه اسنپ‌دراگون اشاره کنیم. سامسونگ معمولا گوشی‌های پرچم‌دار خود را در برخی مناطق مانند آمریکا با تراشه اسنپ‌دراگون عرضه می‌کند. اما حالا، ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته این بار برای گلکسی اس ۱۰ لایت از تراشه اگزینوس استفاده نکند و در عوض از تراشه ساخت کوالکام بهره ببرد. طبق این گزارش منتشر شده، این گوشی از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بهره می‌برد. در کنار آن، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش هم تعبیه شده است.

دیگر مشخصات

به نظر می‌رسد انرژی این گوشی از جانب باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از سرعت شارژ ۴۵ وات هم پشتیبانی می‌کند. از لحاظ نرم‌افزاری هم باید به بهره‌گیری از رابط کاربری One UI 2.0 مبتنی بر اندروید ۱۰ اشاره کنیم. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی روانه‌ی بازار می‌شود.

قیمت گلکسی اس ۱۰ لایت

در گزارش سایت WinFuture آمده که گلکسی اس ۱۰ لایت با قیمت ۶۷۹ یورو (۷۵۴ دلار) در جنوب اروپا عرضه خواهد شد. علاوه بر این، همین منبع خاطرنشان کرده که قیمت گلکسی نوت ۱۰ لایت ۶۲۹ یورو (۷۰۱ دلار) خواهد بود. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، انتظار داریم که گلکسی اس ۱۰ لایت قیمت کمتری نسبت به نوت ۱۰ لایت داشته باشد و به همین خاطر فعلا نباید این قیمت‌گذاری را چندان جدی بگیریم.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه