مصرف قهوه و افزایش چهار برابری خطر حمله‌ی قلبی

۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر سن زیادی ندارید و از فشار خون بالا رنج می‌برید، شاید بخواهید فنجان قهوه‌تان را برای مدتی به کنار بگذارید.اخیرا تحقیقات جدیدی توسط سازمان ESC (جامعه قلب اروپا) انجام شده است که بر اساس آن، افرادی که روزانه بیشتر از چهار فنجان قهوه مصرف می‌کنند، در معرض خطر بالای حمله‌ی قلبی، دیابت یا بیماری‌های قلبی-عروقی قرار می‌گیرند.

طبق تحقیقات جدیدی که انجام شده است، کسانی که فشار خون دارند و روزانه چهار فنجان قهوه یا بیشتر مصرف می‌کنند، در خطر ابتلا به دیابت یا بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

برای اولین بار نیست که قهوه به بیماری‌های قلبی ارتباط داده می‌شود؛ به همین دلیل هم با جستجویی کوتاه می‌توانید مطالعات و تحقیقاتی را پیدا کنید که این موضوع را تکذیب می‌کنند. در واقع همین سال گذشته بود که موسسه‌ی ملی سرطان امریکا با تحقیق روی ۲۷ هزار نفر ثابت کرد که قهوه ریسک بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد. با این حال، بد نیست به این موضوع اشاره کرد که این افراد، فشار خون بالا یا بیماری‌های دیگری نداشتند.

این مطالعات جدید در طول ۱۲ سال و با همکاری ۱۲۰۰ بیمار که بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن داشتند انجام شده است. محققان دریافته‌اند که خطر بیماری‌های قلبی در افرادی که قهوه‌ی زیاد مصرف می‌کنند، حدود چهار برابر بیشتر می‌شود. حتی اگر هم مصرف قهوه به‌صورت عادی باشد، این خطر هم‌چنان، اما با شدت کمتر، وجود خواهد داشت.

«دکتر لوسیو موس»، مدیر این تحقیقات گفته است: “مطالعات ما نشان می‌دهند که مصرف قهوه مستقیما با افزایش خطر بیمار‌ی‌های قلبی در افرادی که فشار خون خفیف دارند ربط دارد. امکان ابتلا به دیابت هم در افراد جوانی که فشار خون دارند و کافئین با سرعت پایینی در بدن‌شان هضم می شود بالا است.”

او ادامه می‌دهد: “اگر افراد اضافه‌ی وزن داشته باشند یا از چاقی رنج ببرند، میزان خطر بیشتر هم می‌شود. بنابراین، تاثیر قهوه روی کسانی که آمادگی ابتلا به دیابت را دارند به میزان مصرف روزانه‌ی قهوه و پیشینه‌ی ژنتیکی آن‌ها بر می‌گردد.”

محققان می‌گویند کسانی که فشار خون دارند، بهتر است مصرف قهوه‌ی خود را کم کنند.

منبع: NDTV

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهران

    عالی بود
    من دیدم برخی افراد خیلی قهوه مصرف میکنن ایشالله عاقبتشون بخیر بشه 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه