معرفی فیلم نوروزی: بچه ناف کامپتون (Straight Outta Compton)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در ادامه‌ی مجموعه مقالات معرفی فیلم نوروزی برای روز دوشنبه، نهم فروردین ماه قصد داریم یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ را معرفی کنیم. فیلمی که شاید به‌ اندازه‌ی سایر عناوین کار درست سال گذشته‌ی میلادی، گل نکرد و در جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف حضور نداشت، اما ارزش تجربه‌ی خیلی بالایی دارد و مطمئنا از دیدن‌اش لذت خواهید برد. درباره‌ی فیلم سینمایی «بچه ناف کامپتون» (Straight Outta Compton)، جدیدترین ساخته‌ی «اف. گری گری» صحبت می‌کنیم که طی سال گذشته‌ی میلادی حسابی به مذاق سینما دوستان و هم‌چنین کارشناسان سینمایی خوش آمده است.

شاید نام اف. گری گری خیلی در میان سینما دوستان شناخته شده نباشد؛ اما سبک فیلم‌سازی منحصربفرد او و آن‌چه در بچه ناف کامپتون رو کرد باعث شد تا با نیم دو جین پیشنهاد ساخت فیلم‌های متفاوت روبه‌رو بشود. در نهایت گری گری پیشنهاد ساخت قسمت هشتم از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» را پذیرفت که قرار است با نام Fast 8 روی پرده برود.

Movie_FEATURE_01

فیلم سینمایی بچه ناف کامپتون در سبک زندگی‌نامه ساخته شده و به ماجراهای شکل‌گیری گروه موسیقی هیپ‌هاپ «ان.دابلیو.ای» می‌پردازد. احتمالا خیلی از شما به این سبک از موسیقی علاقه‌ی زیادی ندارید و تصور می‌کنید دیدن یک فیلم زندگی‌نامه که قصه و ماجراهای‌اش در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی جریان دارد، نمی‌تواند خیلی برای‌تان جذابیت داشته باشد. اما این روایت بی‌نقص گری گری از ماجراهای شکل‌گیری ان.دابلیو.ای است که بچه ناف کامپتون را جذاب کرده و سینما دوستان را به سالن‌های نمایش کشانده است.

در جریان فیلم به سال ۱۹۸۶ میلادی، زمانی که «دکتر دره»، یکی از بزرگ‌ترین تنظیم‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌‌های صنعت موسیقی، جوانی بی‌نام و نشان بود برمی‌گردیم. در جریان فیلم به ماجراهای شکل‌گیری گروه با اشاره به لحظات تاریخی و مهم آن پرداخته شده است. قصه‌ی بچه ناف کامپیتون آن‌قدر روان روایت می‌شود که دیدن فیلم و ماجراهای‌اش حتی برای آن‌هایی که به دیدن این دست فیلم‌ها هیچ علاقه‌ای ندارند هم جذاب می‌شود. مهم‌تر از همه ساختار سینمایی درست و درمان فیلم است که خصوصا منتقدان را تحت تاثیر قرار داده. صرفا جهت اطلاع، فیلم سینمایی بچه ناف کامپتون به روایت سایت Rotten Tomatoes از منتقدان به‌طور میانگین نمره‌ی ۸۸ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. فیلم آن‌قدر خوب و خوش‌ساخت است که حتی «هیدئو کوجیما»، یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین طراحان صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی هم از آن به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم برگزیده‌اش در سال ۲۰۱۵ میلادی یاد می‌کند.

در مجموع اگر دوست دارید یک فیلم درست و درمان و خوش‌ساخت با ژانری آشنا اما قصه‌ای متفاوت ببینید، بچه ناف کامپتون انتخاب نوروزی مناسبی است.

قبل از دیدن بچه ناف کامپتون توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar بهنام

    با سپاس از شما که برای ما ها هم وقت میزارید “احتمالا خیلی از شما به این سبک از موسیقی علاقه‌ی زیادی ندارید”

  2. Avatar آموزش وردپرس

    خیلی خوب بود
    میخواستم خواهش کنم در مورد فیلم های شرلوک هلمز هم بنویسید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه