میتسوبیشی لنسر اوولوشن افسانه‌ای با پلتفرم رنو مگان احیا می شود

۱۲ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مطابق گزارش جدیدی که از سوی نشریه اتوکار بریتانیا منتشر شده ­است، نسل یازدهم میتسوبیشی لنسر اوولشن در حوزه‌ی سدان یا هاچ­بک به بازار عرضه می‌شود. میتسوبیشی لنسر اوولوشن یکی از محبوب ترین انتخاب­‌ها برای علاقمندان خودرو در سطح جهان محسوب می‌­شود که پس از نسل دهم، تولید آن به دلیل افت شدید فروش متوقف شد. نسل یازدهم لنسر اوولوشن بر پایه پلتفرم مشترک رنو-نیسان-میتسوبیشی توسعه خواهد یافت و از پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژر بهره مند می‌شود.

این خودرو مشترکات بسیاری با رنو مگان و اینفینیتی QX50 دارد. آخرین نمونه­ های لنسر اوولوشن در سال ۲۰۱۶ به فروش رسیدند و پس از آن، تا مدت‌ها خبری از عرضه نسل جدید این خودرو نبود. پس از آن نیز اخبار پراکنده‌­ای مبنی بر جایگزینی این خودرو با یک سدان هیبریدی منتشر شد، اما در عمل هیچ محصول جدیدی وارد بازار نشد.

 

چندی پیش، این شرکت ژاپنی میتسوبیشی اکلیپس را که سابقا یک خودرواسپرت بود، در قالب یک کراس‌­اوور به بازار عرضه کرد و این نگرانی را در خودرو دوستان به وجود آورد که شاید میتسوبیشی لنسر نیز در قالب کراس­‌اوور به بازار پای بگذارد. اما منابعی از درون میتسوبیشی به خبرگزاری اتوکار اعلام کرده ­اند که این خودرو در قالب سدان و هاچ­بک به تولید خواهد رسید. همانطور که گفته شد، پلتفرم و پیشرانه لنسر اوولوشن با رنو مگان مشترک خواهد بود و البته میتسوبیشی از سیستم تمام­ چرخ محرک خود، موسوم به S-AWC در این خودرو استفاده خواهد کرد.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن

قویترین نمونه­ از رنو مگان در حال حاضر، با استفاده از موتور دولیتری توربوشارژر، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می­‌کند، اما این امید وجود دارد که با بهینه سازی‌های میتسوبیشی، قدرت لنسر اوولوشن به ۳۵۰ اسب بخار برسد. انتظار می­‌رود که میتسوبیشی نسل جدید لنسر اوولوشن را در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۹، که در ماه اکتبر برگزار می شود، به نمایش بگذارد. میتسوبیشی در حال حاضر این شانس را دارد که با معرفی خانواده Evo، نسلی از سدان­‌ها و شاسی بلندهای ترکیبی اسپرت و مقرون به صرفه را وارد بازار کند. باید دید آیا این شرکت ژاپنی می‌­تواند از پتانسیل­‌های خود برای فتح بازارهای جدید بهره بگیرد یا خیر.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. زرگر زاده

    بنظر اول شاسی بلندها جالب بودن اما خیلی زود دلمون هوای ماشینای خودمون کردن
    بنظر میاد اگه از کف جاده دور شیم هیجانش میره
    اما من سوالم اینه شاسی بلندها چطوری خنگ می شن؟

  2. shahabmp

    لنسر واقعا دوست داشتنی بود حیفه به خاطر محبوبیت کراس اور های زشت و خنگ همچین ماشین دوست داشتنی دیگه تولید نشه!!!!!

    1. پویا

      واقعا لنسر طراحی دوست داشتنی داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه