معرفی کتاب بهتر بنویسیم؛ کرونا فرصتی برای بهتر نوشتن

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کتاب بهتر بنویسیم

نوشتن فقط کار نویسنده‌ها نیست. الان دیگر همه می‌نویسند. همه‌ی ما از صبح تا شب در حال «چت کردن» و «کامنت گذاشتن» هستیم. کتاب بهتر بنویسیم ابزار کمکی ما برای نوشتن می‌تواند باشد.

خیلی خوب است که بشود بهتر نوشت: درست نوشت، ساده نوشت و زیبا نوشت.

درست نوشت، برای این که اصلا چرا درست ننویسیم؟!

ساده نوشت، برای این که با دیگران به یک رابطه‌ی برد-برد برسیم. وقتی ساده بنویسیم، مردم راحت‌تر منظورمان را می‌فهمند. وقتی راحت‌تر ما را بفهمند، ما را هم بیشتر دوست دارند. گذشته از این‌ها، فهمیده شدن خیلی شیرین است.

زیبا نوشت، برای این که چه کسی را سراغ دارید که از حافظ یا سعدی خوشش نیاید؟!

رضا بابایی (که دوشنبه هجدهم فروردین ماه درگذشت) در سه فصل کتاب «بهتر بنویسیم» توضیح داده که چه‌طور درست بنویسیم، ساده بنویسیم و زیبا بنویسیم.

بابایی در ابتدای فصل ساده‌نویسی می‌نویسد:

نوشته‌ی خوش‌خوان و دور از هر گونه دشواری، آرزوی هر خواننده‌ای است. مردم، نوشته‌هایی دوست دارند که دشوار را آسان کند، نه آسان را دشوار. وظیفه‌ی نخست و اصلی نویسنده نیز همین است؛ یعنی انتقال آسان مفاهیم به خوانندگان. پیشتر نیز گفتیم: نویسنده، یعنی کسی که ساده و راحت می‌نویسد.

به گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب:

در فن و هنر نویسندگی، سادگی و بی‌پیرایگی بر زیبایی تقدم دارد. بنابر این نویسنده ماهر، از دو جمله هم‌معنا که یکی ساده است و دیگری کمی پیچیده اما زیبا، به‌حتم اولی را برمی‌گزیند و عطای دومی را به لقایش می‌بخشد.

کتاب بهتر بنویسیم به کار چه کسانی می‌آید؟

این کتاب به درد همه‌ی کسانی می‌خورد که شغل شریفشان چت کردن در این پیام‌رسان و آن شبکه‌ی اجتماعی است!

به جز این، اگر کارتان دیجیتال مارکتینگ است یا کپی رایتر هستید و می‌خواهید صفحات فرود اثربخش‌تری داشته باشید، اگر تولید کننده‌ی محتوا هستید و می‌خواهید محتواهای ساده‌فهم‌تری بنویسید، اگر می‌خواهید یک آگهی استخدام برای شرکتتان بنویسید، حتما کتاب را بخوانید چون باید بهتر بنویسید.

کتاب را بردارید و از نثر روان آن لذت ببرید. البته این تفکر را نیز می‌توانید کنار بگذارید که باید از اول تا آخر آن را بخوانید. کتاب را داشته باشید و به عنوان یک مرجع، هر از گاهی نگاهی به آن بیندازید.

هر فصلی که دوست داشتید و فکر کردید به کارتان می‌آید، مطالعه کنید. از آن تحفه‌ای کرامت کنید برای کسی که دارید با او گپ می‌زنید.

بیشتر بخوانید: ژانر جنایی و سفر به دنیای شرلوک هلمز و پوآرو

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar mahdi

    از کجا باید این کتاب رو بخرم هر کجا گشتم پیدا نشد لینک خرید رو ارسال کنید به ایمیل بنده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه