خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال در هفته‌‌ای که گذشت

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
مقاله های دیجیتال

طبق قرار چهارشنبه‌هایمان، امروز هم گزیده‌ای از بهترین مقاله‌های دیجیتالی هفته‌ی گذشته را باهم مرور می‌کنیم. اگر روزهای قبل سرتان شلوغ بوده و نتوانستید مقاله‌های ما را دنبال کنید، این مطلب را از دست ندهید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2016)

هنوز گردوخاک نمایشگاه CES 2016 به زمین ننشسته که شمارش معکوس برای یک نمایشگاه بزرگ دیگر، شروع شده. در حالی‌که CES 2016 در لاس‌وگاس آمریکا، جشنواره‌ای از گجت‌های هوشمند عجیب‌وغریب بود، قرار است MWC 2016 در بارسلون اسپانیا، آوردگاه سازندگان گوشی و تبلت باشد.

MWC-2016 نمایشگاه

کنگره‌ی جهانی موبایل یا همان MWC، از سوم اسفند ۹۴ به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند. این رویداد تا سه روز ادامه خواهد داشت. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری نسبت به MWC 2016 پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را حتما بخوانید.

رویداد بزرگ MWC 2016؛ خلاصه‌ای از آنچه تا این لحظه می‌دانیم

‌‌‌    ‌‌‌   ‌‌‌

چند نقد و بررسی جالب

این هفته محصولات زیادی در دیجی‌کالا مورد بررسی تخصصی قرار گرفتند. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به سه نقد و بررسی زیر بیندازید. در ضمن چند روز پیش در مقاله‌ای برترین لپ‌تاپ‌های ایسوس را به شما معرفی کردیم.

نقد و بررسی فب پلاس

لینک همه‌ی این مطالب در زیر آمده است:

نقد و بررسی لنوو Phab Plus؛ حرکت بر مرز گوشی‌ها و تبلت‌ها

نقد و بررسی گوشی Wileyfox Swift در دیجی‌کالا مگ

نقد و بررسی گوشی Wileyfox Storm در دیجی‌کالا مگ

نگاهی به برترین لپ‌تاپ‌های ایسوس در سال ۲۰۱۵

‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌‌

دنیای اپلیکیشن‌ها

تصمیم داریم دو اپلیکیشن جالب را به شما معرفی کنیم. یکی از آن‌ها Instructables‌ است. اگر علاقه‌ی زیادی به ساخت وسایل مختلف دارید یا اهل جست‌وجو برای ایده‌های مختلف هستید، احتمالا در اپلیکیشن Instructables چیزی برای شما وجود دارد؛ از نحوه‌ی تهیه‌ی انواع سالاد گرفته تا نحوه‌ی کنترل موتور DC به‌وسیله‌ی بلوتوث یا ساخت میز و وسایل تزیینی با کاغذ و غیره.

اپلیکیشن

اپلیکیشن پریسکوپ هم این امکان را فراهم می‌آورد که ویدیوها را به‌صورت زنده ببینید یا ویدیویی را به اشتراک بگذارید. بررسی این دو اپلیکیشن را از طریق لینک‌های زیر بخوانید:

معرفی و بررسی اپلیکیشن Instructables؛ راهی برای همه‌فن‌حریف شدن

معرفی و بررسی اپلیکیشن Periscope؛ روشی آسان برای پخش زنده‌ی ویدیو

‌‌‌‌    ‌‌‌

دیدگاه

گاهی وقت‌ها در انبوه خبرها، خواندن چند دیدگاه از نقطه‌نظرهای متفاوت، خالی از لطف نیست. این هفته چند یادداشت کوتاه داشتیم. نویسندگان دوربین‌شان را در زاویه‌ای غیرمعمول گذاشتند و به بعدی متفاوت از موضوعات روز نگاه کردند.

تکامل شکست خورده: لپ‌تاپ -> تبلت -> لپ‌تاپ

و خدا پدر کتاب کاغذی را بیامرزد…

‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌‌

بیوگرافی ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت

سومین مدیر عامل تاریخ مایکروسافت بودن به‌خودی‌خود اضطراب‌آور است، چه رسد به این‌که شرکت را عقب‌تر از رقبا و در سراشیبی تحویل بگیری. می‌گویند هندی‌ها به‌واسطه‌ی تعلیمات بودا خوی جنگ ندارند، ولی این هندی، با جسارت تمام به رویارویی رقیبان رفته و قصد عقب‌نشینی هم ندارد.

نادلا

در مورد ساتیا نادلا بیشتر بخوانید:

ساتیا نادلا؛ مردی برای گذر از سنت به نوآوری

‌‌‌‌    ‌

گوگل و فیسبوک

شرکت گوگل از چند روز پیش قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران اندروید قرار داده. به‌زودی کاربران اندروید می‌توانند از صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی گوگل مستقیما اپلیکیشن‌های موردنظرشان را دانلود کنند. فیسبوک هم پیش از این، راهی پیدا کرده بود که از طریق آن، کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌ها لازم نبود این شبکه‌ی اجتماعی را ترک کنند.

فیسبوک

حالا دانلود و نصب اپلیکیشن به میدان نبرد جدیدی برای گوگل و فیسبوک تبدیل شده. تحلیل‌گران گفته‌اند که جست‌وجو و نصب اپلیکیشن‌ها به‌زودی به پلتفرم تبلیغاتی سودآوری تبدیل خواهد شد. گویا رقابت گوگل و فیسبوک وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود. ادامه‌ی این مطلب را از لینک زیر بخوانید:

رقابت گوگل و فیسبوک وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود

‌‌‌   ‌‌‌

این چند مقاله را هم از دست ندهید

ارسال کالا با پهپاد؛ آمازون و گوگل چگونه ترافیک پهپادها را کنترل می‌کنند؟

تحریم‌ها برداشته شد؛ آیا اپل، گوگل و مایکروسافت به ایران می‌آیند؟

۴ باور رایج و قدیمی درباره‌ی باتری‌ها که دیگر صحت ندارد

۱۱ شرکتی که سعی کردند فیسبوک را بخرند

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه