باید منتظر تراشه‌های جدید اینتل برای موبایل با معماری ARM باشیم

۲۷ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز گذشته شرکت اینتل اعلام کرد که قراردادی امضا کرده تا از طریق آن حق ساخت تراشه‌هایی با معماری ARM را برای موبایل و دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا پیدا کند.

شرکت اینتل اصلی‌ترین قدرت موجود در بازار ساخت دسکتاپ‌ بود اما این شرکت هرگز این قدرت و نفوذ را در بازار گوشی‌های هوشمند نداشته و ندارد. این شرکت تلاش داشت تراشه‌های x86 خود را در گوشی‌های هوشمند به کار ببرد و گرچه این تراشه‌ها در گوشی‌هایی مثل نکسوس ۹ هم به کار رفته‌اند و عملکرد بدی هم نداشتند اما با این حال تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM که شرکت‌هایی مثل کوالکام، سامسونگ و مدیاتک آن‌ها را تولید می‌کنند بازار را تسخیر کرده.

امروز اینتل اعلام کرد با شرکت ARM قراردادی بسته که اجازه می‌دهد تراشه‌هایی با معماری و تکنولوژی ARM تولید کند. البته اینتل در کنار استفاده از این تکنولوژی آخرین فناوری‌های خودش را هم در تراشه‌ها به کار خواهد بست و این یعنی باید انتظار تراشه‌هایی بسیار کوچک موبایل و دستگاه‌های بسیار قدرتمندی را در حوزه اینترنت اشیا داشته باشیم.

همچنین گفته شده که اینتل از فرایند‌های تولید جدید خود برای اولین بار در محصولات شرکت ال‌جی استفاده خواهد کرد. این قرارداد اینتل را به جایگاهی انتقال می‌دهد که در آینده بتواند وارد قراردادهای تولید با شرکت‌های چون اپل و سامسونگ شود. شرکت‌هایی که اینتل پیشتر هم با آن‌ها مذاکره کرده بود اما این مذاکرات آن زمان به جایی نرسیده بودند. به هر حال بازار تولید تراشه‌های موبایل و دستگاه‌های اینترنت اشیا باید منتظر یک رقیب قدرتمند باشند.

منبع: PhoneArena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar mohammad sajad bahonar

    خوندن این خبر معماری باعث شد خیلی خوشحال شم. مرسی بابت خبرای دست اول و دست‌چین شدتون.

  2. Avatar الناز

    توافق انجام شده تنها به منظور استفاده کمپانی ARM از زیر ساخت های فوق پیشرفته اینتل می باشد و قرار بر تبادل فناوری و اطلاعات نخواهد بود.
    کمپانی های زیادی هستند که بر مبنای معماری ARM در حال تولید تراشه می باشند بنابراین ورود اینتل با ساختار قوی و قدرتمندش می تواند زنگ خطر بزرگی برای رقبا به حساب آید.

  3. Avatar محمود

    خوندن این خبر باعث شد خیلی خوشحال شم. مرسی بابت خبرای دست اول و دست‌چین شدتون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه